Gå til innhold

Bose companion 20 eller 3

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et par 20's fra bose. Som noen reviews sa, så er de litt boomy i sanger med mye trykk. Men ellers er de helt fabelaktig.

Det jeg lurer på er om Companion 3 fjerner boomy problemet siden den har egen bass, men samtidig lurer jeg på om den er dårligere enn min 20's på andre områder?

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bose har generelt et "boomy" lydbilde om du vil kalle det det, de har mye dyp mellomtone for å kompensere for manglende bass i de små høyttalerne. 

Jeg valgte Companion 20 av plass-hensyn, og har ikke noe imot lydbildet til mitt bruk. Med companion 3 kan man justere det litt mer med bassen. Jeg ville ikke kjøpt Companion 3 hvis du allerede har 20, det er ikke verdt prisen rett og slett.

Lenke til kommentar

Bose har generelt et "boomy" lydbilde om du vil kalle det det, de har mye dyp mellomtone for å kompensere for manglende bass i de små høyttalerne. 

Jeg valgte Companion 20 av plass-hensyn, og har ikke noe imot lydbildet til mitt bruk. Med companion 3 kan man justere det litt mer med bassen. Jeg ville ikke kjøpt Companion 3 hvis du allerede har 20, det er ikke verdt prisen rett og slett.

Problemet er at sanger der det er litt bass, så overdøver den alt annet. Klassisk musikk og rock er nesten umulig å høre på for min del, da alt blir overdøvet. Det jeg lurte på, er om lydkvaliteten i seg selv er den samme i Comp 3, eller om jeg må ofre andre toner i den for å kompensere for bassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...