spiderman Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Dette er en tråd for de som kommer opp i engelsk skriftlig, eller som har meldt seg opp som privatist til denne eksamenen i år. Tips&triks samt råd og gode/dårlige erfaringer i faget er gull verdt i denne oppkjøringsperioden, og jeg håper at vi kan utveksle dette i løpet av den ene uken vi har igjen før det braker løs 2 Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 For oss som var uheldige å komme opp i engelsk tenkte jeg at vi kunne ha en felles tråd slik at vi kan hjelpe hverandre og dele tips og idéer når vi får vite temaet! Så noen som kom opp? Lenke til kommentar
heltanonym1 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Jupp. Jeg kom også opp i engelsk Ikke mitt sterkeste fag akkurat... Lenke til kommentar
heltanonym1 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Noen tanker om hva som eventuelt blir årets tema på eksamen? Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Ingen anelse, føler det blir noe vanskelig. Lenke til kommentar
Frabjous Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 tenkte jeg kunne dele denne linken her: http://www.udir.no/Filer/Vurdering/Eksamen-VGO/Vurderte-elevtekster/ENG1002_003_vurderte_elevsvar_2014_vgo.pdf?epslanguage=no det er besvarelser fra fjordårets eksamen med begrunnelse for karakter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Gyldendal har en powerpoint som har noen gode tips til hvordan du tolker eksamensoppgaven, nærmere bestemt hva forskjellige ord betyr (discuss, present etc) http://www.engelsk.gyldendal.no/?utm_source=gyldendal-undervisning&utm_medium=Nyhetsbrev&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified#!How-to-answer-the-exam-task/c1tye/6EC17A9B-CAA2-4AA4-8D0A-6A2F99B0C8FE Lenke til kommentar
Frabjous Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Gyldendal har en powerpoint som har noen gode tips til hvordan du tolker eksamensoppgaven, nærmere bestemt hva forskjellige ord betyr (discuss, present etc) http://www.engelsk.gyldendal.no/?utm_source=gyldendal-undervisning&utm_medium=Nyhetsbrev&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified#!How-to-answer-the-exam-task/c1tye/6EC17A9B-CAA2-4AA4-8D0A-6A2F99B0 Flott! det trenger jeg, ender alltid opp med å spore av og svare på noe annet enn det oppgaven spørr om... Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Gyldendal har en powerpoint som har noen gode tips til hvordan du tolker eksamensoppgaven, nærmere bestemt hva forskjellige ord betyr (discuss, present etc) http://www.engelsk.gyldendal.no/?utm_source=gyldendal-undervisning&utm_medium=Nyhetsbrev&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified#!How-to-answer-the-exam-task/c1tye/6EC17A9B-CAA2-4AA4-8D0A-6A2F99B0C8FE Flott! Endret 15. mai 2015 av Fearling Lenke til kommentar
Frabjous Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Kanskje kan det være lurt å ta en titt på læreplanen? http://www.udir.no/kl06/ENG1-03/Kompetansemaal/?arst=1858830316&kmsn=-915046718 Spesielt kultur, samfunn og litteratur biten. Der står det hva oppgavene kommer til å handle om(til en viss grad) Endret 16. mai 2015 av Frabjous Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Kompetansemålene er det som læreren skal undervise basert på, så forhåpentligvis er alle de kompetansemålene under kultur, samfunn, og litteratur veldig godt kjent for dere. Noen tanker generelt: Oppgaver kan gå rett på kompetansemål under samfunnsbiten, f.eks be om å forklare et samfunnsproblem i et engelskspråklig land, slik det er gjort i den ene oppgaven i dokumentet som ble linket av Frabjous Oppgaver kan også gå på mer generelle temaer om livet generelt basert på at de dekkes i litteratur. Eksempelvis den oppgaven i dokumentet over hvor det snakkes om dilemmas and personal choices. Til tider har forberedelsestemaet gått på dette, istedetfor temaer man finner direkte i kompetansemålene Det har vært valg i Storbritannia nå, og et av kompetansemålene er aktuelle nyheter i engelskspråklige land Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvordan er det å ha eksamen i engelsk å være uheldig? På min tid (9 år siden), så fikk de fleste bedre karakter i engelsk enn norsk. Og norsk var helt forj*vlig. Engelsk bare kos. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvordan er det å ha eksamen i engelsk å være uheldig? På min tid (9 år siden), så fikk de fleste bedre karakter i engelsk enn norsk. Og norsk var helt forj*vlig. Engelsk bare kos. Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvordan er det å ha eksamen i engelsk å være uheldig? På min tid (9 år siden), så fikk de fleste bedre karakter i engelsk enn norsk. Og norsk var helt forj*vlig. Engelsk bare kos. hah Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvordan er det å ha eksamen i engelsk å være uheldig? På min tid (9 år siden), så fikk de fleste bedre karakter i engelsk enn norsk. Og norsk var helt forj*vlig. Engelsk bare kos. På min skole er vg1 delt opp i 6 klasser, tilfeldigvis ble min klasse valgt til å komme opp i engelsk. Og ut av min klasse kom halvparten opp.. Engelsk er mitt verste fag.. uheldig eller hva? I alle fall for meg. Tviler på at veldig mange ønsker å komme opp i eksamen, så Lenke til kommentar
