Anterialis Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Hei, Bor i noen få måneder på bygda, rett ved en 4g mast. Får 20/20 mbit ca. Beste bredbåndet gir meg 12/0,7... Dermed utredes muligheten for 4g bredbånd. Jeg har eget wifi-nett med Apple AirPorts. Ønsket er et habilt 4G modem, gjerne med extern antenne, uten WiFi (trenger ikke, bortkastete penger) MED ethernet utgang. Forslag til gode gjerne billige produkter? Takk for svar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Hva med usb? ZTE MF823 4G USB så kobler du f.eks denne til laptopen bridge rj45 porten på laptopen. Bare så det er sagt, Dovado GO: Keeping you connected - anytime, anywhere. Dovado Go 4G/3G Mobil trådlös router er billigere men den har trådløs. Endret 12. mai 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hei, Bor i noen få måneder på bygda, rett ved en 4g mast. Får 20/20 mbit ca. Beste bredbåndet gir meg 12/0,7... Dermed utredes muligheten for 4g bredbånd. Jeg har eget wifi-nett med Apple AirPorts. Ønsket er et habilt 4G modem, gjerne med extern antenne, uten WiFi (trenger ikke, bortkastete penger) MED ethernet utgang. Forslag til gode gjerne billige produkter? Takk for svar Som LMH1 er inne på, vil det i praksis koste mer å få tak i noe uten Wi-Fi, siden det omtrent ikke finnes. Når du først har satt opp boksen, kan det selvfølgelig slås av. Videre går jeg ut fra at du er klar over den begrensede nedlastningsmengden/datakvoten du har på et (4G) mobilabonnement. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Godt mulig noe som dette: Mini Portable 3G/4G WiFi Wlan Hotspot AP Client 150Mbps RJ45 USB Wireless Router finnes. Men du skal være veldig glad om dette klarer mere en 50 mbit. Selv om jeg tviler på disse støtter norske signaler\fekvsenser. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Det du linker til er kun en router, du trenger et 4G usb-modem i tillegg. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Ja jeg er forsåvidt klar over begrensningen i dataplanen. Jeg tenkte at 100 gb ville være nok (så lenge jeg ikke laster ned filmer..), men jeg bruker Skype etc. såppass mye at jeg fort er oppi 5+ gb hver dag... Da ble det internett, så får jeg bare betale det sure bruddgebyret. Takk for all info! Strålende =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå