el-asso Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har lagd en dialogboks i en Excel 2000 arbeidsbok hvor arkene er skjult og brukerne bare ser dialogboksen. Har lagt inn en cmd knapp i dialogboksen for å lukke arbeidsboken, men problemet er at alle andre arbeidsbøker jeg har oppe også blir lukket. Vil gjerne ha det slik at kun den aktuelle arbeidsboka lukkes. Bruker dette: Private Sub Lukk() Workbooks("Test.XLS").Close SaveChanges:=False End Sub (Må bare tilføye at jeg ikke har særlig god greie på dette, lagde det ved hjelp av F1-tasten og prøve og feile metoden.) Lenke til kommentar
offko Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 hmmmm..... den virker som den skal hos meg. Kunne kanskje prøve: activeworkbook.close false i steden. Den skal i hvert fall bare forholde seg til den arbeidsboka som er aktiv. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Takk offko, men desverre hjalp det ikke. Meget snodig. Andre ideer ? Lenke til kommentar
offko Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Tomt hos meg, er jeg redd. Får forresten ikke til å skjule alle arkene (xp), da gir den feilmelding:-( Koden er vel i en vanlig arbeidsbok? Den er ikke i global eller personlig makro? Finnes det en application.quit noe sted, som kanskje trigges?... som sagt, nokså tomt her, håper andre kan ha noen ideer. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 ThisWorkbook.Close (False) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå