Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Warships


Anbefalte innlegg

Ja det eneste som mangler nå er litt mer innhold, på høyere tiers så møter (og spiller) man de samme skipene hele tiden, så det blir fort litt gjentagende.

Det samme gjelder brettene, her kunne man med fordel vært litt mer kreativ så det blir mer variasjon i spillet. Dynamisk vær og ulike tider på døgnet kunne f.eks. vært interessant.

 

Men spillet er imponerende balansert, sånn har det vært fra closed beta egentlig. Noen små justeringer er alt som har vært nødvendig.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har nå rattet litt rundt med dette spillet og har sprengt nok skip i luften til at jeg har fått kreket meg opp til tier 8. jeg er en helt gjennomsnittlig spiller som nok ville fått opp statsene mine om jeg ikke er så utålmodig av meg. Kampene tar helt klart lengre tid i dette spillet en WOT, men har et større potensiale for de som sysler litt med det taktiske aspektet.

Spillet har 4 skipsklasser med hver sine fordeler og bakdeler. For min del er et Destroyer som er den store greia med sine torpedoer som skaper dårlig stemning blant mine fiender. Jeg liker best den Japanske linja som har fordel med langtrekkende torpedoer og (relativt) høyere toppfart og bedre stealtegenskaper, men de Amerikanske båtene er ikke så dum dem de heller som har gode kanoner og er mer manøvrerbar.

En ting som jeg ikke synes så mye om er rapporteringopplegget i spillet. Man blir rapportert for alt mulig. Jeg har blitt rapportert flere ganger for killstealing av egne samt at jeg har blitt rapportert av FI for å ha senket båten deres. Håpløse greier.

Men alt i alt et morsomt spill som flere bør prøve.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Jeg har nå rattet litt rundt med dette spillet og har sprengt nok skip i luften til at jeg har fått kreket meg opp til tier 8. jeg er en helt gjennomsnittlig spiller som nok ville fått opp statsene mine om jeg ikke er så utålmodig av meg. Kampene tar helt klart lengre tid i dette spillet en WOT, men har et større potensiale for de som sysler litt med det taktiske aspektet.

Spillet har 4 skipsklasser med hver sine fordeler og bakdeler. For min del er et Destroyer som er den store greia med sine torpedoer som skaper dårlig stemning blant mine fiender. Jeg liker best den Japanske linja som har fordel med langtrekkende torpedoer og (relativt) høyere toppfart og bedre stealtegenskaper, men de Amerikanske båtene er ikke så dum dem de heller som har gode kanoner og er mer manøvrerbar.

En ting som jeg ikke synes så mye om er rapporteringopplegget i spillet. Man blir rapportert for alt mulig. Jeg har blitt rapportert flere ganger for killstealing av egne samt at jeg har blitt rapportert av FI for å ha senket båten deres. Håpløse greier.

Men alt i alt et morsomt spill som flere bør prøve.

 

Liker spillet godt, mer taktisk en wot og det er vanskligere å bære ett lag enn i wot.Japanske destroyere er gøy men det blir vanskeligere lenger opp. US destroyers er mere anti dd skip med lav stealth og gode kanoner. Slagskip og krysser er også gøy men slagkip er nokså krevende å spille. Meta med at "cap zone" er så viktig gjør at skade og kills ikke er så viktig som i wot er også forfriskende :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva slags folk seiler rett inn i skuddlinjen til en destroyer som er 3 mil unnna et fiende skip? Selvfølgelig ble det Team kill. Tror alle torpedoene traff lagkameraten, mens fienden som jeg hadde på kornet fikk seile videre. 

 

Hva slags folk sender i vei en salve med torpedoer uten å sjekke om lagkamerater er på vei inn i 'skuddfeltet' ?  :roll:

Lenke til kommentar

 

Hva slags folk seiler rett inn i skuddlinjen til en destroyer som er 3 mil unnna et fiende skip? Selvfølgelig ble det Team kill. Tror alle torpedoene traff lagkameraten, mens fienden som jeg hadde på kornet fikk seile videre.

Hva slags folk sender i vei en salve med torpedoer uten å sjekke om lagkamerater er på vei inn i 'skuddfeltet' ? :roll:

Jeg ser poenget, men han endret kurs rett før jeg fyrte av. Det er vanskelig å sikte seg inn med torpedoer og holde utkikk fremover samtidig. Jeg burde kanskje sett det på mini map, men det var vanskelig å forutsi manøveren. Han kom kloss innpå så hvis ikke torpedoene hadde truffet ville vi trolig kollidert.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg Benson i USA linja og Kagero i Japselinja som topp-skip. Benson med en fryktinngytende skuddtakt som river de fleste i filler og Kageroen med sine hurtige torpedoer. Har perks på skippern slik at de nå "bare" går 16 km, men det skjer i en fart av 72 Knop.

