Gå til innhold

Landskap, Lanzarote nord.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innertier når det gjelder å gjengi det vulkanske landskap ! Mettede, naturlige farger.Her også flotte skyformasjoner, og fjellene i bakgrunn med skarp horisont. Så var det ikke regnvær/overskyet hele tiden under ditt opphold på Lanzarote i nov.14 allikevel. (Og det var jo bra. Jeg var på naboøya i 2 uker før deg og hadde sol hver dag)

Topp landskapsbilde etter min oppfatning.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Dramatisk og vakkert landskap .

Fin komposisjon og saftige farger samt en flott himmel.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Innertier når det gjelder å gjengi det vulkanske landskap ! Mettede, naturlige farger.Her også flotte skyformasjoner, og fjellene i bakgrunn med skarp horisont. Så var det ikke regnvær/overskyet hele tiden under ditt opphold på Lanzarote i nov.14 allikevel. (Og det var jo bra. Jeg var på naboøya i 2 uker før deg og hadde sol hver dag)

Topp landskapsbilde etter min oppfatning.

Vennlig hilsen Ragnar

Det var siste 14 dagene med donnerwetter. På denne turen måtte vi snu for en vei var ikke kjørbar. Vi holdt på å gå utfor ei fjellsie.

Roar

Lenke til kommentar

Synes du har fanget de "canariske" fargene veldig bra. Flott komponert. :) Er det fra Timanfaya?

Nei dette er nordover og mange millioner år eldre enn Timanfaya.

Vi så ruiner i dette området som var etter bebyggelse som ble forlatt da folk rømte øya fra de store 6 år lange utbruddene som skapte Timanfaya fra 1. september 1730 til 16. april 1736 og la bl.a. den opprinnelig byen Yaiza under et 60 meter tjukt lag med lava.

Roar

Roar

Lenke til kommentar

Synes du har fanget de "canariske" fargene veldig bra. Flott komponert. :) Er det fra Timanfaya?

Nei dette er nordover og mange millioner år eldre enn Timanfaya.

Vi så ruiner i dette området som var etter bebyggelse som ble forlatt da folk rømte øya fra de store 6 år lange utbruddene som skapte Timanfaya fra 1. september 1730 til 16. april 1736 og la bl.a. den opprinnelig byen Yaiza under et 60 meter tjukt lag med lava.

Roar

Men rett skal være rett for det er nok noe av Timanfaya man ser laangt inne i bakgrunnen.

Øya er tros alt ikke større enn 60km. lang og 25 km bred.

Roar

Lenke til kommentar

Litt pussig blanding av farger egentlig, fra jordfarger og over i pastell...men det gjør ikke noe det...det gjør bare bildet spennende å studere. Spesielt landskap må jeg si! (Håper du hadde biltransport hjem...kan bli litt langt med rullestol kanskje?)

Hadde betalt drøyt 500 norske for passasjersetet i front på jeepen.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...