AndersT2 Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Det blir mer og mer hjemmekontor for min del fremover og har fra jobben lagt min elsk på ultra wide skjermer. Er det noen som kunne komme med noen tips? Jeg har null behov for høy oppdateringsfrekvens, god fargegjengivning, null gaming osv. Alt som betyr noe er oppløsning og pris. Hva er den billigste skjermen man kan få som har en ålreit oppløsning? Det er en Samsung til ca. 6000,- med 3440x1440 oppløsning, tror den var billigst hos Komplett. Lett å finne det i prisguiden. Var 34" så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Det er en Samsung til ca. 6000,- med 3440x1440 oppløsning, tror den var billigst hos Komplett. Lett å finne det i prisguiden. Var 34" så vidt jeg husker. Koster 3900 den fra Samsung på Komplett. Foreløpig den billigste. https://www.komplett.no/product/1099892/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-34-led-s34j550 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Vet noen om butikker i Oslo som har noe særlig utstilt utvalg av Ultrawide? Har vært innom flere butikker hvor jeg forventet å kunne finne, men uten hell. Det største de har utstilt ser ut til å være typisk 35". Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Vet ikke om komplett store i Oslo ved rådhuset har noe stilt ut eller Digital Impuls i Møllergata har noe sikkert Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Vet ikke om komplett store i Oslo ved rådhuset har noe stilt ut eller Digital Impuls i Møllergata har noe sikkert Jeg tenkte også det var sikkert, men dårlig utvalg begge steder. Digital Impuls hadde én 35". Det samme hadde vel Komplett Store. Mulig ultrawide i den størrelsen ikke er så vanlig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Var innom Komplett i dag selv for å se om det hadde noe utstilt, men var fint lite ja. Trodde egentlig de skulle ha mer av skjermer og den slags fremme. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Var innom Komplett i dag selv for å se om det hadde noe utstilt, men var fint lite ja. Trodde egentlig de skulle ha mer av skjermer og den slags fremme. Yes. Eventuelt Ullevål Megastore (El-Kjøp), men usikker hva de eventuelt kan ha der. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Før jeg går videre med et eventuelt kjøp (usannsynlig om jeg ikke finner en 38/40" til 10 000 eller lavere) - vil laptopen min drive en slik skjerm uten problemer? Som nevnt noen ganger nå er dette til kontorbruk. Jeg har en Dell Inspiron 7577 med GeForce GTX 1060 skjermkort/6GB GDDR5-videominne. Maks oppløsning skal være 7680x4320@60Hz. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Før jeg går videre med et eventuelt kjøp (usannsynlig om jeg ikke finner en 38/40" til 10 000 eller lavere) - vil laptopen min drive en slik skjerm uten problemer? Som nevnt noen ganger nå er dette til kontorbruk. Jeg har en Dell Inspiron 7577 med GeForce GTX 1060 skjermkort/6GB GDDR5-videominne. Maks oppløsning skal være 7680x4320@60Hz. Så lenge du ikke spiller så går det helt fint. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Så lenge du ikke spiller så går det helt fint. Bra. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Fortsatt i tenkeboksen her. Jeg egentlig mest lyst å erstatte mitt nåværende oppsett med én enkelt stor skjerm med god arbeidsflate, men det ser også ut til å bli det dyreste alternativet Da tenker jeg at jeg trenger minimum 38". Alternativer: Dell 49" LED Curved U4919DW kr 11 990 Dell 43" 4K LED P4317Q kr 7995 Denne er på tilbud til kr 6999 hos Digital Impuls. Vet ikke hvorfor denne er så mye billigere enn øvrige skjermer i denne størrelse. Så vidt jeg ser er jo oppløsningen høy, men den er vel noen år gammel nå. LG 38" Curved skjerm 38WK95C-W kr 11 990 Philips 49" Curved skjerm 499P9H kr 9995 Philips sin modell har gått litt under radaren for min del, men ser jo ut til å være en bra skjerm til enn litt rimeligere pris enn de øvrige. Har dog ikke IPS panel som de over. Noen tanker om disse fire eller eventuelt andre forslag? Alternativ to: Det mest kostnadseffektive for tilsvarende skjermplass er å gå for 2 x 27". Dell 27" skjerm UltraSharp U2719D - kr 3790 Lenovo 27" skjerm L27q-10 - kr 2995 Totalt kostnad - kr 6000 - 7400. Alternativ tre: Å utvide eksisterende oppsett med totalt 3 skjermer (1920 x 1080). Har gått litt vekk fra dette nå. Total kostnad her blir vel på rundt kr 4000. Ny skjerm, dockingstasjon + at jeg trenger stativ. Og er kanskje ikke helt optimalt med tre skjermer på en laptop uansett. Synspunkt/tips? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Fortsatt i tenkeboksen her. Jeg egentlig mest lyst å erstatte mitt nåværende oppsett med én enkelt stor skjerm med god arbeidsflate, men det ser også ut til å bli det dyreste alternativet Da tenker jeg at jeg trenger minimum 38". Alternativer: Dell 49" LED Curved U4919DW kr 11 990 Dell 43" 4K LED P4317Q kr 7995 Denne er på tilbud til kr 6999 hos Digital Impuls. Vet ikke hvorfor denne er så mye billigere enn øvrige skjermer i denne størrelse. Så vidt jeg ser er jo oppløsningen høy, men den er vel noen år gammel nå. LG 38" Curved skjerm 38WK95C-W kr 11 990 Philips 49" Curved skjerm 499P9H kr 9995 Philips sin modell har gått litt under radaren for min del, men ser jo ut til å være en bra skjerm til enn litt rimeligere pris enn de øvrige. Har dog ikke IPS panel som de over. Noen tanker om disse fire eller eventuelt andre forslag? Alternativ to: Det mest kostnadseffektive for tilsvarende skjermplass er å gå for 2 x 27". Dell 27" skjerm UltraSharp U2719D - kr 3790 Lenovo 27" skjerm L27q-10 - kr 2995 Totalt kostnad - kr 6000 - 7400. Alternativ tre: Å utvide eksisterende oppsett med totalt 3 skjermer (1920 x 1080). Har gått litt vekk fra dette nå. Total kostnad her blir vel på rundt kr 4000. Ny skjerm, dockingstasjon + at jeg trenger stativ. Og er kanskje ikke helt optimalt med tre skjermer på en laptop uansett. Synspunkt/tips? For det du har skissert på så gjør det ikke noe om Dell skjermen er noen år gammel. Hvis du først tenker 43" eller større i 16:9 format, så er det en løsning som er langt billigere, å gå for en TV. her får du de med 4K oppløsning fra rundt 3200,- https://prisguiden.no/kategorier/tv?f[70][]=19&f[70][]=50&f[1022][]=Ultra%20HD%20(4K)&s=price%20asc Har selv en 49" LG på hobbyrommet som kostet 4000,- som er helt ok koblet mot PC. Men det er stort for PC bruk pga høyden i det vanlige, så ved 16:9 formatet så ville jeg nok maks valgt 43" Ville prøvd å finne ut at TVen tåler 60Hz som nok vil hjelpe litt, og samtidig slå av hjelpe ting i TVen. Bildet på LGen min var ut av esken helt forferdelig, men fikk byttet til IFS modus, og da ble det godt for den prisen. Det eneste du bør tenke på er at du bestiller en TV på deg som privatperson hvis du betaler NRK lisens fra før. Hvis du bestiller til jobb, så dukker det fort opp en lisens der også. Bedrifter blir avkrevd lisens pr TV, ikke adresse. (Mulig det blir borte nå som lisensen skal over på skatteseddelen.) Endret 3. oktober 2019 av AndersT2 Lenke til kommentar
DiskusjonBrukerenMin Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Fått testet U4919DW nå, utrolig bra skjerm. Programvaren er enkel i bruk og fungerer rimelig bra. Kjempefin til surfing, utvikling, videoredigering og den slags... Kanskje man kan forvente å se seg den på salg i november for den som er interessert? Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Fått testet U4919DW nå, utrolig bra skjerm. Programvaren er enkel i bruk og fungerer rimelig bra. Kjempefin til surfing, utvikling, videoredigering og den slags... Kanskje man kan forvente å se seg den på salg i november for den som er interessert? Kan du ta noen screenshots med Dell Display Manager mtp chrome,FF,excel,Word ved siden av hverandre? Lenke til kommentar
DiskusjonBrukerenMin Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Kan du ta noen screenshots med Dell Display Manager mtp chrome,FF,excel,Word ved siden av hverandre? Det skal jeg få gjort når jeg er tilbake på jobb. Den fungerer helt supert. I mitt tilfelle erstatter den lett min 3x24 løsning som jeg har brukt tidligere. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Hvis du først tenker 43" eller større i 16:9 format, så er det en løsning som er langt billigere, å gå for en TV. her får du de med 4K oppløsning fra rundt 3200,- https://prisguiden.no/kategorier/tv?f[70][]=19&f[70][]=50&f[1022][]=Ultra%20HD%20(4K)&s=price%20asc Har selv en 49" LG på hobbyrommet som kostet 4000,- som er helt ok koblet mot PC. Men det er stort for PC bruk pga høyden i det vanlige, så ved 16:9 formatet så ville jeg nok maks valgt 43" Ville prøvd å finne ut at TVen tåler 60Hz som nok vil hjelpe litt, og samtidig slå av hjelpe ting i TVen. Bildet på LGen min var ut av esken helt forferdelig, men fikk byttet til IFS modus, og da ble det godt for den prisen. Takk for tipset! Hvorfor er det ikke flere som gjør dette til PC-bruk? Det eneste jeg tenker er at det kanskje blir litt høyt? Jeg ønsker heller å utvide plassen i bredden. Også bra tips vedr. NRK. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Fått testet U4919DW nå, utrolig bra skjerm. Programvaren er enkel i bruk og fungerer rimelig bra. Kjempefin til surfing, utvikling, videoredigering og den slags... Kanskje man kan forvente å se seg den på salg i november for den som er interessert? Nice! Tenker du at den er verdt pengene? Akkurat nå tenker jeg at jeg fint kunne gått for 2 x 27" med minimale kanter i et pent stativ i stedet og fortsatt sitte igjen med kr 4000 mindre enn en Dell 49". En fordel med en kontinuerlig skjerm er selvsagt at jeg kan ha en hovedarbeidsflate sentrert i midten av skjermen. Med 2 x 27", så blir akkurat det litt vanskelig. Noen grunn til at det skulle komme tilbud i november? Jeg har litt hastverk, så tenker å bestemme meg snart. Godt mulig jeg bare går for samme som du har kjøpt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Black Friday er i November ? Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 Black Friday er i November 29. november? Blir for lenge å vente. Lenke til kommentar
DiskusjonBrukerenMin Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 Nice! Tenker du at den er verdt pengene? Akkurat nå tenker jeg at jeg fint kunne gått for 2 x 27" med minimale kanter i et pent stativ i stedet og fortsatt sitte igjen med kr 4000 mindre enn en Dell 49". En fordel med en kontinuerlig skjerm er selvsagt at jeg kan ha en hovedarbeidsflate sentrert i midten av skjermen. Med 2 x 27", så blir akkurat det litt vanskelig. Noen grunn til at det skulle komme tilbud i november? Jeg har litt hastverk, så tenker å bestemme meg snart. Godt mulig jeg bare går for samme som du har kjøpt. Du betaler for cutting-edge, så det er ikke mye for pengene, men sånn er det når man skal ha det nyeste. Men det finnes ingen andre alternativer som kan erstatte denne skjermen. Alt er på en flate uten forstyrrelser eller irritasjoner som kanter mellom skjermer. Jeg har ingen problemer med å forsvare prisen på denne, ikke minst så er det 60 dagers åpent kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå