Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rekkevidde på trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har kjøpt et trådløst nettverk. Det jeg har kjøpt er:

Router og pcmcia kort

Trådløst pci kort

Problemet mitt er at rekkevidden er for dårlig på dette utstyret. Utstyret skal brukes mellom 2 bygg. Byggene er 30-40 meter fra hverandre. Og dette blir tydelig vis for langt fra hverandre.

Satte utstyret i vinduer slik at det var fri sikt mellom routeren og nettverkskort. Lengden her var ca 30 meter. Fikk da svakt signal...

Problemet ar at utstyret ikke kan stå i noe vindu.. Pc'n med pci kortet må stå i et skap på gulvet, i den ene bygningen. Det andre utstyret skal stå i den andre bygningen. Og da er det ikke noen kontakt å finne mellom dette utstyret.

Er dette utstyret så dårlig.?? Hva kan jeg gjøre for å bedre rekkevidden på slikt utstyr.?? Hva trenger jeg å gjøre.??

Håper noen kan hjelpe meg.

Hilsen

Tullegutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men fungerer det bra å sette opp eksterne antenner..?? Blir rekkevidden merkbart bedre, eller er det bare penger i dass... Ser at eksterne antenner er kanske kostbare.

Må jeg da ha ekstern antenne på begge bygga, eller holder det å sette opp det på det ene bygget.? Skal det settes opp antenne på det bygget hvor jeg har routeren, eller der hvor den enslige pc'n med pci kort står.?? Kan jeg sette opp antenne i forbindelse med routeren..?? Det er jo ingen mulighet slik jeg ser det til ettermontering av antenne på den.??

Jeg har aldri drevet med trådløst nett før, så jeg er litt grønn på dette området.

Har noen noe forslag til hva slags antenne jeg eventuelt burde kjøpe.??

Hilsen

Tullegutt

Lenke til kommentar

Vet ikke om det blir helt det samme.. men jeg har bredbåndstilgang via trådløst nettverk.. dette er da 11 Mbps utstyr men går på 2,4 Ghz så burde vel være mulig med samme antenne.. jeg har en antenne på utsiden av huset (18 dBi om jeg ikke husker feil ) og aksesspunktet mitt ligger ca 2-3 kilometer borte. dette fuker fint, selv om jeg ikke alltid har 100% kommunikasjon på 11 Mbps. Dette kan for alt jeg vet skyldes at det er mange på samme aksesspunkt. og her er det tross alt snakk om mye kortere avstander. Om det er samme prisippet så er antenner og kabel ganske dyrt..

vet ikke helt hvor kraftig antenne du egentlig trenger

men finnes jo andre metoder.. har lest om folk som bruker pringles bokser som antenner..

du kan se litt rundt omkring etter antenner. Jeg har ikke oversikt over butikker som fører slike antenner. men du kan for eksempel se på Safeway for å se omtrent hvilke antenner det finnes. vet ikke prisnivå eller service i forhold til andre butikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...