Sjalottløk Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Noen her som kan anbefale en gassarm. Min skjerm veier 8,1kg. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Hva egner seg best i denne kategorien av 1500R og 1800R? Og hva er egentlig forskjellen på disse gradene av bue? Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 16 minutes ago, tepe2 said: Hva egner seg best i denne kategorien av 1500R og 1800R? Og hva er egentlig forskjellen på disse gradene av bue? Nå er ikke jeg en ekspert, så det er godt mulig mange andre her har bedre tips enn meg, men jeg har gjort meg noen tanker om dette temaet etter jeg fikk min. R = Radius. Dette tallet kommer de fram til ved å danne en sirkel med skjermene. Dvs, at et lavere tall, vil gi en mindre ring og dermed en krappere bue. En bue har to hovedoppgaver. På en brei skjerm, så blir det lang avstand til ting helt ute på hjørnene, samt at disse får en skarp vinkel til øyet. Man kan også få problemer med skjermer som har dårlig innsynsvinkel. En bue vil hjelpe på dette. Jeg har 1500 på min, og synes det er passende. Men jeg har heller ikke hatt noe annet. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Takk Sjalottløk. Ser ut til at de fleste skjermene i denne kategorien har 1500R. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 7 hours ago, Sjalottløk said: Noen her som kan anbefale en gassarm. Min skjerm veier 8,1kg. Denne er konge og billig: https://www.komplett.no/product/894580/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/iiglo-skjermfeste-gassarm-gm100 Bruker den selv. 1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Nizzen skrev (1 time siden): Denne er konge og billig: https://www.komplett.no/product/894580/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/iiglo-skjermfeste-gassarm-gm100 Bruker den selv. Har den selv, eneste jeg har og utsette på den er at den ikke løfter høyt nok for meg. Har 38" UW da som forklarer litt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 2 minutes ago, Gralle said: Har den selv, eneste jeg har og utsette på den er at den ikke løfter høyt nok for meg. Har 38" UW da som forklarer litt. Har den på en 27" 4k skjerm. 34" min er på norlink gassarm, men er dobbel pris, men ikkje dobbelt så bra 1 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 (endret) 6 minutes ago, Nizzen said: Har den på en 27" 4k skjerm. 34" min er på norlink gassarm, men er dobbel pris, men ikkje dobbelt så bra Hva er det som definerer en bra gassarm? Jevn motstand på justeringen? Jeg vil tippe man kan justere dette etter hvor tung skjermen er? Endret 28. november 2020 av Sjalottløk Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Sjalottløk skrev (2 timer siden): Hva er det som definerer en bra gassarm? Jevn motstand på justeringen? Jeg vil tippe man kan justere dette etter hvor tung skjermen er? Problemet mitt er kun at den ikke går høyere. God som gull ellers. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 12 minutes ago, Gralle said: Problemet mitt er kun at den ikke går høyere. God som gull ellers. Da er nok Norlink noe for deg. Den går rett til værs Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Nizzen skrev (9 minutter siden): Da er nok Norlink noe for deg. Den går rett til værs Hvem norlink har du? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Kan man feste gassarm i typ IKEA finerbord? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 12 minutes ago, Gralle said: Hvilken* norlink har du? https://www.norlink.no/butikk/norlink-spaceco-gassarm-mklemmefeste-6-15-kg-solv-2/ Jeg kjøpte min på komplett.no for noen år siden. Nå har de bare den opp til 7? Kilo? 😘 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 44 minutes ago, Nimrad said: Kan man feste gassarm i typ IKEA finerbord? Ja. Borre hull igjennom med en ekstra metallplate ender er å foretrekke om plata er tynn. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Nå som skjermene har blitt så store, og ikke minst tunge, skulle man tro at de tok inn gassarmer som taklet større skjermer. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 1 minute ago, RRhoads said: Nå som skjermene har blitt så store, og ikke minst tunge, skulle man tro at de tok inn gassarmer som taklet større skjermer. Skjermer er ikkje sååå tunge uten fot De er rimelig store om de veier over 10KG uten fot. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Nizzen skrev (5 minutter siden): Skjermer er ikkje sååå tunge uten fot De er rimelig store om de veier over 10KG uten fot. Min veier 10,35kg uten fot. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 7 hours ago, RRhoads said: Min veier 10,35kg uten fot. Da er norlink opp til 13.6kg noe for deg: https://www.norlink.no/butikk/norlink-spaceco-gassarm-mklemmefeste-6-15-kg-solv-2/ Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Emile the rat skrev (På 27.11.2020 den 19.11): MSI skjermen er god i forhold til prisen, men det er som regel alltid noen baksider. - Høy refresh rate på slike skjermer (denne er VA uten varialbel overdrive) vil nok gi smearing på høy refresh rate. - Du mister som sagt g-sync, men dette er kun viktig om man har nvidia GPU. - Noen reviews har klaget på dårlig brightness uniformity, så det vil nok være noe backlight bleed. På disse punktene tror jeg nok Predator skjermen er en bedre gaming skjerm, den er også IPS. men alt er relativt, MSI skjermen er ikke dårlig, men når man først skal legge ut så mye er ikke veien opp til X34P så lang Gode poenger. Jeg tror likevel Geforce fungerer på MSI-skjermen. Se denne testen, særlig 03:10. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Nizzen skrev (På 29.11.2020 den 9.33): Da er norlink opp til 13.6kg noe for deg: https://www.norlink.no/butikk/norlink-spaceco-gassarm-mklemmefeste-6-15-kg-solv-2/ min veier 14.1 Eneste jeg har funnet som kan funke er https://www.proshop.no/Veggmontering-AV-braketter-og-AV-moebler/Ergotron-HX-Desk-Monitor-Arm/2578062 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå