ramsundboy Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 hei er forelsket i ei jente, hun har en tante som er gift med min onkel. er vi i slekt eller er det good to go? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Dere er ikke i biologisk slekt (hvis det finnes et slikt utrykk) så dere er good to go. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Slekt er også sosialt. Endret 12. mai 2015 av Imsvale Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Slekt innbefatter jo ikke bare folk med samme genopphav. Min tante for eksempel (min mors brors kone) er jo slekt, selv om vi ikke deler opphav. Akkurat hvem som er kan sies å være i slekt på den måten vet jeg ikke om det fins regler for, men noen vil nok si at personene nevnt i førstepost er i slekt (TS og denne jenten). Men jeg mener uansett at det er good to go Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 er det good to go? Ikke hvis det er søsteren din. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Det er Straftelovens § 197, § 198 og § 199 som setter begrensninger på seksuell omgang med nær familie (mellom søsken og mellom omsprsperson/foreldre og barn). Som nevnt over er det mange som bruker begrepet slekt om sosiale ting og sier "han/henne er som en bror/søster". Når det gjelder vedkommende som TS spør om er nok denne personen såpass langt unna at ingen kommer til å reagere på noe som helst. Noen er nok tilbøyelige til å si dere tilhører samme storfamilie eller utvidede familie men slik jeg ser det er det ganske far fetched. Jeg er sogar usikker på om det finnes noen ord som er såpass perifere ifm familiebegrep. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Slekt innbefatter jo ikke bare folk med samme genopphav. Min tante for eksempel (min mors brors kone) er jo slekt, selv om vi ikke deler opphav. Akkurat hvem som er kan sies å være i slekt på den måten vet jeg ikke om det fins regler for, men noen vil nok si at personene nevnt i førstepost er i slekt (TS og denne jenten). Men jeg mener uansett at det er good to go Hvis du ikke har en kilde på det så får vi bare være uenige. Endret 12. mai 2015 av oscrue10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå