Felhart Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Over flere år nå så har det hendt at jeg får flimmer/tåkesyn etter treningsøkter. I det siste har det skjedd nesten etter hver gang jeg har trent kondis eller tung styrke. Er flink å få i meg mat før og etter trening(mtp blodsukkeret).. Kjenner meg også rimelig pigg ellers (mtp evt. jernmangel). Noen som har peiling på hva dette kan være for noe? Gutt i 20-årene .. EDIT: Tittelen skulle være flimmer/tåkesyn* - Ser dårlig, nettopp på grunn av det jeg beskriver nå, haha. Endret 10. mai 2015 av Felhart Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Jeg opplever noe av det samme, men da er det på grunn av migrene. Er plagene dine akkompagnert av hodepine, eller er det kun synsproblemer? Og hvor lenge varer det? Endret 10. mai 2015 av Uderzo Lenke til kommentar
Felhart Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Flimmersynet varer vel i en time cirka. Det er en heller mild hodepine som kommer i tillegg. Sjelden kraftig (Klarer meg greit uten paracetter, f.eks.). Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Akkurat slik jeg opplever min migrene. Jeg får det helt tilfeldig, flere måneder mellom hver gang, ikke i forbindelse med trening. Men jeg er ofte veldig sliten når migrenen slår til. "Oftalmisk migrene" heter det på fagspråket. Endret 10. mai 2015 av Uderzo Lenke til kommentar
Felhart Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Takk så mye. Skal sjekke opp i dette. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Bare hyggelig, ja det må du gjøre. Jeg vil absolutt anbefale å ta en tur til legen din, mulig han har noen gode råd for å forebygge/unngå migrenen, i og med at dine synsproblemer er såpass hyppige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå