Gå til innhold

Hvordan får jeg to skjermer?


Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å ha to skjermer på mitt skjermkort, så langt jeg forstår skal dette være mulig. Men jeg har et problem, når jeg prøver å koble til den andre skjermen jeg har stående her hjemme (typisk halvløen VGA skjerm, men fungerer helt flott) så får den ikke kontakt. Eller lettere sagt, jeg får ikke kontakt på det andre skjermuttaket på datamaskinen. Bare så det er sagt så er det to DVI uttak bak, ingen vga så jeg er her nødt til å bruke et adapter/overgang. 

Det er ingenting inne på datamaskinen som gjør dette, det er jeg ganske sikker på. Uansett hvis jeg prøver å koble den skjermen jeg bruker nå på det andre uttaket så får jeg ingen signal. 

Så til spørsmålet mitt, går det ikke med VGA skjerm på det andre uttaket på skjermkortet? Altså at den ikke klarer overgangen? Eller er det noe direkte galt med skjermkortet/meg?  :tease: 
Kjekt å vite før man bruker en formue på eventuelt ny skjerm! 

Ja! og hvordan skjerm må jeg eventuelt ha for at det skal fungere med to skjermer? 

Skjermkortet jeg har er AMD Radeon HD 6970 2048 MB 5500 MHz

Endret av Ushine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun den nederste DVI-porten på linje med displayport-utgangene er istand til å sende et VGA-signal med en DVI->VGA-adapter. Den øverste DVI-porten er ikke i stand til å fungere med en DVI->VGA-adapter og kan heller ikke drive en skjerm med høyere oppløsning/oppdateringsfrekvens enn 1920x1200@60Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...