Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows booter ikke - error ver forsøk av windows installasjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Min Asus n55s skrudde seg brått av en dag. Når jeg forsøkte å skru den på kunne ikke windows lastes. Bootrekkefølgen er forsøkt endret uten resultat. Ved forsøk av ulike repareringsmetoder får jeg allskens merkelige errorer. 

Startup repair: Startup repair cannot repair this computer automatically.

System restore: To use System Restore, you must specify which windows installation to restore. Restart this computer, select an operating system, and then select System restore.

Memory diagnostic: Windows cannot check for memory problems. An errors is preventing Windows from checking for memory problem during startup. 

Re-image: An internal error occured. The fellowing information might help you resolve the error: The request could not be performed because of an I/O device error. (0x8007045D)

Tenkte at en ren installering av windows 7 ville gjøre susen, men harddisken vises ikke i listen og jeg får følgende feilmelding:

"no device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct driver, and then click OK."

"A required CD/DVD drive device is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now. "

Prøvde å sette i CDen med drivere som fulgte med PCen, uten hell.

Noen forslag?

Endret av Fezzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deaktiver USB3 funksjonen i bios og prøv en ren windows install igjen.

Hvordan gjør man det? Eneste jeg finner i bios med usb er legacy support og Asus usb battery charging. Deaktiverte legacy og det funket faktisk. Aner ikke hva det egentlig gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...