Thombr86 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 har lagd meg e side med iframe. den siden inneholder oppgaver som læreren skal se på men har ert lite problem med at jeg ikke kan lage redirect som peker til framsida(har jeg lagd) og samtidig åpner den spessielle oppgaven i iframen! altså en redirect som peker på framsida og samtidigt peker på en annen side som skal åpne seg i iframen som befinner seg på framsida. setter opp systemet på sida. htdocs\index.html (startsiden) htdocs\start.html (siden som vises i iframen som std.) htdocs\oppgaver\1\ index.html (peker på index.html i htdocs) htdocs\oppgaver\1\1.html (oppgaven som jeg vil ha i iframen) osv. håper noen skjønte dette og kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Du kan lage følgende link: <a href="javascript:top.frames[0].src='1.html'">Click her for Oppgave 1</a> Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 takk. skal testes snart Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 (endret) tror ikke du skjønte problemet helt bilde over mappestruktur den fila som er en redirect ligger i mappe 1, 2, 3.... osv og den fila vil jeg skal peke på index.html i grunnmappa, men også åpne 1.html (som ligger i mappe 1) som skal åpne seg i iframen på index.html her er det jeg har skrevet i redirect fila <html> <head> <meta http-equiv="refresh" content="0;url=URLEN TIL FRAMSIDA MI"> </head> </html> men denne bare angir at hovedsida skal åpne seg, men ikke at oppgave 1 skal vises i iframen. Endret 14. november 2003 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 bumper litt jeg..... trenger svar. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jeg skjønner fortsatt ikke, kan du vise url også? eller forklare litt mer.. forklar gjerne hvorfor javascript løsningen ikke virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå