Gå til innhold

Mere for pengene ved Windows VS Apple? Og hva m 15´ MPro update?

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg sitter pr. i dag på en 15' macbook pro som begynner å bli gammel.

Samme for meg om det er windows eller mac egentlig.

Men jeg jobber med tung photoshop redigering.

Ser de lanserte jo akkurat ny versjon av 13' macbook pro.  Hvor blir det av 15?? :)

Bør jeg kanskje bare gi blaffen i å vente å heller bare gå for en windows laptop i stedet?

Virker som om vrimmelen med produsenter der gjør at PC kanskje er litt mere oppdatert på innholdsfronten til enhver tid, eller tar jeg feil her?

Kan egentlig vente litt og om det lønner seg, men gjør det egentlig det? De har vel allerede begynt å rulle ut 5. gen chipper, men ser det fremdeles er veldig mye 4. gen ute og går. Er det kanskje ikke så store forskjellen?

Specs jeg trenger er vel sånn typisk 16gb ram så mye cpu som mulig osv.
Pris er egentlig ikke så farlig. Ser for meg å bruke mere enn 10, Men om det begynner å dra seg over 20 blir det litt unødvendig dyrt for en laptop kanskje? Med mindre det er noe helt spesielt ved den da.

Reiser mye, så derfor jeg må ha laptop og ikke stasjonær.

Kjøpstips mottas med stor takk!

Endret av vbreie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring virker ut som PC begynner å få raskere broadwell prosessorer:

http://www.macworld.co.uk/news/mac/new-15-inch-macbook-pro-with-retina-display-release-date-3604834/

Men husk dette er bare rykter.

Det å velge laptop i dag er vanskelig, man finner ikke noe optimal maskinvare.

Om størrelsen er viktig har du jo:

INTEL NUC 2.0 Kit NUC5i7RYHIntel Core i7-5557U, max 16GB DDR3L SODIMM, Intel HD Graphics 6100, 2.5", M.2, mHDMI, mDP, USB3, WiDi, 4K, VESA

Dette er nesten bedre kjøp en god Mac Mini.

Lenke til kommentar

Støtter valget av sistnevnte. MacBook Pro 15R er priset hinsides all fornuft til nesten 20 000 kroner. Når en får en maskin med 4K, 16GB RAM og GTX 850 til halve summen, er det klart at som arbeidshest, er Windows et atskillig mer produktivt alternativ. 

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens!

Det jeg og har litt inntrykk av ang. mac. 
De skal vel ha en ny slik maclansering under messen sin nå i juni har jeg googlet meg frem til. Men spørs om det blir ny MPro da. Da slippes det jo uansett ikke før på sensommeren uansett? Vet ikke om jeg orker å vente så lenge.

Kan jo hende de skipper hele broadwell til fordel for Skylake på den fronten og for alt en vet.

Ser fin ut den Dell'en. pris og vekt er ikke så farlig. Er ytelse som er viktig. Orker å drasse med meg en tung en. Så lenge den ikke er stasjonær datamaskin.. :)

Vet ikke helt med tanke på slik touch-skjerm da bare. Er vel kanskje litt fordyrende gimmick eller? hmm.

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg kjøpt Dellen av de to, men det er vell litt smak og behag hva en ønsker av Windows og OSX :)

Den fra Dell er nok noe av det beste man kan få. Selv sier du at vekt og batteri ikke er så viktig, men da hadde jeg faktisk tatt den Asusen som jeg linket lengre oppe, da den er veldig likt spesifisert, men koster nesten 7k mindre

Lenke til kommentar

Se der ja, la ikke merke til den jeg!
Den ser jo veldig bra og fin ut da. Jaja, da blir det vel fort å bytte vekk fra Mac igjen da! halve prisen for tilsvarende speccs der.

Personlig hadde jeg kjøpt Dellen av de to, men det er vell litt smak og behag hva en ønsker av Windows og OSX :)

Den fra Dell er nok noe av det beste man kan få. Selv sier du at vekt og batteri ikke er så viktig, men da hadde jeg faktisk tatt den Asusen som jeg linket lengre oppe, da den er veldig likt spesifisert, men koster nesten 7k mindre

Lenke til kommentar

Kjapt spm bare. 

Var innom en sjappe i dag hvor jeg ble direkte advart mot Asus av selgerne der. 

Virket på dem som om det hadde med billige komponenter og dårlig kvalitet på dataene der hadde gjort til at de sluttet å føre de. 

Er det noe i det, eller bare den butikken som kanskje hadde hatt litt dårlig erfaring?

Lenke til kommentar

Eneste unntaket må være billig maskiner, ellers vil jeg si det nesten er feil.

Asus, Apple, Gigabyte, MSI (Stort sett) er veldig store produsenter, selvfølgelig kan det dukke opp enkelte modeller der det ikke er optimalt kvalitet, men gjevnt over er nok kvaliteten ganske god.

Desverre som jeg merker er at Asus prøver å kopiere apple maskiner det liker jeg dårlig, ikke fordi maskinen er i metall og liten PSU særlig i de billigere laptopene men at maskinene dems har blitt så vanskelig å oppgradere, det er Asus F555LA-DM676H med i5 5200u et godt bevis på. Denne har ikke en gang DVD brenner, selv om det er plass til det. Kjøpe den på cdon men returnerte den på åpenkjøp noen dager etterpå.

Lenke til kommentar

Ingen av produsentene har noen spesielt gode maskiner i den billigeste klassen, og det er jo logisk.
Men skal ikke være noe mer feil på Asus versus andre merker mtp på feil på sine produkter

pcworld-laptops.jpg

Så den butikken du snakket med har nok dårlige erfaringer eller hørt mye dårlig om akkurat Asus

Endret av Brattus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...