Frabjous Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Kompetansemålene er det som læreren skal undervise basert på, så forhåpentligvis er alle de kompetansemålene under kultur, samfunn, og litteratur veldig godt kjent for dere. Noen tanker generelt: Oppgaver kan gå rett på kompetansemål under samfunnsbiten, f.eks be om å forklare et samfunnsproblem i et engelskspråklig land, slik det er gjort i den ene oppgaven i dokumentet som ble linket av Frabjous Oppgaver kan også gå på mer generelle temaer om livet generelt basert på at de dekkes i litteratur. Eksempelvis den oppgaven i dokumentet over hvor det snakkes om dilemmas and personal choices. Til tider har forberedelsestemaet gått på dette, istedetfor temaer man finner direkte i kompetansemålene Det har vært valg i Storbritannia nå, og et av kompetansemålene er aktuelle nyheter i engelskspråklige landj Særlig det med nyheter skal jeg prøve å fokusere på disse dagene før vi får vite temaet, ting som skjer rundt om i verden, eller har skjedd den siste tiden. Valget i Storbritannia og kanskje Scottish referendum og midterm elections i USA? 1 Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Kompetansemålene er det som læreren skal undervise basert på, så forhåpentligvis er alle de kompetansemålene under kultur, samfunn, og litteratur veldig godt kjent for dere. Noen tanker generelt: Oppgaver kan gå rett på kompetansemål under samfunnsbiten, f.eks be om å forklare et samfunnsproblem i et engelskspråklig land, slik det er gjort i den ene oppgaven i dokumentet som ble linket av Frabjous Oppgaver kan også gå på mer generelle temaer om livet generelt basert på at de dekkes i litteratur. Eksempelvis den oppgaven i dokumentet over hvor det snakkes om dilemmas and personal choices. Til tider har forberedelsestemaet gått på dette, istedetfor temaer man finner direkte i kompetansemålene Det har vært valg i Storbritannia nå, og et av kompetansemålene er aktuelle nyheter i engelskspråklige landj Særlig det med nyheter skal jeg prøve å fokusere på disse dagene før vi får vite temaet, ting som skjer rundt om i verden, eller har skjedd den siste tiden. Valget i Storbritannia og kanskje Scottish referendum og midterm elections i USA? Åh ånei, kan ingenting om det. Noen som har notater om dette? Hadde vært flott! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Kompetansemålene er det som læreren skal undervise basert på, så forhåpentligvis er alle de kompetansemålene under kultur, samfunn, og litteratur veldig godt kjent for dere. Noen tanker generelt: Oppgaver kan gå rett på kompetansemål under samfunnsbiten, f.eks be om å forklare et samfunnsproblem i et engelskspråklig land, slik det er gjort i den ene oppgaven i dokumentet som ble linket av Frabjous Oppgaver kan også gå på mer generelle temaer om livet generelt basert på at de dekkes i litteratur. Eksempelvis den oppgaven i dokumentet over hvor det snakkes om dilemmas and personal choices. Til tider har forberedelsestemaet gått på dette, istedetfor temaer man finner direkte i kompetansemålene Det har vært valg i Storbritannia nå, og et av kompetansemålene er aktuelle nyheter i engelskspråklige landj Særlig det med nyheter skal jeg prøve å fokusere på disse dagene før vi får vite temaet, ting som skjer rundt om i verden, eller har skjedd den siste tiden. Valget i Storbritannia og kanskje Scottish referendum og midterm elections i USA? Er en fin kobling mellom Scottish referendum og valget nå i forhold til valgresultatet i Skottland. Er jo alltids en mulighet for at devolution blir en oppgave, selv om det høres litt voldsomt ut for vg1 edit: denne var grei: http://www.thehindu.com/opinion/lead/dr-gerry-hassan-on-scottish-national-partys-performance-in-uk-elections/article7211101.ece Endret 16. mai 2015 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Kompetansemålene er det som læreren skal undervise basert på, så forhåpentligvis er alle de kompetansemålene under kultur, samfunn, og litteratur veldig godt kjent for dere. Noen tanker generelt: Oppgaver kan gå rett på kompetansemål under samfunnsbiten, f.eks be om å forklare et samfunnsproblem i et engelskspråklig land, slik det er gjort i den ene oppgaven i dokumentet som ble linket av Frabjous Oppgaver kan også gå på mer generelle temaer om livet generelt basert på at de dekkes i litteratur. Eksempelvis den oppgaven i dokumentet over hvor det snakkes om dilemmas and personal choices. Til tider har forberedelsestemaet gått på dette, istedetfor temaer man finner direkte i kompetansemålene Det har vært valg i Storbritannia nå, og et av kompetansemålene er aktuelle nyheter i engelskspråklige landj Særlig det med nyheter skal jeg prøve å fokusere på disse dagene før vi får vite temaet, ting som skjer rundt om i verden, eller har skjedd den siste tiden. Valget i Storbritannia og kanskje Scottish referendum og midterm elections i USA? Er en fin kobling mellom Scottish referendum og valget nå i forhold til valgresultatet i Skottland. Er jo alltids en mulighet for at devolution blir en oppgave, selv om det høres litt voldsomt ut for vg1 edit: denne var grei: http://www.thehindu.com/opinion/lead/dr-gerry-hassan-on-scottish-national-partys-performance-in-uk-elections/article7211101.ece Hva mener du?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå