Jann - Ove Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Å fyttikatta! Real nedtur å gå fra 34" Dell på fancy skjermarm til en Yoga 3 Pro i teltmodus. Når kjangsen bød seg til å kunne oppgradere til en skjerm med gsync, og attpåtil få utgiftsført innkjøpet og refundert momsen... Ja - da selger jeg gjerne gammelskjermen til nesten gi-bort-pris. Selvsagt helt 100% innafor. Må jo ha godt utstyr når jeg skal prøve meg som IT-konsulent. (Så... hvilken av G-Sync 34"-erne er best? Har lekt struts og prøvd å være fornøyd med Dell-en i de siste to årene så jeg vet ikke hvilken av de som er råest.) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Acer x34 og Asus sin er like gode Jeg har Acer x34 og er fornøyd med det. Den kom før Asus, derfor gikk jeg for den. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Har ikke testet Asus sin, men etter snart to måneder på x34a så er jeg meget fornøyd. Lite BLB er det på den også 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Har dessverre ikke testet Aceren, men kan skrive under at jeg er fornøyd med Asusen. Ikke noe særlig med BLB på min heller. Om du ikke foretrekker designet til den ene fremfor den andre, ville jeg kjøpt den du finner billigst. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Å fyttikatta! Real nedtur å gå fra 34" Dell på fancy skjermarm til en Yoga 3 Pro i teltmodus. Når kjangsen bød seg til å kunne oppgradere til en skjerm med gsync, og attpåtil få utgiftsført innkjøpet og refundert momsen... Ja - da selger jeg gjerne gammelskjermen til nesten gi-bort-pris. Selvsagt helt 100% innafor. Må jo ha godt utstyr når jeg skal prøve meg som IT-konsulent. (Så... hvilken av G-Sync 34"-erne er best? Har lekt struts og prøvd å være fornøyd med Dell-en i de siste to årene så jeg vet ikke hvilken av de som er råest.) Selger du din u3415w? Isåfall er jeg interessert! Endret 9. mai 2017 av clarke133 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Jeg har hatt asus'en siden februar og kunne ikke vært mer fornøyd. Bedre skjerm har jeg aldri opplevd før.Jeg bestemte meg for enten Acer eller Asus sin 34'' og valgte å trykke avtrekkeren så snart en av de var under 10.000 på nyåret. Det ble Asus, men hadde det vært den dag i dag ville jeg kjøpt Acer for nå er den billigere og de er strengt tatt prikk like.Kanskje det eneste Asus har som jeg ikke er sikker på om Acer har er en meget behagelig OS meny i tillegg til noe unødvendige duppeditter som jeg først ikke trodde jeg kom til å bruke så mye som jeg faktisk har gjort: Det er FPS oversikt, tid-nedtelling og crosshairs overlay (altså litt små-juks i skytespill).OC har jeg knapt brukt da det er få spill jeg spiller der min gtx 1080 kommer over 60FPS Endret 9. mai 2017 av Dudeliduu Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Hei. Jeg har for tiden en 60hz tn 24 tommers benq. Jeg er student og spiller samtidig litt vanilla WoW/RTS og for mitt bruk ser en ultrawide 21:9 skjerm til å være best. Har sett på en dell u3415w, men finner ikke noe særlig brukt til en studentvennlig pris. Hva tenker dere er en OK pris for en brukt dell u3415w? Tror dere kanskje at dell u3415w kommer til å gå noe mer ned i pris hos nettbutikkene? Noen tips? Bør jeg kanskje bite i det sure eplet og heller gå for en ny? Isåfall bør jeg bare gå for den nyere modellen u3417w? På forhånd, takk! Ta en titt på denne http://www.ebay.com/itm/Microboard-M340CLZ-34-3440x1440-REAL100HZ-AMD-FREE-Sync-Curved-Gaming-Monitor-/371901812409?hash=item5697134eb9:g:DagAAOSwXYtY1WR9 Å bestille fra ebay vil være uaktuelt da det vil komme toll/moms, og ved eventuell IPS glow, backlight bleed, døde piksler osv er det er jævla styr å få byttet/refundert. Dessverre. Er vel bare moms på elektronikk. Så 1500 i moms. De monitorene har sjeldent noe problemer ifølge de som anmelder de. Men, mtp garanti kan jeg jo forstå det. En ting man kan er vel å forsikre de. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Selger du din u3415w? Isåfall er jeg interessert! Har solgt den og skjermarmen, og levert ut til en bedriftskunde allerede. \o/ Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Selger du din u3415w? Isåfall er jeg interessert! Har solgt den og skjermarmen, og levert ut til en bedriftskunde allerede. \o/ Ah, synd. Kan jeg spørre hva du solgte den for, så vet jeg sånn ca hva jeg skal se etter ang pris? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Nei. Ikke fordi jeg ikke vil - men fordi det overhodet ikke er sammenlignbart med privatmarkedet. Kjøper får samme reklamasjonsrett av meg som om de hadde kjøpt den ny fra Dell. Legger meg bevisst lavt i pris både for skjermen og for armen - siden det tross alt inngår i en større pakke... jeg skal jo levere "alt" til de, fremover. Hmmm. HP Omen?! Sist jeg prøvde noe annet enn IPS så gikk det rett åt skogen. Håper og tror at dagens toppmoderne VA-paneler er av et helt annet kaliber enn det den 24" LG-en var... 10? år siden, minst. Endret 10. mai 2017 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Nei. Ikke fordi jeg ikke vil - men fordi det overhodet ikke er sammenlignbart med privatmarkedet. Kjøper får samme reklamasjonsrett av meg som om de hadde kjøpt den ny fra Dell. Legger meg bevisst lavt i pris både for skjermen og for armen - siden det tross alt inngår i en større pakke... jeg skal jo levere "alt" til de, fremover. Hmmm. HP Omen?! Sist jeg prøvde noe annet enn IPS så gikk det rett åt skogen. Håper og tror at dagens toppmoderne VA-paneler er av et helt annet kaliber enn det den 24" LG-en var... 10? år siden, minst. Tjaaa, du kan jo prøve, men da håper jeg du ikke har den ved siden av en IPS skjerm https://imgur.com/a/VyC0L Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Huff nei. Du sier noe der. (Det var vel forsåvidt det som gjorde at LG-en gikk i retur, også.) Hmm. Trodde "det" var fikset? :/ Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Var det noen av dere som opplevde en tilvenningsfase når dere gikk over til ultrawide? Merker at jeg blir sliten av å bruke skjermen på en annen måte enn tidligere. Mulig det er fordi jeg beveger øynene en del mer før enn før? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Ja det var rart i starten siden du må aktivt røre på hodet for å se til sidene. Men noe annet enn 34 Ultrawide er helt umulig nå. Klarer ikke å fatte de som sitter med 24" og 27" nå, det er så insane forskjell. Føles som man er en del av spillet siden hele synsfeltet blir dekket av skjermen. Det var knalldyrt for skjermen og det svei kraftig men jeg må si det er verdt det uansett. Men man bruker masse penger på skjerm som igjen krever at du bruker enda mer penger på skjermkort igjen, så ja.... dyrt er det. Endret 12. mai 2017 av Avean Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Var det noen av dere som opplevde en tilvenningsfase når dere gikk over til ultrawide? Merker at jeg blir sliten av å bruke skjermen på en annen måte enn tidligere. Mulig det er fordi jeg beveger øynene en del mer før enn før? Ja, men det gikk over etterhvert. Pass på at du ikke har lysstyrken på 100% og godt med lys ellers i rommet. En diger blendende skjerm kan være slitsom å se på i lengre perioder. Det er også litt sånn at man føler man må bruke hele skjermen når man har spandert prisen en slik skjerm koster og derfor bretter f.eks en nettside eller dokument over hele eller halve skjermen noe som er tull. Hvis jeg bare skal lese en artikkel eller et forum har jeg ofte programmet i et lite vindu midt på skjermen. Litt som at man ikke må kjøre kjempefort hver dag bare fordi man har en rask bil Endret 12. mai 2017 av Locrin Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Var det noen av dere som opplevde en tilvenningsfase når dere gikk over til ultrawide? Merker at jeg blir sliten av å bruke skjermen på en annen måte enn tidligere. Mulig det er fordi jeg beveger øynene en del mer før enn før? Ja, men det gikk over etterhvert. Pass på at du ikke har lysstyrken på 100% og godt med lys ellers i rommet. En diger blendende skjerm kan være slitsom å se på i lengre perioder. Det er også litt sånn at man føler man må bruke hele skjermen når man har spandert prisen en slik skjerm koster og derfor bretter f.eks en nettside eller dokument over hele eller halve skjermen noe som er tull. Hvis jeg bare skal lese en artikkel eller et forum har jeg ofte programmet i et lite vindu midt på skjermen. Litt som at man ikke må kjøre kjempefort hver dag bare fordi man har en rask bil Ikke sant, jeg endte opp med å gjøre vinduet lite midt på skjermen igår, og det hjalp veldig når det kommer til internettsurfing. I tillegg er hvitfargen så SYKT intens, så når du da har hvite bakgrunner på sider så var det som om noen satt med en lyskaster midt i ansiktet på meg. Var helt utslitt etter 2 timer bruk. Godt å høre det ikke bare var meg. Skal justere litt flere settings ikveld, så blir det nok bra Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Det har heldigvis blitt enklere å bruke store og/eller brede skjermer effektivt. Mulighet til å maksimere vinduer i høyden er fin. Samme med det å slenge opp et vindu på ene halvparten av skjermen. Men ja - det er en tilvenningsfase. Var for det samme når jeg kjøpte 30" i 2008(?) - spranget opp fra 20" (som da var "stort" i seg selv, slik som 27" er det i dag.) Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Det har heldigvis blitt enklere å bruke store og/eller brede skjermer effektivt. Mulighet til å maksimere vinduer i høyden er fin. Samme med det å slenge opp et vindu på ene halvparten av skjermen. Men ja - det er en tilvenningsfase. Var for det samme når jeg kjøpte 30" i 2008(?) - spranget opp fra 20" (som da var "stort" i seg selv, slik som 27" er det i dag.) Ja, jeg ble bare litt overivrig når saken var i hus, og da endte det med at jeg blåste opp alle vinduer i fullskjerm, og ble så og si blind av det hele. Godt å høre at det er en tilvenningsgreie, ble litt bekymret når jeg skulle legge meg igår for at dette her var helt feil for min del Noen som har noen tips til å justere ned intensiteten på hvitfargene annet enn brightness? Eller blir en konsekvens da at alle farger mister intensitet? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Vel, noe av det som kan være greit å se på er "resten" av rommet som skjermen står i. Brightness på skjermen må stå i forhold til resten av rommet. Øker du belysningen ellers i rommet så tilpasser øynene seg og en viss lysstyrke på skjermen vil oppfattes mindre intens. Altså lysssterk skjerm i et virkelig lyst og fint rom med mye indirekte lys fra vinduer. - og motsatt, mer dempet skjerm i et mørkt rom. Det kan også være en ide å se på noe ala f.lux, om du ikke bryr deg mye om det slike ting gjør med fargene generelt. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Brightness brukes for å justere sortnivå og ikke hvitfargen. Juster ned kontrast til typ 80 og sett picturee mode eller tilsvarende til Movie, så har du mest sannsynlig mer naturlige farger på skjermen. Aller helst bør man jo som minimum ha noen kalibreringsvideoer for å justere dette da. Er helt latterlig hvor mange som har totalt feil innstilt TV og monitor. Bruker du 10k på skjerm så bruk litt tid på å få best mulig bilde ut av den også. Finnes sikkert tester på nettet som kan gi en indikasjon på ting bør stilles inn på for øvrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå