Gå til innhold

Lancaster Gate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit bilde av undergrunnen. Synes v2 var best, men jeg liker ofte litt harde kontraster og v2 kanskje var litt mer grafisk tiltrekkende. Fin detalj har du har fått med logoen til venstre. Mønsteret på bakken som går igjen på toget er stilig.

Personlig skulle jeg likt å se noe mer som skjedde i bildet, den enslige personen blir litt borte blant bakgrunnen, kanskje kunne du ventet til han var kommet litt nærmere, eller du kunne fått litt bevegelse på toget for å skape litt spenning, eller kanskje begge deler...

Uansett et fint bilde fra Londons t-bane.

Henning

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit bilde av undergrunnen. Synes v2 var best, men jeg liker ofte litt harde kontraster og v2 kanskje var litt mer grafisk tiltrekkende. Fin detalj har du har fått med logoen til venstre. Mønsteret på bakken som går igjen på toget er stilig.

Personlig skulle jeg likt å se noe mer som skjedde i bildet, den enslige personen blir litt borte blant bakgrunnen, kanskje kunne du ventet til han var kommet litt nærmere, eller du kunne fått litt bevegelse på toget for å skape litt spenning, eller kanskje begge deler...

Uansett et fint bilde fra Londons t-bane.

Henning

God morgen Henning! :)

Jeg er ikke noe god på å ta bilder av ting i fart, aner ikke hva jeg skal stille kameraet på da. :hmm:  Og så synes jeg det er flaut å ta bilder av folk!  Ble egentlig bare sånn passe fornøyd med dette bildet, det er som du sier: litt lite spenning, litt lite som foregår. :wee:

Lenke til kommentar

Ikke helt NSB eller Ruter dette, men får enn jo til å huske NSBs reklame på mange TV-kanaler om å ta toget. Men dette er vel the Tube in London.

Husker ikke denne stasjonen, men navnet sender tankene i retning av en poulær amerikansk skuespiller da jeg var barn - Burt Lancaster.

Her velger jeg V2.

Selv ikke linje direkte ut i krysset oppe til høyre greier å ødelegge dybdefølelsen her. Faktisk kunne linje ut i nedre høyre hjørne også skapt en slags symmetri her.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe god på å ta bilder av ting i fart, aner ikke hva jeg skal stille kameraet på da. :hmm:  Og så synes jeg det er flaut å ta bilder av folk!  Ble egentlig bare sånn passe fornøyd med dette bildet, det er som du sier: litt lite spenning, litt lite som foregår. :wee:

Ja, det kan være litt rart å ta bilder av folk, men 90 % bare smiler og tar det som en komplement. Sikkert 95% når det er en søt jente som fotograferer.. Nå har jeg et litt avslappet forhold til skarphet, men om du bruker litt lenger lukkertid vil du ganske enkelt kunne få litt fart på t-banen der. Litt prøving og feiling blir det jo, men går banen fort får du mye fart på 1/10 s. Her er et lite eksempel fra t-banen i Oslo: 

https://plus.google.com/u/0/photos/110091526860394635242/albums/5988418979185232193/5988418982411806050?pid=5988418982411806050&oid=110091526860394635242

Men for all del, bildet ditt var fint, bare et lite forslag fra min side, til neste gang du er i London. 

Henning

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Bra bilder av undergrunnen , likte v2 best .

Begge versjonene fall likevel i smak.

Fint lys samt linjer som leder innover i bildet.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Ikke helt NSB eller Ruter dette, men får enn jo til å huske NSBs reklame på mange TV-kanaler om å ta toget. Men dette er vel the Tube in London.

Husker ikke denne stasjonen, men navnet sender tankene i retning av en poulær amerikansk skuespiller da jeg var barn - Burt Lancaster.

Her velger jeg V2.

Selv ikke linje direkte ut i krysset oppe til høyre greier å ødelegge dybdefølelsen her. Faktisk kunne linje ut i nedre høyre hjørne også skapt en slags symmetri her.

Roar

La inn en strek ut i hjørnet for å se om du var våken :D Det var du!  Lancaster Gate ligger på Sentral Line som går gjennom Oxford Street og på oppsida av Hyde Park.  Lancaster er omtrent midt på Hyde Park-strekket. :new_woot:

Lenke til kommentar

Ja, det kan være litt rart å ta bilder av folk, men 90 % bare smiler og tar det som en komplement. Sikkert 95% når det er en søt jente som fotograferer.. Nå har jeg et litt avslappet forhold til skarphet, men om du bruker litt lenger lukkertid vil du ganske enkelt kunne få litt fart på t-banen der. Litt prøving og feiling blir det jo, men går banen fort får du mye fart på 1/10 s. Her er et lite eksempel fra t-banen i Oslo: 

https://plus.google.com/u/0/photos/110091526860394635242/albums/5988418979185232193/5988418982411806050?pid=5988418982411806050&oid=110091526860394635242

Men for all del, bildet ditt var fint, bare et lite forslag fra min side, til neste gang du er i London. 

Henning

Jeg skulle vel greid å sjarmert meg ut av det.  Det gikk da tross alt bra i sikkerhetskontrollen på Gatwick også selv om jeg ble tatt med en lommekniv i sekken! Jeg trodde jeg hadde ryddet alt skummelt ut av fotoryggsekken min, men nei da!   :omg:

Lenke til kommentar

Bra bilder av undergrunnen , likte v2 best .

Begge versjonene fall likevel i smak.

Fint lys samt linjer som leder innover i bildet.

Mvh

Alec

Det er vel et helt greit bilde tenker jeg, ikke til å ta helt av av.  Takk for atter en positiv og hyggelig kommentar! :D

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Du kommer til og ende opp med tunellsyn.....

Tøff komp og + for personen i bildet. S/hv er helt riktig her.

Det som hadde blitt skikkelig tøft, var om toget var i bevegelse, men akkurat det toget er vel gått......som så mange andre:-)

Lenke til kommentar

Du kommer til og ende opp med tunellsyn.....

Tøff komp og + for personen i bildet. S/hv er helt riktig her.

Det som hadde blitt skikkelig tøft, var om toget var i bevegelse, men akkurat det toget er vel gått......som så mange andre:-)

Ja, det toget er gått...og mange fler! De kom og gikk hyppig! Velfungerende system må jeg si! Kanskje NSB ledelsen skulle tatt seg en tur... Jeg får vel prøve meg på et fartsbilde også en dag...siden dere maser sånn! ;). Er dere lei Londonbilder nå?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...