Gå til innhold

GTA V mega fps drops


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er din pc det er snakk om? Er klin like specs i signaturen din :D

 

er v-sync slått på ?

 

Har selv 8gb ram, og skjermkortet 970 GTX, men prosessoren er i7 2600k, oc fra 3.4 til lett 4.ghz bare, men cpu er ikke feilen her for har ikke noe å si når du har hakket bedre og min drar spillet også smooth..

 

Jeg ville prøvd å slått på v-sync og på nvidia driveren din at 3d programmet styrer innstillingen hvis du har satt på egne innstillinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet du beskriver var hvertfall helt likt på min når jeg bare for morro skyld skulle se hva som skjedde hvis jeg tok v-sync av, GTA V kommer jo som standard etter innstallering eller hvis du setter alt tilbake til default med v-sync på. Da fikk jeg noen forferdelige framedrops av en eller annen grunn..

 

Dere kan jo også innstallere MSI Afterburner, spille 5-10 min og se på loggføringen hvordan skjermkortet oppfører seg.

Er bombesikker på at problemet ligger i skjermkortet.

 

edit: Jeg så det var nevnt her at høres ut som videominnet ikke strekker til, men GTX 970 har vel 4GB så tror ikke problemet ligger her heller.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

har noen lunde samme opplevelsen med min pc med gtx 980, i5 4670k og 16gb ram. I mitt tilfelle er det kortvarige framedrops her og der som gjelder, der fpsen synker plutselig en god del og jeg opplever det som en slags "hickup" men det varer bare i et sekund eller mindre og går ikke veldig utover gameplayet. Skrur jeg på vsync skjer det så og si aldri. Har funnet noen steder i spillet der jeg kan reprodusere dette, men ellers virker det ganske tilfeldig.

Hadde først en teori om at det kunne være harddisken som slet...har siden også tenkt på at min 650w psu ikke leverer nok guffe til en overklokket cpu på 4.3mhz sammen med gtx 980 på 1524mhz. Meeen siden det ikke er noe som er vedvarende vet jeg ikke helt. Skylder mest på spillet så langt.

 

Så til din venn:

En 970 skal ikke ha noe problem med gta 5 på passende innstillinger i spillet. Cpuen er også bra og 8 gb ram er muligens litt lite for alt jeg vet...Men det din venn sliter med høres ut som noe minne relatert...enten med 970en eller en memory leak i spillet selv. optimaliseringen i gta5 er så som så etter som jeg har skjønt.

Ville lekt litt med innstillinger i spillet og i nvidia driveren for å se om noe virker. Anbefaler å skru av msaa for det første siden det tapper fps for mer enn det er verdt. Grass på high, skru av advanced graphics. se om å ha på vsync gjør noe(funka for meg), også se om muse input på enten Raw eller Direct gjør noe. Raw feks gir meg stutter i spilet mens direct gjør det ikke.

 

Hvis han har overklokket noe i pcn anbefaler jeg å skru de tilbake. Iallefall 970en. hvilken psu har han forresten? Kan jo være at den ikke holder mål også....

Lista er vel ganske lang på hva slike problem kan komme av....

Har han forresten installert siste driveren til skjermkortet som er tilpasset gta 5?

Lenke til kommentar

 

Nerdrage, opplevde det samme på GTA V med framedrops avogtil. siste patch fikset det hos meg iallefall. :)

ja det fjernet en god del av de mer hyppige framedropsene jeg hadde. Men det er enda litt hos meg og jeg aner ikke hvorfor.

 

Cpu har du? jeg har en relativt god cpu som er klokket til 4.75Ghz (fra stock 3.4Ghz). Har du en I5 eller bedre så skal du nok ikke ha noen problemer. Jeg synes gta ikke er helt ferdig. forsatt noen bugs. 

 

En irriterende bug er hvor et kjøretøy er bugga (altså npcs) og det kommer masse svart shit over hele greia. :p (bilde må postes for å forstå :p)

GTA V har fungert fint nå i de siste timene, bestemmer seg selv om det vil kræsje eller ikke, rart igrunn. :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Vel da har ihvertfall jeg funnet grunnen til mine korte framedrops. spillet likte ikke overklokken på skjermkortet som var på 1475mhz (viste 1525mhz i spill). satte det tilbake til stock fra asus og null framedrops. så nå er det bare prosessen med å finne en oc som spillet liker. så langt ser det ut til at det kan gå greit med 1445mhz(1494mhz i spill).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...