Nizzen Skrevet 26. august 2022 Del Skrevet 26. august 2022 2 hours ago, ExcaliBuR said: Helt enig! Da jeg byttet til UW så har jeg ikke sett meg tilbake. Formatet er deilig med god bue! Men, kan være litt enig i skepsisen med 45" og 3440 x 1440. Men med anbefalt sitteavstand så blir kanskje ikke DPI et problem? Kan være at 45" UW er akkurat passe med litt mere avstand. Gassarmer ftw Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. august 2022 Del Skrevet 28. august 2022 (endret) Nizzen skrev (På 26.8.2022 den 22.35): Kan være at 45" UW er akkurat passe med litt mere avstand. Gassarmer ftw Men vi er jo PC-gamere trossalt, så antar at du ikke har satt pulten midt i rommet? Da ville jeg heller gått for en LG OLED TV på 42" og kjørt den i 3440 x 1440, da de svarte boksene oppe og nede blir helt avslått Endret 28. august 2022 av bshagen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 https://www.guru3d.com/news-story/samsung-electronics-unveils-odyssey-oled-g8-gaming-monitor.html 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Noen som har skjermbilde av C2 OLED som kjører i PC desktop i ultrawide? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 2 hours ago, Nizzen said: https://www.guru3d.com/news-story/samsung-electronics-unveils-odyssey-oled-g8-gaming-monitor.html Lurer på hvorvidt den blir verdt å nedgradere for? Hadde nok blitt uvvant og ikke minst er ultrawide formatet ganske så kjekt i spill. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Quakecry skrev (Akkurat nå): Lurer på hvorvidt den blir verdt å nedgradere for? Hadde nok blitt uvvant og ikke minst er ultrawide formatet ganske så kjekt i spill. Nedgradering fra hva da? Det er vel kun Alienware som har kommet ut med ultrawide Oled til nå. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 (endret) 1 hour ago, TheKims said: Nedgradering fra hva da? Det er vel kun Alienware som har kommet ut med ultrawide Oled til nå. Fra G9 Neo. Er ikke OLED panel den har så klart, men HDR, farge og svartnivå ser meget bra ut. Derfor, annet enn om jeg vil ha et mer normalt ultrawide nivå er det neppe verdt å bytte ut. Forskjellen til et OLED panel blir neppe så stor vil jeg tro på akkurat Neo. Endret 1. september 2022 av Quakecry Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Megaoctane skrev (2 timer siden): Noen som har skjermbilde av C2 OLED som kjører i PC desktop i ultrawide? Her er en LG 55" C9 OLED satt til 3840x1600 UW. 2 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Rart at TV'en ikke fyller skjermen med signalet som kommer inn slik en monitor gjør vanligvis. Er TV'en stilt inn på 21:9 format? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 (endret) @Megaoctane har ikke det valget på min C9. Ikke helt med på hva du mener her, ved 3840x1600 blir Aspect Ratio 21:9, at det blir svart bar oppe og nede er fordi tvn er 16:9. Endret 1. september 2022 av JetzBullet Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 OK. Takk. C2 42" kan selv settes til 3840x1600 og da viser PC også at det er selve maks oppløsningen mener jeg. 1 Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 3. september 2022 Del Skrevet 3. september 2022 3-åringen forårsaket en sprekk i displayet på ASUS PG349Q. Noen som har erfaring med å få reparert skjermer hos Asus i Norge? Alternativet blir kanskje å kjøpe Dell sin Alienware OLEd, men pengeboka blir vel mer glad om det lar seg løse billigere enn nykjøp. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. september 2022 Del Skrevet 3. september 2022 6 hours ago, Cain_85 said: 3-åringen forårsaket en sprekk i displayet på ASUS PG349Q. Noen som har erfaring med å få reparert skjermer hos Asus i Norge? Alternativet blir kanskje å kjøpe Dell sin Alienware OLEd, men pengeboka blir vel mer glad om det lar seg løse billigere enn nykjøp. Innboforsikring 2 Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 4. september 2022 Del Skrevet 4. september 2022 Nizzen skrev (9 timer siden): Innboforsikring Ja, innså jeg hadde ulykkesforsikring på innbo så da reddes vel noen tusenlapper inn igjen heldigvis. Takk for tips 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. september 2022 Del Skrevet 4. september 2022 45 minutes ago, Cain_85 said: Ja, innså jeg hadde ulykkesforsikring på innbo så da reddes vel noen tusenlapper inn igjen heldigvis. Takk for tips Jeg hadde oversvømmelse i en leilighet i Oslo for en del år siden. Da hadde jeg heldigvis innboforsikring, fordi 3 datamaskiner stod på gulvet under kloakkvann 😅 Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 24. september 2022 Del Skrevet 24. september 2022 Ser tråden gjelder 34" Ultrawide, men siden det er helg skal jeg pushe grensene litt og melde at jeg denne uken kjøpte en LG 38" Ultrawide (38GN950) da Elkjøp hadde et godt tilbud på den. Flott skjerm altså! Kom fra en Asus 27" og det er virkelig natt/dag forskjell. Den nye har HDR600, IPS, så ikke den beste kontrasten, men i spill som ikke (kun) har mørke partier så funker HDRen veldig bra! Cyberpunk ser helt rått ut, og Flight Simulator + 38" Ultrawide er som hånd i hanske. Gikk noen runder mtp. å gå for f.eks. LG C2 42" eller AW 34" (OLED) men etter å ha nilest reviews på blant annet Rtings gikk jeg for nevnte 38". For mitt bruk, med miks av hjemmekontor og gaming, så var LGen det rette valget. 🙂 Lenke til kommentar
KimRL Skrevet 25. september 2022 Del Skrevet 25. september 2022 Når tror dere Odyssey g8 oled kommer ut for pre-order? Sjekker daglig 😐 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. september 2022 Del Skrevet 25. september 2022 23 minutes ago, KimRL said: Når tror dere Odyssey g8 oled kommer ut for pre-order? Sjekker daglig 😐 Vært på lager i et par uker på elkjøp. Skjermen er ikke 3440x1440, så det er off topic i denne tråden Lenke til kommentar
KimRL Skrevet 25. september 2022 Del Skrevet 25. september 2022 8 minutes ago, Nizzen said: Vært på lager i et par uker på elkjøp. Skjermen er ikke 3440x1440, så det er off topic i denne tråden G8 OLED er uw. Neo G8 er 4k 16:9, ja. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. september 2022 Del Skrevet 25. september 2022 16 minutes ago, KimRL said: G8 OLED er uw. Neo G8 er 4k 16:9, ja. Min feil. Litt vanskelig å vite med like navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå