Foenhus Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Hei, jeg har en mt5 med techno trim pøtte. Mopeden er kjøpt fordi den ikke starter med vet hva som skal til for at den skal starte. Jeg trener en rits ventil ramme til mt5'n for at den skal gå. så er det noen som har en sånn ramme til salgs? Ja, også har jeg jo techno trim pøtte på mt5'en, så er det noen som vet hvor fort den går med bare den til trim, (har tatt ut plomba sefølgelig) Også er jeg ute etter å få den til å gå fortere uten å kjøpe noe trimsett, Takk for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Det er minimalt du får ut av den uten å bytte sylinder. Denne er ikke som de nye mopedene. Bare trim-potte øker omtrent ingenting. Du kan prøve å bytte til større framdrev. Tipper du mener det er reed-ventiler du mangler. Jeg kan se om jeg har i fra MT-5'en jeg hadde før. Endret 11. mai 2015 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Foenhus Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 Åja, da får jeg se om hva jeg gjør med trim Pris tenkte du på den rede ventil eller hvordan man skriver det? pris? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Hvis jeg finner den kan du få den for det frakt og emballasje koster. Jeg har ikke bruk for den. Beklager. Hadde bare selve bladene. Ikke huset/ramma. Men mc-deler har på lager. http://mc-deler.no/moped_scooter.asp?C=B_2FS0TH6LS&C1=C_2FS0TH74G&C2=D_2FS0TH79F&M=Honda%20..&M1=MT%205&M2Motor&M3=&D=X_2FS0TH79E&Mi=MCD-704638 Endret 11. mai 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 du får ingen ytelse av trim potte. alle trim pottene til mt5 suger balle. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Pottene suger ikke balle på trimsylindre. 1 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Pottene suger ikke balle på trimsylindre. jo. jeg prøvde flere trimpotter med trimsylinder og alle gjorde bare at den bråkte mer. ikke noe høyere toppfart i det hele tatt. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Så du brukte samme dyse til 50cc og effektanlegg som du gjorde med større sylinder og effektanlegg? Forstår jeg deg rett? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Har testet selv også. Trimpotte med tykt gods og ordentlig dempewatt (glawa) i lyddemperen så bråler det minimalt. Men jeg dyset forgasseren til den hadde riktig blandingsforhold. Ikke bare til den svev rent. Lenke til kommentar
Foenhus Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Takk for all info her synes det hjelper veldig siden jeg bare er 14 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si. Hele poenget med trimpotte er å få mer luft igjennom systemet. Når luftmengden øker må også bensinmengden øke. Slik trimming og det faktum at den gikk rent på høye turtall er typisk feiltrimming. Sykkelen din hadde for tynn blanding, gikk for varmt og du var heldig at den ikke skar seg. Ved å øke dysestrørrelsen får den mer bensin, bedre bunndrag, raskere akselerasjon og går kjøligere slik at den ikke skjærer seg. Lyden blir kvass fordi blandingen er for tynn, så det er hverken potta eller MT5 som suger, kun trimmingen! Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si. Hele poenget med trimpotte er å få mer luft igjennom systemet. Når luftmengden øker må også bensinmengden øke. Slik trimming og det faktum at den gikk rent på høye turtall er typisk feiltrimming. Sykkelen din hadde for tynn blanding, gikk for varmt og du var heldig at den ikke skar seg. Ved å øke dysestrørrelsen får den mer bensin, bedre bunndrag, raskere akselerasjon og går kjøligere slik at den ikke skjærer seg. Lyden blir kvass fordi blandingen er for tynn, så det er hverken potta eller MT5 som suger, kun trimmingen! bedre bunndrag. for noe sprøyt. Pluggen hadde helt perfekt farge etter kjøring på fult turtall lenge og jeg har drevet med trimming siden 2007. du prater bare sprøyt. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 nei, men den gikk rent på fult turtall så det har ingenting å si. Hele poenget med trimpotte er å få mer luft igjennom systemet. Når luftmengden øker må også bensinmengden øke. Slik trimming og det faktum at den gikk rent på høye turtall er typisk feiltrimming. Sykkelen din hadde for tynn blanding, gikk for varmt og du var heldig at den ikke skar seg. Ved å øke dysestrørrelsen får den mer bensin, bedre bunndrag, raskere akselerasjon og går kjøligere slik at den ikke skjærer seg. Lyden blir kvass fordi blandingen er for tynn, så det er hverken potta eller MT5 som suger, kun trimmingen! bedre bunndrag. for noe sprøyt. Pluggen hadde helt perfekt farge etter kjøring på fult turtall lenge og jeg har drevet med trimming siden 2007. du prater bare sprøyt. Da har du trimmet feil i 8 år. Jeg har gjort dette siden 1985! Høye turtall er uvesentlig. Å få det til å dra skikkelig fra bunnen av er hemmeligheten. Dreiemontet gir akselerasjon. Topp effekten gir bare økt evne til å beholde farten i motbakker. Toppfarten er avhengig av utvekslingen og hk. Akselerasjonen er avhengig av utvekslingen og dreiemomentet.. At du ikke bytter dyse betyr at du ikke tar ut max av det mulige. Jeg er utdannet motor mekanikker så den faglige biten av dette kan jeg. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Som flere nevner over her sier det seg selv at man må øke bensinmengde når man øker luftmengde for å ikke kjøre med altfor tynn blanding! Hvor i alle dager kommer fabelhistorier som masse puff uten tilstrekkelig suppe? Å kjøre samme dyse og innstilling på 50cc med original eksos og 85cc med eff.anlegg vil i beste fall føre til at det går ganske likt, i værste fall, ras. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Som flere nevner over her sier det seg selv at man må øke bensinmengde når man øker luftmengde for å ikke kjøre med altfor tynn blanding! Hvor i alle dager kommer fabelhistorier som masse puff uten tilstrekkelig suppe? Å kjøre samme dyse og innstilling på 50cc med original eksos og 85cc med eff.anlegg vil i beste fall føre til at det går ganske likt, i værste fall, ras. den fyren her oppe er åpenbart ikke kyndig med mopeder. Han foreslår å bytte variator på clutchen på en moped med am6 motor. Se på noen av innleggene hans så skjønner du. han sier også at det er gammeldags å plombere mopeder i eksosen. Før i tiden ble mopeder strupet i eksosporten og nå i nyere tider blir mopeder strupoet i svanehalsen Da jeg hadde mt5 hadde jeg full trim med orginal potte og så testet jeg med både Proma og den andre vanlige trimpotten i Norge og det eneste som skjedde var at den bråkte noe helt jævlig. Endret 16. mai 2015 av Janbanan123 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvem er "han"? Det er flere som sier det samme her, og det er det en grunn til... Kan du nevne noen lekebil med 500+ hk som går på 0,3-0,5 på mila? Nei, de fleste ligger på godt over liter´n selv med den peneste kjøringa. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Hvem er "han"? Det er flere som sier det samme her, og det er det en grunn til... Kan du nevne noen lekebil med 500+ hk som går på 0,3-0,5 på mila? Nei, de fleste ligger på godt over liter´n selv med den peneste kjøringa. snakker om rillto. når mopeden har en perfekt forbrenning på fult turtall så hjelper det ikke å sette inn 10 nummer større dyse, det eneste som skjer da er at det kommer uforbrent olje ut bak. Endret 16. mai 2015 av Janbanan123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå