Gå til innhold

Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Hei.

Jeg har ikke livsforsikring, og tenkte å kjøpe meg det.

Noen som har erfaring og forslag til gode forsikringer?

Det jeg ser for meg er å kjøpe uføreforskring og sykdomsforsikringer som gir et engangsbeløp.

Hvor mye koster en slik forsikring?

Hva er egentlig livsforsikring? Inneholder de forskjellige ting? Jeg vil helst ha både uføreforsikring og sykdomsforsikring i en forsikring. Jeg har fra før innbo- og reiseforsikring.

Jeg ønsker å kjøpe kreftforsikring. Når gjelder i så fall forsikringen? Kan en kjøpe forsikringen etter at en f.eks. har fått kreft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler på at du får kreftforsikring etter at du har fått kreft,jeg har uføreforsikring ang huslån,og har slitt en del med ryggen,med 3 prolapser som sitter 3 steder,trodde ikke jeg skulle få uføreforsikring da,men fikk det,premien ble litt høyere,men jeg vil ikke få noe på forsikringen om jeg blir ufør ang rygg/nakkeproblemer.

jeg betaler rundt 700kr måneden for uføre,ulykkesforsikring og kritisk sykdom

kritisk sykdomsforsikring dekker jo alle livstruende/livsforingede sykdommer,den betaler jeg ca 150kr måneden for.

Lenke til kommentar

Reiseforsikring - velg den dyreste og beste de har i det firmaet du skulle måtte velge.

Reiseforsikringer er stort sett ikke dyrt og er en god trygghet å ha i nakken når du er på tur.

Jeg har min i TRYG og betaler "rundt" 1300kr i året - har fått beskjed om, og lest om, at om du skulle bli dødssjuk et eller annet sted i verden vil en lege (gjerne dansk) komme til sykehuset og hjelpe deg hjem - har ennå til gode å oppleve det, men de sier så.

Jeg har forøvrig jeg alle mine forsikringer i TRYG og er fornøyd med det prismessig - har ikke fått bruk for noen av de ennå men de har i det minste et godt rykte på seg. Andre selskaper er sikkert like gode, men da jeg tegnet avtalene mine var det ihvertfall ingen som kunne matche de på pris og hadde i tillegg vunnet service-prisen eller hva det het, et par år på rad.

Når du samler mange forsikringer får du gjerne en samlerabatt.

Lønnsforsikring/permitterings-oppsigelsesforsikring/boliglånsforsikring kan være grei å ha med seg - Denne er relativt dyr, 379kr i mnd betaler jeg men den er veldig aktuell for meg nå så det tenker jeg ikke på.

Jeg er litt dårlig dekket ang. livsforsikringer og/eller uføreforsikringer og hadde satt pris på om noen kunne utdype litt om disse da jeg for egen del kunne tenkt meg en av de - kanskje mest aktuelt med uføreforsikring da jeg ikke har noen å gi penger til som jeg ev. ville fått gjennom livsforsikring.

Hiver meg på denne tråden

Lenke til kommentar

kanskje mest aktuelt med uføreforsikring da jeg ikke har noen å gi penger til som jeg ev. ville fått gjennom livsforsikring.

Da jeg prøvde å få uføreforsikring for noen år tilbake, fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig - den solgtes kun i kombinasjon med livsforsikring. Men hvordan være sikker på at livsforsikringspengene ville bli med i kista? Jeg fant ingen løsning på det, så jeg kjøpte ingen forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...