Jeg spiller såpass lite at jeg ikke har noen hangarskip og er bare på tier 5 i slagskip, men jeg har tier 7 i Cruiserlinja til Japan, USA og Tyskland.

Men det morsomste er uansett og spamme torpedoer med DDene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er val litt av samme greia her som i WOT. ikke gi dem alt på en gang, men fordel det utover slik at vi hele tiden skal ha noe å strekke oss etter. savner også Italienske linja med sine lynraske cruisere og velbalanserte BB. Tyske slagskip er jo også mangelvare. Ingen Franske skip samt at de Norske panserskipene glimrer med sitt fravær....heldigvis.

Lenke til kommentar

Tror det kommer 5 eller 6 nye linjer i 2016, blandt annet Royal Navy. Gleder meg vilt til å få noe mer å spille da Sovjetiske Cruisere var litt meh, jeg er dog bare på Kirov enda.

 

Hvis du liker Benson bare vent til Fletcher! Herremin for en morsom båt! 

Lenke til kommentar

Ser frem til Fletcher, ja. Spiller mest med Kageroen selv om den er en "one-trick" båt med sine torpedoer. Om man kommer bak tiltenkte offer så sliter man selv om sigarene har 72 knop. Og så er jo reloaden ganske treg med sine 120 sekunder før man kjøper seg en fordel.

Så det gjelder å være mer taktisk med den en med Benson.

Jeg har ikke startet på Sovjetiske Cruisere siden jeg ikke spiller så mye og jeg har nok med de som jeg har. Og så er jeg heller ikke imponert over de som jeg har møtt. Virker ikke så kompetent som de andre. Kan være det retter seg kraftig når flere får tier 8-9 av dem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble faktisk litt skuffet over Kagero etter Fubuki som jeg elsket. Men premien i Shimakaze er så stor at jeg er motivert for grinden allikevel. :D

 

Prøv og bytt ut røyken med torpedoreload. Da kan du fyre av neste salve med sigarer 30 sekunder etter den første. :)

Og det er noe som få eller ingen venter seg. Få også perksen på skipperen som sender jævelskapen avgårde i 72 knop, det kan fort være det som trengs.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg holder på å grinde Zao for tiden, men storkoser meg med Nagato og Iowa også. Ranked var gøy en stund, men da jeg kom til rank 7 begynte jeg bare å tape, gitt. Holder også på å teste ut USN-DD'er siden de dessverre har nerfet Shimakaze til helvete...

 

For dere som enda ikke har testet ut spillet har jeg en referral-link som byr på masse godsaker her: Kunne gjerne tenke meg å spille litt mer i division også, bare å legge meg til ingame: Mytola. :)

 

http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/kqvXZXa

Lenke til kommentar

Har hatt Zao i en måneds tid nå, den er en drøm. Syk damage output og snittet ligger på 76k damage average,jevnt over veldig mye fire damage. Dog så lider man ja av samme problemet som hele spillet har at tier x gameplay er rimelig kjipt. For det meste vanskelig MM, veldig feig og defensiv spillestil og ikke minst veldig vanskelig å ikke gå i minus på credits. Skulle ønske det var større belønning for å gjøre grinden enn det er i dag, føles nesten som man blir straffet mer.

 

Jeg også elsket Nagato, helt sykt deilig skip. Klarte på over 80 matcher og ende på 78k average damage, føler det er veldig bra for en tier VII BB. Iowa er jeg ikke kommet til har NC enda som jeg også er veldig glad i. Har nok XP men mangler selvsagt credits. Jeg er Tier X på tysk og japansk cruiser, tier IX US og japanske DD og US cruiser, tier VIII US og japansk BB. Soviet DD og CV spiller jeg ikke noe særlig.

 

Jeg kan adde deg in game når jeg kommer hjem fra ferie ;)

Lenke til kommentar

Ja, tier X er dessverre preget av feiginger som somler og camper. Repairkostnadene er nok for høye, men WG skal jo tjene penger på en eller annen måte. Tjente heldigvis masse credits i ranked før jeg ga opp. Tyske CA'er virker også veldig kule, har prøvd de litt på testserveren. AP-rundene deres er jo helt ville.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...