DukeRichelieu Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Eg har en av de 2 på kontoret, for å si det sånn, eg foretrekker 1440p framfor 1080p med STOR margin. Jeg støtter siDDis. Jeg foretrekker to skjermer, men kommer aldri til å gå ned til 1080p igjen. Hadde 2 stk 2560 x 1080 som ble oppgrader til 2560x1440, og plutselig hadde jeg høyde nok i Word til å se en hel side under menyene. Tilsvarende i Autocad - plutselig fikk jeg 3-4 ganger mer tegneflate i høyden. Om jeg skulle gått for en skjerm på jobb, ville jeg sett på LG 34WK95U. Den er ikke 50", men du kan heller ikke telle piksler på skjermen... https://www.dustinhome.no/product/5011127814/34wk95u-w?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146248 Er visst weekend-tilbud hos ProShop. Har ikke handlet derfra, så jeg kan ikke si noe om hvordan den butikken håndterer support m.m. https://www.proshop.no/Skjermer/LG-34-Skjermer-34WK95U-Svart-5-ms/2675612?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=CjwKCAjwibzsBRAMEiwA1pHZrpwPv65_GsWIL3scH8Qcl1ROfKGIQ5CDD0LoGVFrE5L40GIM6kdY9RoCSoEQAvD_BwE Takk for innspillet. Jeg hadde helt sikkert satt pris på mer arbeidshøyde, men jeg har dessverre ikke anledning til å bruke 12-14 000 på en skjerm akkurat nå. Per dags dato har jeg 2 x 24" (1920 x 1080) som er koblet til min laptop. Jeg ønsker mer skjermplass, men å utvide med 1 ekstra skjerm på en laptop virker upraktisk av ulike årsaker. Jeg fikk derfor tanken (etter tips fra en annen bruker) om å heller gå for en ultrawide skjerm. Jeg tenker derfor at 1 x 49" kan erstatte mine to 24" + gi meg den ekstra skjermplassen jeg trenger. Da virker disse 49" fra Samsung som et godt alternativ. Synspunkt? Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Takk for innspillet. Jeg hadde helt sikkert satt pris på mer arbeidshøyde, men jeg har dessverre ikke anledning til å bruke 12-14 000 på en skjerm akkurat nå. Per dags dato har jeg 2 x 24" (1920 x 1080) som er koblet til min laptop. Jeg ønsker mer skjermplass, men å utvide med 1 ekstra skjerm på en laptop virker upraktisk av ulike årsaker. Jeg fikk derfor tanken (etter tips fra en annen bruker) om å heller gå for en ultrawide skjerm. Jeg tenker derfor at 1 x 49" kan erstatte mine to 24" + gi meg den ekstra skjermplassen jeg trenger. Da virker disse 49" fra Samsung som et godt alternativ. Synspunkt? Om du kjøper en 49" 1080 skjerm får ikke du plass til mer. Det blir bare større bilde. Oppløsningen er den samme som du har i dag, 3840x1080 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Om du kjøper en 49" 1080 skjerm får ikke du plass til mer. Det blir bare større bilde. Oppløsningen er den samme som du har i dag, 3840x1080 Godt poeng. Ser nå at samlet oppløsning blir den samme. Men er ikke høyde/bredde forholdet en faktor? Slik jeg har forstått det vil det tilsvare 2 x 27" skjermer. I tillegg tenker jeg at en kontinuerlig arbeidsflate kan gi litt mer fleksibilitet med tanke på inndeling av skjermen. Samsungs 49" super ultra-wide CJ89-skjerm gir deg en enestående visning. Med sitt innovative, buede panel med et forhold på 32:9 som gir deg det samme horisontale arbeidsområdet som to 27" skjermer, vil du kunne nyte oppslukende bilder, sømløs multitasking, og en simpelthen overveldende spillopplevelse. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Godt poeng. Ser nå at samlet oppløsning blir den samme. Men er ikke høyde/bredde forholdet en faktor? Slik jeg har forstått det vil det tilsvare 2 x 27" skjermer. I tillegg tenker jeg at en kontinuerlig arbeidsflate kan gi litt mer fleksibilitet med tanke på inndeling av skjermen. Nei du har missforstått. Du får ikke mere plass med en Cj89 enn det du har nå med 2 stk 1080p skjermer. Det eneste som vil skje er at alt ser oppblåst ut i forhold til ditt nåværende skjerm oppsett. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Nå vet ikke jeg bruksområdet ditt, men jeg ville vurdert 2 x 1440p om du vil holde prisen nede for større arbeidsflate. Eventuelt kjøpe en ny ultrawide med 3440x1440 oppløsning. Når det kommer til 2560x1440, så har jeg brukt både Dell sine Ultrasharps, og Lenovo sine ThinkVision. De har smale rammer, og gode farger ut av boksen. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Nei du har missforstått. Du får ikke mere plass med en Cj89 enn det du har nå med 2 stk 1080p skjermer. Det eneste som vil skje er at alt ser oppblåst ut i forhold til ditt nåværende skjerm oppsett. Ok. I så fall synes jeg det Samsung skriver er misvisende. Eller misforstår jeg det også? Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Nå vet ikke jeg bruksområdet ditt, men jeg ville vurdert 2 x 1440p om du vil holde prisen nede for større arbeidsflate. Eventuelt kjøpe en ny ultrawide med 3440x1440 oppløsning. Når det kommer til 2560x1440, så har jeg brukt både Dell sine Ultrasharps, og Lenovo sine ThinkVision. De har smale rammer, og gode farger ut av boksen. Ok! Noen konkrete tips? Hadde egentlig ikke sett for meg å bruke mer enn maksimum 8000 på dette nå. Alternativt går jeg for plan A og kjøper heller 1 ekstra 24". Bruksområdet er ikke gaming, men kontorbruk. Mye Excel, litt programmering (og trolig mer av det fremover), aksjegrafer, osv. Blir noen timer i løpet av en dag, så tenker det er greit å investere litt i det. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 (endret) Om jeg skulle kjøpt uten å lese reviews: alt fra Dell Ultrasharp eller Lenovo i 24’’. De koster antakelig fra 2000-2500. Edit. Ser du skriver 24’’. Jeg ville kjøpt 27’’. Synes det er bedre skalert i 1440p. Endret 29. september 2019 av Prusk Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Om jeg skulle kjøpt uten å lese reviews: alt fra Dell Ultrasharp eller Lenovo i 24’’. De koster antakelig fra 2000-2500. Edit. Ser du skriver 24’’. Jeg ville kjøpt 27’’. Synes det er bedre skalert i 1440p. Takk for tipset. Jeg får søke rundt litt og se hva jeg finner ut. Har blitt litt frelst på tanken om en enkelt og buet skjerm. Helst skulle jeg vel gått for Dell sin 49", men 12 000 er mye. Eventuelt en 34" med høyere oppløsning. Noe tilsvarende det du linket til tidligere. Kommer det noensinne gode tilbud på disse skjermene? Overrasket over prisnivået. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Takk for tipset. Jeg får søke rundt litt og se hva jeg finner ut. Har blitt litt frelst på tanken om en enkelt og buet skjerm. Helst skulle jeg vel gått for Dell sin 49", men 12 000 er mye. Eventuelt en 34" med høyere oppløsning. Noe tilsvarende det du linket til tidligere. Kommer det noensinne gode tilbud på disse skjermene? Overrasket over prisnivået. Jeg solgte nettopp min Acer x34 100hz g-sync for 6k. Lenke til kommentar
DiskusjonBrukerenMin Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Har bestilt U4919DW nå, blir spennende å teste. https://www.komplett.no/product/1129057/datautstyr/skjermer/skjermer/dell-49-led-curved-u4919dw Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Alt under 100hz svir jo nesten i øyene bare man beveger musa, eller scroller i nettleseren, grøss ? 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Har bestilt U4919DW nå, blir spennende å teste. https://www.komplett.no/product/1129057/datautstyr/skjermer/skjermer/dell-49-led-curved-u4919dw Bruksområde? Den der er kanskje det optimale, skjønt jeg har sett litt variable anmeldelser. Gi gjerne en tilbakemelding når du har fått testet den. Jeg har 12 000 om jeg gidder, men det er langt mer enn jeg burde bruke på en skjerm gitt mitt budsjett. Samtidig gidder jeg ikke bruke noe midt i mellom for å få en kvasi-løsning jeg er relativt fornøyd med, så om jeg blir overbevist, så punger jeg ut kr 12 000 for en skjerm. Men mulig jeg ender opp med to nye skjermer med høyere oppløsning enn nåværende. Får gruble litt. Og er ellers mottakelig for forslag om noen har noe mer å komme med. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Er det forresten noen som vet om noen butikker i Oslo med godt utvalg av skjermer? Gjerne ultrawide, men også 24/27" med høy oppløsning? Tenkte stikke innom Komplett sitt showroom ved Rådhuset. El-Kjøp Megastore på Ullevål kan kanskje også være verdt et besøk? Lenke til kommentar
DiskusjonBrukerenMin Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Bruksområde? Den der er kanskje det optimale, skjønt jeg har sett litt variable anmeldelser. Gi gjerne en tilbakemelding når du har fått testet den. Jeg har 12 000 om jeg gidder, men det er langt mer enn jeg burde bruke på en skjerm gitt mitt budsjett. Samtidig gidder jeg ikke bruke noe midt i mellom for å få en kvasi-løsning jeg er relativt fornøyd med, så om jeg blir overbevist, så punger jeg ut kr 12 000 for en skjerm. Men mulig jeg ender opp med to nye skjermer med høyere oppløsning enn nåværende. Får gruble litt. Og er ellers mottakelig for forslag om noen har noe mer å komme med. Surfing og jobb. Ingen spilling, da finnes det andre alternativer som egner seg bedre. Har bare lest bra anmeldelser, søkte endel på nettet før jeg bestilte. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Jeg solgte nettopp min Acer x34 100hz g-sync for 6k. Hva kjøpte du? Ser at samme skjerm kommer i 200hz til 20 laks, men ikke set veldig mye annet Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Hva kjøpte du? Ser at samme skjerm kommer i 200hz til 20 laks, men ikke set veldig mye annet Kongeskjermen LG 950f. Har hatt den siden den kom ut Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Hvordan er den i bruk? Jeg har ventet lenge på en skikkelig HDR ultrawide for å bytte ut X34, men ser ikke ut som de kommer til titusenlappen på lenge enda - så er litt nysgjerrig på den LGen. Kanskje samboeren endelig kan ta arvegodset Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Surfing og jobb. Ingen spilling, da finnes det andre alternativer som egner seg bedre. Har bare lest bra anmeldelser, søkte endel på nettet før jeg bestilte. Kult. Håper du gir en lyd når du har fått testet den. Er i overkant prismessig for min del, men er ikke helt uaktuelt. Ser at Digital Impuls har tilbud på en 42,5" Dell nå til kr 7000. Sannsynligvis en eldre modell, men kan være noe å vurdere for min del. https://www.digitalimpuls.no/dell/138348/dell-42-5-led-p4317q-3840x2160-ips-vga-2xhdmi-dp-mdp-usb Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Det blir mer og mer hjemmekontor for min del fremover og har fra jobben lagt min elsk på ultra wide skjermer. Er det noen som kunne komme med noen tips? Jeg har null behov for høy oppdateringsfrekvens, god fargegjengivning, null gaming osv. Alt som betyr noe er oppløsning og pris. Hva er den billigste skjermen man kan få som har en ålreit oppløsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå