Gå til innhold

Ikke DAB/DAB+ i nybil, klage?

Anbefalte innlegg

Ser at DAB er ekstrautstyr for alle CLA-modeller og koster 4.840 kr. Dette burde selgeren ha opplyst om.

Det er ubegripelig for meg at en radio, teknologi som ikke koster mer enn lommerusk, skal være ekstrautstyr og koste tusenvis av kroner.

Jeg lurer på om dersom Wunderbaum hadde blitt solgt som ekstrautstyr, hvor mange tusenlapper de skulle hatt for å henge opp en pappbit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke enig. Det vil gjøre de billigste modellene av bilene 4-10k dyrere. At noen vil spare de pengene, og heller putte de i et dataabonnement for spotify  ol er fult forståelig. Det er standard på premiummodellene hvor noen få tusenlapper ikke gjør så mye med totalprisen.

Det aller viktigste er at man vet hva man kjøper, ikke alt alt skal være standard.

Isåfall kunne de kuttet ut fm også, for å gjøre bilen 4-10k billigere. Hvis man kutter ut dab og fm kan man kanskje opp til 20k?

Eventuelt gått for kun dab og droppet fm til samme prisen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ikke enig. Det vil gjøre de billigste modellene av bilene 4-10k dyrere. At noen vil spare de pengene, og heller putte de i et dataabonnement for spotify  ol er fult forståelig. Det er standard på premiummodellene hvor noen få tusenlapper ikke gjør så mye med totalprisen.

Det aller viktigste er at man vet hva man kjøper, ikke alt alt skal være standard.

Isåfall kunne de kuttet ut fm også, for å gjøre bilen 4-10k billigere. Hvis man kutter ut dab og fm kan man kanskje opp til 20k?

Eventuelt gått for kun dab og droppet fm til samme prisen.

FM-radioen koster bare noen hundrelapper, mens DAB+ noen tusenlapper. Hvorfor det er priset slik aner jeg ikke, men det er i allefall realiteten i dag. Mulig det er en grunn til det.

Lenke til kommentar

Ja skjønner, den regninga var ikke riktig.

Det er noe veldig galt med bilprodusentene fordi en dab-radio kan du normalt kjøpe for noen hundrelapper hos elektronikkbutikker. Men hvis du skal ha det til nybill koster det plutselig 10 ganger så mye.

Lenke til kommentar

Ja, det er litt merkelig, men det er slik med flere ting også. Navigasjon, ryggekamera etc.

Men så lenge prisen er så stiv fra produsent, så forstår jeg at importørene i Norge ikke krever alt det skal være installert som standard på norske biler, spesielt ikke i disse tider hvor spotify,tidal etc tar over mye av radiolyttinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...