Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sub i Volvo V50

Anbefalte innlegg

Hei, Har kjøpt Volvo V50 2008 modell og lurer på hvordan man kobler til sub og om dere har noen anbefalinger til hvilken jeg skal gå for. Har lite peiling på bilstereo så trenger litt hjelp :)

Vet at Volvo har et spesielt system med fiberoptiske kabler og at stereoen er koblet opp til MOST systemet, som gjør dette litt spesielt.

Er veldig ny når det gjelder lydanlegg så trenger litt forklaringer og slikt hvis det er mulig :)

Noen som vet noe eller har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Enkelt å koble til slik! Men har lyst på en aktiv subb som tar lite plass og som jeg bare kan feste på en av veggene, eller inntil seteryggen i bagasjerommet, som er rimelig flat og tar lite plass men fortsatt gir mye trøkk og er god :) Vil holde meg rundt 3000 kr, så har dere noen anbefalinger? 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Enkelt å koble til slik! Men har lyst på en aktiv subb som tar lite plass og som jeg bare kan feste på en av veggene, eller inntil seteryggen i bagasjerommet, som er rimelig flat og tar lite plass men fortsatt gir mye trøkk og er god :) Vil holde meg rundt 3000 kr, så har dere noen anbefalinger? 

Takker for svar!

Da må det nesten bli en slik "flatsub", men da finnes det lite som funker skikkelig, men denne er blandt de bedre: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11781&katid=31&id=

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei, har kjøpt meg en høynivåadapter slik at jeg kan koble meg inn på signalkablene til bakhøytalerne. Det jeg lurer på er om dere har noen tips til forsterker til grei pris (hvis 1000-2000 er innafor), den skal bare brukes til sub.

Er en kompis som har en kasse med 2x12" subber som jeg kan få prøve i min bil inntil jeg får kjøpt no. Er helt blank når det gjelder anlegg, men kan jeg koble til hvilken som helst subb til forsterkeren? Eller hva er begrensningene?

Og hvis jeg har forstått riktig trenger jeg ikke forsterker hvis det er en aktiv subb? De har vel forsterker innebygd.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Aktiv sub har innebygget forsterker ja. Vi må nesten vite hvilke suber det er du skal bruke, for å kunne finne passende forsterker ;)

Er det jeg ikke er helt sikker på, vet ikke helt hva som er bra, men vil ikke betale alt for mye men vil jo ha litt bra trøkk og lyd, så får ta dette litt sener tror jeg :) Men kompisen min hadde forsterker, men han har fått dette av en onkel så han vet ikke om det er bra eller ikke. Legger til ett bilde av forsterkeren :)

Tenkte at jeg foreløpig skulle legge alt av kabler klart. Hva burde jeg ha av kabler? tenkte å legge remote fra baklysene hvis dette er mulig? Og har dere tips til gode jordnings plasser?

post-363265-0-04286500-1450294951_thumb.jpg

post-363265-0-48903300-1450294955_thumb.jpg

post-363265-0-65869700-1450294961_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den forsterkeren KAN brukes, men da må den brokobles, og da må subene kobles til 4ohm hvis det er mulig, og forsterkeren er ikke av de sprekeste så du må bruke ørene, og ikke presse den for hardt...

Kjøpte du ikke høynivåadapter med remote da? Burde du gjort ;) Du kan ta det fra baklykta, men jeg ville lagt opp en egen ledning med bryter i dashen. Jording pleier å være bra i festene til setebeltene, så bruk en av dem. Husk å pusse ned til rent metall og bruk kabelsko ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...