Not Impressed Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Hei. Lager meny til ett program og skal legge til hurtigtaster. Jeg klarer å legge til på alternativene som kommer etter å ha valgt i menyen, men jeg får ikke hurtigtasten til "Meny" å virke. Vet ikke hva lytteren skal gjøre etter den fanger opp trykket. Lest i eksemplene til foreleser uten å finne ett eksempel som passer. Andre eksempler jeg finner så har de lytteren som en innerklasse. Jeg skal ha den som en egen klasse. Kode: JMenu meny = new JMenu( "Meny" ); meny.setMnemonic( 'm' ); meny.addKeyListener(lytter); //Virker som om ikke trenger actionListener) menyBar.add( meny ); om = new JMenuItem( "Om" ); om.setMnemonic( 'o' ); meny.add( om ); meny.addSeparator(); om.addActionListener( lytter ); om.addKeyListener(lytter); lukk = new JMenuItem( "Lukk" ); lukk.setMnemonic( 'l' ); meny.add( lukk ); lukk.addActionListener( lytter ); lukk.addKeyListener(lytter); public void keyPressed(KeyEvent ke) { if( ke.getKeyCode() == KeyEvent.VK_O ) { alertInfo( "Dette er ett program" ); } else if( ke.getKeyCode() == KeyEvent.VK_L ) { System.exit( 0 ); } Vet ikke hva jeg skal legge inn som kode for å "velge" meny... Noe hjelp der ute? Endret 11. mai 2015 av KrakenX Lenke til kommentar
Joachim Hansen Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Kanskje du kan finne noe hjelp i en lignende tråd? http://stackoverflow.com/questions/4434894/java-swing-jmenu-mnemonic Bruker du forresten setJmenuBar for vinduet ditt ? Lykke til Lenke til kommentar
Not Impressed Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 Kanskje du kan finne noe hjelp i en lignende tråd? http://stackoverflow.com/questions/4434894/java-swing-jmenu-mnemonic Bruker du forresten setJmenuBar for vinduet ditt ? Lykke til Jammen ble det ordning! Takk, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå