Luftbor Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 US MARINES er elitestyrkene i USA. hehehehe...de er vel heller Usas kanonføde. Tilbake til "Topic": Det første man må huske på er at "Lynch" er til for amerikanerne, og er det et land som elsker "helter" så er det amerikanerne. Det andre man må også huske på er at dette var under perioden der amerikanerne/britene sleit mest. Og en opinion hjemme som ble mer og mer kritisk dermed er det "godt" å få litt gode historier (som ellers er lite synlige over there). En annen liten morsom ting er jo også å gjøre henne til "helt". Har man hørt noe om de andre som ble tatt til fange fra den samme troppen? Nop. Helt er en ting som publikum hjemme vil ha for å lette deres samvittighet, en person som har gjort noe ekstra utenom det ordinære. Desverre for de virklighetsnære mennesker så er nok Lynch desverre kun ett tall i den store statistikken. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har man hørt noe om de andre som ble tatt til fange fra den samme troppen? Nop. Ikke så rart, de døde jo. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har man hørt noe om de andre som ble tatt til fange fra den samme troppen? Nop. Ikke så rart, de døde jo. En tropp (her en konvoi med forsyningstropper) er mer enn 4 personer. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 dette er vel en historie som vi bør ta med en trillebår med salt (som Psilocybe så fint sier det på hjemme siden sin) Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 En tropp (her en konvoi med forsyningstropper) er mer enn 4 personer. Uff ja, sånn går det når jeg ikke følger helt med. De ble skilt fra resten av troppen. Har du ikke lest historien(e) ? (må selvsagt lese alle variantene fra de forskjellige partene) Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 dette er vel en historie som vi bør ta med en trillebår med salt (som Psilocybe så fint sier det på hjemme siden sin) Historien som er kommet fra dama sjæl høres ganske troverdig ut. At amerikanske tropper i irak ikke klarer å holde sammen er jo ikke noe nytt. Og propaganda delen med stormingen av sykehuset ble jo avslørt etter et par dager (eller var det mindre?). Historien frk. Lynch forteller nå etter at hun ble sivilist stemmer temmelig bra overens med den historien det irakiske helsepersonnellet fortalte etter "redningsaksjonen". Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Historien som er kommet fra dama sjæl høres ganske troverdig ut.... Historien frk. Lynch forteller nå etter at hun ble sivilist stemmer temmelig bra overens med den historien det irakiske helsepersonnellet fortalte etter "redningsaksjonen". Du må gjerne beskrive hendelsesforløpet slik du mener det foregikk. Gå i detaljer; vær spesifikk. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hvis du vil lese en bok om saken bør du nok ta en tur til bokhandelen. Eller evt. følge med i pressen (alle medier, ikke bare vg). Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Jeg har ikke peiling på hva jeg snakker om, og tør ikke røpe det. Riktig. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 kjeder du deg i kveld lille gutt ? Er det derfor du deltar i diskusjoner uten å vite noe om det som diskuteres ? Eller er det bare fordi storesøster er ute på byen og du ikke har noen andre å plage ? *grin* Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 kjeder du deg i kveld lille gutt ? Er det derfor du deltar i diskusjoner uten å vite noe om det som diskuteres ? Eller er det bare fordi storesøster er ute på byen og du ikke har noen andre å plage ? *grin* Du må gjerne beskrive hendelsesforløpet slik du mener det foregikk. Gå i detaljer; vær spesifikk. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Og hensikten med det er ? Er det noe du lurer på så spør, men ikke be meg forklare hele historien bak. Den historien i alle sine varianter er noe du bør kjenne FØR du deltar i denne diskusjonen ikke noe du skal behøve å be om forklaring på midt uti. Som jeg har sagt før: kjøp boka/bøkene. (og vennligst slutt med dårlig sitering og klippoglim av dine egne gamle poster) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 @tigerdip: Jeg beklager, av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at du mente historien som media fortalte (med dette at hun ble voldtatt, holdt fanget etc.), var riktig. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ja, det sier jeg også... Det er slik det er i USA, og det kaller man PATRIOTISME og FEDRELANDSFØLELSE!!! Jeg tror på Lynch-saken. Hadde egentlig ikke tenkt å lese boken, men mamma hadde bstilt den... dere skal få aport. Jeg tror amerikanske soldater er svært flinke, og at de også klarer å foreta en redning som den vi er forestilt. GOD BLESS AMERICA! ALLE GAVE SOME; SOME GAVE ALL SUPPORT OUR TROOPS! Ja, en viss Adolf hadde da også sterke følelser for fedrelandet (eller fedrefolket, da) sitt. Det førte jo bare til et h-elvete (hvorfor sensurerer forumet det ordet?) for hele verden. Hvorfor antyder du at PATRIOTISME og FEDRELANDSFØLELSE nødvendigvis er noe godt? Sier ikke det er galt å være glad i landet sitt, men det finnes da grenser (også kjent som "sannheten"). Lenke til kommentar
OuO Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg må så meg enig med deg gspr. Kan ikke helt skjønne hva godt patriotismen kan føre med seg.Og jokke, jeg har fortsatt ikke sett deg kunne si noe konkret som patriotisme kan føre med seg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 JoachimR kan nok ikke svare lengre.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Irakiske leger avviser ihvertfall voldtekten sier VG.noDet viste seg senere at det amerikanske militærets versjon av redningsaksjonen var et PR-show i ren Hollywood-stil, og som hadde lite med virkeligheten å gjøre. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Når velget står mellom å tro på: 1. Korrupte, usiviliserte, Saddam-diggere eller 2. Amerikavennlige, heltedyrkende, småkorrupte, SWAT3-påvirkede soldater - velger jeg å gi blanke i hele saken. Tror like lite på begge parter. Det jeg mener med "SWAT3-påvirkede" er en beskrivelse jeg hørte fra en av legene ved sykehuset under "redningsoperasjonen". Han sa han tok i mot soldatene og da han viste de vei til rommet hennes begynte de og hyle "Go go go!!" "Enter and clear" "Stick together team!" "Fire in the hole!!" osv, i beste SWAT3- / Counter-strike-stil. Og jeg ser det for meg Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Irakiske leger avviser ihvertfall voldtekten sier VG.noDet viste seg senere at det amerikanske militærets versjon av redningsaksjonen var et PR-show i ren Hollywood-stil, og som hadde lite med virkeligheten å gjøre. Ja, en ortopedisk kirurg ja... Hva han hadde med å sjekke Lynch for tegn på anal sex skjønner ikke jeg... Jeg tror egentlig at legen tror han har blitt beskyldt for voldtekten, og dermed blånekter han selv om han egentlig ikke sjekka for sæd i anus til Lynch... Militæret filmet når de "reddet" henne. Dette var ikke et show. Soldatene kunne da ikke vite på forhånd om det var noen irakiske soldater i sykehuset? I et krigsherjet land, kan de ikke bare anta at alt er trygt og vel... Hvorfor de filma det... vet ikke jeg helt, kanskje fordi de fikk rapport på forhånd at hun befant seg der, og at det kunne filmes når de reddet henne. Mediene i USA er de som står bak det meste av "propaganda" historien om Lynch. De diktet opp ting når de fikk høre om det, siden de ikke hadde særlig mye informasjon å gå fra. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det viste seg senere at det amerikanske militærets versjon av redningsaksjonen var et PR-show i ren Hollywood-stil, og som hadde lite med virkeligheten å gjøre. Militæret filmet når de "reddet" henne. Dette var ikke et show.Soldatene kunne da ikke vite på forhånd om det var noen irakiske soldater i sykehuset? I et krigsherjet land, kan de ikke bare anta at alt er trygt og vel... Storm the front! Stick together, team! Fire in the hole! Jeg må skaffe meg SWAT3 igjen. Blitt litt for mange CS-kommandoer i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå