thehunger Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 HJELP, har kjøpt et Soltek QBIC 3401 mini-PC system og forsøker å montere dette. I det sparsomme instruksjonsheftet "First install CPU to Socket 478 (with Heat-glue) and set up CPU fan....." men det følger ikke med noe lim :gretten: med QBIC systemet og heller ikke CPUen (en boxed Intel Pentium 4 2.8ghz)!!! Er såkalt heat-glue nødvendig, og hvor får jeg evt. tak i det i løpet av dagen (i Oslo-området)? :!: Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Aldri hørt om, kan være thermal paden på vifta da? Edit: typo Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 jeg har ikke bekjentskap til mini-PC systemer.. men du trenger ikke dette til normale systemer. eventuelt kjøleren som trenger kjølepasta. men er fester på sokkelen vil jeg tro så du trenger ikke noe lim Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 HJELP, har kjøpt et Soltek QBIC 3401 mini-PC system og forsøker å montere dette. I det sparsomme instruksjonsheftet "First install CPU to Socket 478 (with Heat-glue) and set up CPU fan....." men det følger ikke med noe lim :gretten: med QBIC systemet og heller ikke CPUen (en boxed Intel Pentium 4 2.8ghz)!!! Er såkalt heat-glue nødvendig, og hvor får jeg evt. tak i det i løpet av dagen (i Oslo-området)? :!: Satte sammen helt lik boks her om dagen med P4 CPU, er jo bare å trykke viften som fulgte med på plass. Det er jo thermal paste/glue på kjøleren. Sviver som ei klokke den, god som gull og overklokke også. Storfornøyd med den Lenke til kommentar
JuB Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Skulle nesten tro de mener kjølepasta..? Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Ok, her er status: - Det fulgte med et lite slags 'klistremerke' med glue på. Det er en slags erstatning for kjølepasta. Iflg. PS Data skulle jeg bare ta av baksiden og feste klistremerket på CPUen slik at den sitter mellom CPU og kjøleelement. Og det gjorde jeg. - Men når systemet kom opp viste CPU temperatur på 97 grader - Etter en ny tlf til PS Data viste det seg at jeg likevel ikke skulle feste på klistremerket, ettersom kjøleelementet allerede hadde et belegg. - Ny boot og nå er CPUen på rundt 47 grader Takk for tipsene her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 - Men når systemet kom opp viste CPU temperatur på 97 grader Litt av en temp. Fint med tråder der trådstarteren skriver om løsningen på problemet sitt, btw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå