Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg finne en rimelig bærbar 13-14"?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny PC og har et ganske lavt budsjett på maks 5000kr. 

Jeg ønsker hovedsakelig å bruke den til å se film, streame, kanskje litt lett gaming (forstår jeg ikke kan få mye for den prisen).

Veldig viktig at den er liten og lett, maks 14" og helst 13". 

Batteritid trenger ikke være all verden.

Håper å finne noe der jeg kan få mye for pengene. 

Ønsker også gjerne å høre hvilken dere vil anbefale å kjøpe av disse tre: Multicom Xishan W230S, ASUS UX32LN-R4077H, Multicom Talisa U731 eller evt. noe lignende.  

Endret av Nougatti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xishan W230S er jo ikke akkuratt liten og lett, den er tykkere enn flere 15" maskiner og like tung som lette 15" maskiner, og den støyer mye, men den er kraftigst så klart.

Asus ux32ln har jeg selv og er meget godt fornøyd. Dedikert grafikk gjør at man kan spille en del spill også. Meget god skjerm.

Multicom talisa vet jeg lite om, men syns prisen mellom UX32LN og denne er liten (når du tar med OS i prisen), og hadde da tatt ux32ln pgs dedikert grafikk og mer kjent merke.

Men alle disse maskinene er jo en del over budsjettet du nevner. Du får ikke noe tilsvarende under 5k, du må ofre mye for å komme under 5k. F.eks denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2772313men du får langt dårligere skjerm, mindre minne og kjipere byggekvalitet. Denne er også et alternativ http://www.prisjakt.no/product.php?p=2739586men det samme gjelder her også at byggekvalitet og skjerm er mye dårligere enn på de du allerede nevner.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper heller å finne noe billigere selv om det jo på langt nær blir like bra, men har en liten diskusjon med min andre halvdel om jeg kan gå litt over prisklassen så da kan jo en av de 3 bli aktuell. Takk for gode tips, får se om det blir UX32LN eller noe billigere. 

Lenke til kommentar

Tommel opp for ux32. Kjempefin ultrabook til fin pris. Byggkvaliteten er også meget god.

Expert har hatt disse på tilbud til 5.999 regelmessig, men da med hdd og i5 i stedet for ssd og i7. Kanskje sette opp et prisvarsel og følge med litt :)

Lenke til kommentar
Men alle disse maskinene er jo en del over budsjettet du nevner. Du får ikke noe tilsvarende under 5k, du må ofre mye for å komme under 5k. F.eks denne: http://www.prisjakt....t.php?p=2772313men du får langt dårligere skjerm, mindre minne og kjipere byggekvalitet. Denne er også et alternativ http://www.prisjakt....t.php?p=2739586men det samme gjelder her også at byggekvalitet og skjerm er mye dårligere enn på de du allerede nevner.

Lenovo har bedre skjerm, hadde begge to innom huset forrige uka :)

Acer ble sendt tilbake på angrefrist grunnet dårlige skjermkvaliteter.
Lenke til kommentar

Jeg har lillebroren med I3 prossesor å er veldig fornøyd med min. Eneste jeg har å klage på er skjermen som har tragiske farger.

Har klart å tweake litt på fargene så de blir litt bedre, men det er fortsatt ganske dårlig. Ga 3000 for min, så skal vel egentlig ikke klage.

Lenke til kommentar

Ja, helt enig. :)

Hadde ikke betalt ordinære prisen for maskinen men ca. 3500,- er bra pris for den.

Skjermen er bare vanesak, man venner seg til den (etterhvert)

Joda man klarer jo å venne seg til den helt til man setter seg foran den stasjonære pcen :p

Har du funnet noen brukbare settings for farger? Jeg har prøvd både Youtube og google, men finner ikke noen som har klart å funne den optimale settingen.

Lenke til kommentar

Jeg har matt TN monitor på den stasjonære å, men fargene der er helt overlegent god i forhold til min Lenovo.

Har en BenQ 2411T 144Hz som visst nok ikke skal ha så gode farger den heller, men er noe sykt forskjell. Hadde jeg hatt IPS skjerm, så hadde det nok hvert enda værre å hoppe i mellom den stasjonære og laptoppen. Men igjen til den prisen så får du ikke noe bedre pr dags dato. Har man en stasjonær gaming rigg i tillegg, så kan man ligge på sofaen å streame spill igjennom Steam på full grafikk, forutsatt at man har en god gaming maskin da.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Intel hd4400 har ikke noe påvirkning på bildekvalitet dersom man ser bort i fra spill og grafikk.

Du kan justere farger så de blir litt bedre enn hva laptopen kommer med. Var mye blåskjær på Lenovoen min, så jeg fikk justert den litt ned å det ble mye bedre, men helt perfekt får man det ikke.

Lenke til kommentar

Intel hd4400 har ikke noe påvirkning på bildekvalitet dersom man ser bort i fra spill og grafikk.

Du kan justere farger så de blir litt bedre enn hva laptopen kommer med. Var mye blåskjær på Lenovoen min, så jeg fikk justert den litt ned å det ble mye bedre, men helt perfekt får man det ikke.

Det er nok skjermpanelet som er skyld i blåkjæret, ikke grafikkortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...