halaa Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Hei. kjøpte meg litt større dekk enn standardstørrelsen for at bilen skal se litt penere ut, men det ble så stor at den ser nesten stygt ut nå. Standardstørrelsen er 205.55.16, men jeg har kjøpt 225. 55.16. Etter å ha lagt dem om på felg og bilen, ser de mye større ut enn det jeg hadde tenkt og forventet. Nå lurer litt på om de kommer til å påvirke kjøre og styreegenskapen til bilen. Kan bilen bli tyngre og vanskeligere å styre eller? Det kommer sikkert til å gå bra så lenge enn kjører under 100 km/t men om man skal kjøre litt fortere tenker jeg mest på. Ellers så dekka jeg har kjøpt er brukt, men ganske gode continental contipremiumcontact 2 99W som skal være en av de beste som finnes, men mannen som la dekka om på felg hadde ingen tro på at de dekkene skal være gode, og mente at dom sklir som bare det. Andre som har erfaringer? Takker Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Du merker en del forskjell ja, men burde gå helt fint så lenge du får de avbalansert. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Merk at du ikke vil få de EU-godkjent hvis 205/55-16 er standardstørrelse på bilen din. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Merk at du ikke vil få de EU-godkjent hvis 205/55-16 er standardstørrelse på bilen din. Hvorfor skulle ikke den dekkdimensjonen gå gjennom en PK? Lenke til kommentar
halaa Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 Bilen skal på EU-kontroll om ikke så veldig lenge faktisk, men jeg har sjekka det på "dekkdimensjoner.no" og det skal gå greit. for at så lenge det ikke er større differanse enn +-5% så skal det gå greit. Før jeg skulle kjøpe dekka sjekka det der og det viser en differanse på 3,48%. Får også beskjed på "dekkdimensjoner.no" som viser "akseptabelt". så håper at det ikke blir noe problem. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Med bredere dekk kan bilen spore mer, og du vil få mer dekkstøy. Hvis jeg skulle hatt bredere dekk ift. din originaldimensjon, hadde jeg valgt 225/50-16. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Merk at du ikke vil få de EU-godkjent hvis 205/55-16 er standardstørrelse på bilen din. Hvorfor skulle ikke den dekkdimensjonen gå gjennom en PK? Fordet jeg må ha brukt en "dodgy" dekkalkulator som viste 7% avvik. 3,48% er godkjent. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hehehe, var det jeg også kom fram til Lenke til kommentar
vg96 Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Store dekk er fine greier! Jeg kjører en 3-serie e90 som har standard 205/55R16, har 235/35/R19 foran og 265/30/R19 bak! Litt hard å styre er den, men et så herlig grep i svinger Spør du meg er det også herlig å kjøre fort på. Noe sporing og litt dauere drag blir det dog, men ikke mye merkbart. Kjører forresten Continental contisport og har vært svært fornøyd med disse! Godt grep om det er vått eller tørt, og jeg kjører ikke akkurat pent i svinger selv om det er vått. Gir man mye gass på glatta kan det selvfølgelig slippe, men nå kjører jo jeg RWD med rimelig breie bakdekk da. Kos deg med nye dekk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå