Gå til innhold

Enda flere polakker ønsker seg til Norge

Anbefalte innlegg

Monarkiet i Norge er etnisk tysk, men du ser ikke forskjell på en tysk og etnisk norsk konge.

Du har stor tendens til å generalisere generelt. Slutt å generaliser! 

Jeg generaliserer ikke. Det er fakta at monarkiet i Norge er en tysk adelsfamilie fra Tyskland. Det står jo til og med på hjemmesiden til Kongen at Monarkiet er tysk.

Dagens konge tilhører fyrsteslekten Glücksburg, som har regjert Norge siden 1905.

http://www.kongehuset.no/historie.html?tid=27207&sek=26942

Glucksburg er Tysk

http://no.wikipedia.org/wiki/Schleswig-Holstein-Sonderburg-Gl%C3%BCcksburg

Oldenburg er Tysk

http://www.unofficialroyalty.com/royal-burial-sites/danish-royal-burial-sites/house-of-oldenburg-1448-1863/

Slesvig-Holsten-Sønderborg-Lyksborg (også skrevet Glücksborg på dansk), er en av flere grener i fyrstehuset Oldenburg. Denne grenen har navnet fra Glücksburg nord i Tyskland. Kongefamiliene i Danmark og Norge, og den tidligere kongefamilien i Hellas tilhører denne slektsgrenen.

Kongen i Norge og Danmark er tysk adelsfamilie

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det faktisk er et behov for den arbeidskraften polakkene har å tilby ser jeg ikke noe problem i det. Dersom det derimot skulle bli økt arbeidsledighet i visse sektorer burde man kanskje vurdere en begrensning.

Polakkere hindrer lønnsvekst i bransjene. NEI TIL EØS og EU.

DEATH TO EUROPEAN PROSTITUTE WHORE UNION.

http://www.nrk.no/sorlandet/byggearbeidere-fikk-23-kroner-i-timen-1.12382991

EU fucker opp NORGE innvendig. Norge er en prostituert hore.

http://www.osloby.no/nyheter/Havnearbeiderne-blokkerer-Oslo-havn-8036026.html

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Lest gjennom så og si alt her. Må si det var mye piss til å bli kvalm av. Har selv vert russisk statsborger i 13 år. Til jeg fikk norsk pass. Har hatt jobb i Norge siden jeg var 12, da jeg begynte med ryddehjelp på den lokale dagvareforretningen. Jeg kom til Norge og måtte lære meg ett helt nytt alfabet, få nye venner å lære å kommunisere med nordmenn, og sist men ikke minst norsk gramatikk, noe som var noe av det verste men som jeg føler jeg har taklet veldig bra. 

Øst-europeere har en helt annen arbeidsvane enn det mange mange MANGE nordmenn har. Hvor mange søker alle mulige grunner til å bli trygde av nav. Faren min kom hit med prolaps. Men han forhørte seg ikke til nav engang, men han har vert på sykehuset flere ganger for å bli bedre. Synes det er dritt at jeg derimot blir dratt under øst-europere som kommer hit å jobber selv om antall russere som kommer kontra polakker er vesentlig mindre. Men vi er vel samme dritten? 

Hadde det ikke vert for oss hadde dere ikke hatt vodka, og den vet jeg står på mange nordmenns bord en lørdagskveld ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Øst-europeere har en helt annen arbeidsvane enn det mange mange MANGE nordmenn har. Hvor mange søker alle mulige grunner til å bli trygde av nav.

Kan du prøve å antyde noen grunner til at det eventuelt er slik?

Jeg skrev mine tanker rundt dette i et innlegg tidlig i tråden ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665487&p=22511371 )

Åja, ja nei det er bare helt annerledes i Russland (sikkert polen, litauen osv) Det har med hvovidt jeg er vandt til min far, og bestefar og dems venner jobbet. Det er sinnsykt dårlig betalt. Faren min hadde cirka 100 kroner i timen som ingeniør innen bygg, selv med 2 bachelorgrader (selvom dette er kjempebra betalt i russland) Idag har han mellom 4 og 500 i timen. Og har blitt fortalt veldig mye av foreldrene hvordan de blir forbannet på kollegaer som har vondt i hodet og ikke dukker opp på arbeid derfor osv, men som allikevel har blitt sett på butikken osv. Jeg kan ikke dokumentere hvorfor jeg mener det er slike forskjeller, men man hører jo titt og ofte: jeg jobber som en polsk arbeider, vi leier bare inn noen polakker osv. Spesielt må vi le når vi ser folk som jobber i kommunen jeg bor. De står å drikker kaffe ute i sola med røyken i andre hånda 4/5 pers med hver sin rake.

Kanskje litt off men:

Når gamlingene fra østeuropa er vandt til å betale 40 kroner literen for sprit og i Norge cirka 400 pr liter vodka, tror jeg det har noe med det å gjøre. Merker veldig godt den økonomiske disponeringen forskjellen er mellom "polakkene" og de norske vennene mine. Blir helt matt når jeg tenker på at 8 klassinger har sånn parajumps eller hva det heter når alt jeg hadde i baggen når jeg kom var adiddas dresser.. Mer eller mindre

Endret av Yob tvaya mat'
Lenke til kommentar

Øst-europeere har en helt annen arbeidsvane enn det mange mange MANGE nordmenn har. Hvor mange søker alle mulige grunner til å bli trygde av nav.

Kan du prøve å antyde noen grunner til at det eventuelt er slik?

Jeg skrev mine tanker rundt dette i et innlegg tidlig i tråden ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665487&p=22511371 )

Åja, ja nei det er bare helt annerledes i Russland (sikkert polen, litauen osv) Det har med hvovidt jeg er vandt til min far, og bestefar og dems venner jobbet. Det er sinnsykt dårlig betalt. Faren min hadde cirka 100 kroner i timen som ingeniør innen bygg, selv med 2 bachelorgrader (selvom dette er kjempebra betalt i russland) Idag har han mellom 4 og 500 i timen. Og har blitt fortalt veldig mye av foreldrene hvordan de blir forbannet på kollegaer som har vondt i hodet og ikke dukker opp på arbeid derfor osv, men som allikevel har blitt sett på butikken osv. Jeg kan ikke dokumentere hvorfor jeg mener det er slike forskjeller, men man hører jo titt og ofte: jeg jobber som en polsk arbeider, vi leier bare inn noen polakker osv. Spesielt må vi le når vi ser folk som jobber i kommunen jeg bor. De står å drikker kaffe ute i sola med røyken i andre hånda 4/5 pers med hver sin rake.

Kanskje litt off men:

Når gamlingene fra østeuropa er vandt til å betale 40 kroner literen for sprit og i Norge cirka 400 pr liter vodka, tror jeg det har noe med det å gjøre. Merker veldig godt den økonomiske disponeringen forskjellen er mellom "polakkene" og de norske vennene mine. Blir helt matt når jeg tenker på at 8 klassinger har sånn parajumps eller hva det heter når alt jeg hadde i baggen når jeg kom var adiddas dresser.. Mer eller mindre

Ja, du jobber bra osv osv. Men du høres ut som en bitter mann.

Nei, jeg gleder meg til vi i framtiden kommer til å jobbe enda mindre :) . Og enda mer slacke arbeidsdager, gjerne gå over til 6 timers dager (30 timers uker), så fort som mulig.

Jeg tror forsåvidt ikke nordmenn har så veldig dårlig arbeidsmoral, men ja, har man slacke arbeidsgivere (slik du referer til kommunen) så blir det nok for litt slack jobbing også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...