Gå til innhold

Tørst flodhest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, du fikk den i rette øyeblikk her.

Litt utbrenninger akkurat ved flodhestgapet kunne du kanskje dempe med litt forsiktig innkloning fra områdene rundt.

I Kenya i september 2012 måtte vi ha med oss en ranger som de kalles med skarpladd gevær da vi gikk ut av bilen og ned til floden for å se og fotografere flodhestene som lå strødd rundt om i floden.

Roar

Lenke til kommentar

Å dette ble jo et flott actionbilde da. Ekstra morsomt med slike hendelser som du beskriver. Bra at vokteren kom med vannslangen!

Hilsen Tove

Ja, ved slike actionbilder har du ikke all verdens til forberedelser, selv om kamera på forhånd blant annet er innstilt på serie og løpende fokus for å takle uforutsette og plutselige hendelser. Det er jo også noe av sjarmen med denne type fotografering. Har etter hvert opparbeidet meg litt nese for dette, men når det gjelder portrettfotografering som du er ekspert på, så kreves det helt andre forberedelser og kunnskaper enn det jeg har. Men morsomt og oppmuntrende at du vil kommentere noen av mine bilder.

Skj

Lenke til kommentar

Jo, du fikk den i rette øyeblikk her.

Litt utbrenninger akkurat ved flodhestgapet kunne du kanskje dempe med litt forsiktig innkloning fra områdene rundt.

I Kenya i september 2012 måtte vi ha med oss en ranger som de kalles med skarpladd gevær da vi gikk ut av bilen og ned til floden for å se og fotografere flodhestene som lå strødd rundt om i floden.

Roar

Er smertelig klar over utbrenningen ved flodhestgapet. Har dempet lyset noe ved å øke detaljer i høylys, men som du ser har ikke dette vært tilstrekkelig. Dette med forsiktig kloning har jeg ikke tenkt på, men det må jeg selvfølgelig prøve meg på nå. Men som du vet, selv om du har forberedt kamera på en del uforutsette ting når en rusler omkring, så får du ikke tid til å foreta finjusteringer ved slike plutselige hendelser. Hjertelig takk for din konstruktive kommentar.

Skj

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Flott komposisjon, - jeg trodde at dette var tatt i Afrika, og at en av flodhestene avkjølte seg ved et lite vannfall ! :)

Lyset er svært fint, og fargene virker naturlige ! :)

M v h Albert.

Hei, det var nok en av vokterne som skapte vannfallet med vannslangen sin denne gangen. Tilfeldig at jeg var der akkurat da, ellers hadde det ikke blitt noe bilde av flodhestene.

Skj

Lenke til kommentar

Et fantastisk actionbilde, et bilde tatt akkurat i rette øyeblikk. Fine farger, god skarphet og en fin beskjæring. Jeg ville ikke vært i gapet på denne.

Mvh Torbjørn

Takk for svært hyggelig kommentar. Litt flaks, kanskje litt dyktighet, og som du sier, ville ikke vært i gapet på denne nei.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...