LangeLars Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Hei. Har møtt litt motgang ved kobling av innkjøpte høyttalere. Jamo s626 har integrert woofer i front høyttalerne men det virker ikke som jeg får koblet de til. Det er 4 terminaler bak høyttaleren, jeg har brukt en kabel fra de øverste +/- til forsterker med en bro mellom øverste og nederste terminaler. Hvorfor blir ikke bass elementet aktivert? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Hei. Har møtt litt motgang ved kobling av innkjøpte høyttalere. Jamo s626 har integrert woofer i front høyttalerne men det virker ikke som jeg får koblet de til. Det er 4 terminaler bak høyttaleren, jeg har brukt en kabel fra de øverste +/- til forsterker med en bro mellom øverste og nederste terminaler. Hvorfor blir ikke bass elementet aktivert? Hm, hva sier du her egentlig? Har du satt en ekstra kabel mellom øvre og endre terminalpar i tillegg til jumperne som allerede står der? Om nå kun har koblet høyttalerkabelen din til den nedre terminal og jumperen kobler på den øvre, så skrur du forsterkeren godt opp og kjenner forsiktig med fingertuppen på basselementet i siden. Om det er tydelig bevegelse og ikke bare vibrasjoner fra de andre elementene, er det ihvertfall koblet rett. Om du mener lyden fortsatt har for lite bass, kan det være forsterkeren din som er svak, som har equalizer stilt feil (f.eks om det er surroundreceiver), forsterkeren kan være stilt med fronter som Small (og dermed vil sende bassen til en sub)... Sjekk disse velkjente feilene og si ifra her etterpå. Lenke til kommentar
LangeLars Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Hei, takk for svar. Begynner lure på om recieveren jeg tok i farten rett og slett "suger" til disse høyttalerne? Pioneer VSX 529. Noen tanker om det? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Hei, takk for svar. Begynner lure på om recieveren jeg tok i farten rett og slett "suger" til disse høyttalerne? Pioneer VSX 529. Noen tanker om det? Du skal nok ikke skru altfor høyt før det begynner å låte litt anstrengt på musikk. Men til vanlig film er det null problem. Når du har kjørt romkorreksjonen bør du gå inn i equalizeren og stille opp bassen en smule. Skjønner ikke hvorfor Pioneer ønsker lyden sin såpass tynn som de gjør i automatikken. Med litt løftet bass og lyden i Direct funker det helt greit på musikk. På film, velg den som høres greiest ut for deg og ditt rom. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 (endret) 626 Høytalene har kontakter for bi wiring Det er forklart i manualen hvordan du kopler til med single kabling http://www.jamo.com/docs/common/S626/S626_OM.pdf Forslag med kun "stereo" oppsett. Du skal sette front høyttalerne som "large" og center og rear som small og påse at loudness er på. https://www.avforums.com/threads/pioneer-vsx-529-stereo-set-up-no-bass.1929921/ Ellers må du bruke subwoofer utgangene med egen kabel til det nedre low freq terminal paret og front utgangen til det øver uten jumpere imellom terminaler på høyttalerene. BI amp/wiring. Endret 13. mai 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå