Gå til innhold

GTX 970 VRAM-problem?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en GIGABYTE GeForce GTX 970 G1 GAMING 4GB og lurer på om dette "VRAM problemet" fremdeles er et så stort problem som folk skal ha det til.

 

Jeg valgte å kjøpe kortet fordi jeg har lest/hørt at folk har sagt at det ikke har vært et problem for dem, at det ikke var noen hakking om den brukte mer enn 3.5GB VRAM.

 

Noen som har dette problemet eller vet noe om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er begrenset av HW, og situasjonen er fortsatt den samme. 

Det er jo ikke et problem så lenge man ikke bruker over 3,5GB.

Har hørt at folk har sagt at det ikke var et problem for dem, selv om de brukte mer enn 3.5GB. Så behøver det nødvendigvis å være like ille for alle kortene? 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en GIGABYTE GeForce GTX 970 G1 GAMING 4GB og lurer på om dette "VRAM problemet" fremdeles er et så stort problem som folk skal ha det til.

 

Jeg valgte å kjøpe kortet fordi jeg har lest/hørt at folk har sagt at det ikke har vært et problem for dem, at det ikke var noen hakking om den brukte mer enn 3.5GB VRAM.

 

Noen som har dette problemet eller vet noe om det?

Skjermkortet har 2 minne deler. En på 3.5GB med 225GB's hastigheter, og en del på 0.5GB med bare 25GB's hastigheter. Derfor så vil fps'en droppe drastisk om du klarer å overstige 3.5GB delen.

 

Jeg hadde selv 970 sli, men mine kort den gangen klarte ikke å bruke mer enn 3.5GB.

 

Nå har jeg titan X å har ingen problemer med 12GB video minne :p

Lenke til kommentar

Bruker man over 3.5GB vram, så er uansett GTX 970 for tamt i de fleste tilfeller ;) Så da er det ikkje vramen som er flaskehals, det er selve gpuen som sliter med å holde tritt.

Ikke nødvendigvis. Jeg hadde seriøse problemer med stuttering i FC4 med FPS i 100+ med mine 970SLI og 1440p. Det problemet forsvant med TitanX SLI. Om dette er VRAM'en eller ikke er jo en annen sak, det kan jo ha vært en patch også, men likevel så er det klart et symptom på den berømte "VRAM-gate"-saken. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...