guorm Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg kjøpte en vare på finn, forskuddsbetalte pengene inn på konto til selger, og fikk beskjed om at varen ble sendt samme dag per brevpost (altså uten sporing, var relativt liten vare). Nå er det gått ca tre uker, og jeg har fortsatt ikke mottatt varen i posten. Den ble sendt med B-post, men det skal jo ikke ta så langt tid? Kontaktet selger, og han skjønner ikke hva som har skjedd, og sier han har sendt.Hva er rettighetene mine her? Har prøvd å lese litt i kjøpsloven, men finner ingenting spesifikt rundt "vare ikke mottatt". Det er vel han som bærer ansvaret? Når kan jeg kreve at han betaler meg tilbake, og hva viser jeg til? Lenke til kommentar
S.t.a.l.k.e.r. Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Først så har du nå sikkert lært en ting. Aldri betale noe på forskudd !! Selger har ansvaret uansett om han sier han har sendt tingene i posten. Ta kontakt med forbrukertvistutvalget. Dem kan hjelpe deg så langt dem kan med loven i hånd. http://www.forbrukertvistutvalget.no Lenke til kommentar
guorm Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Okei, da ser jeg på det. Er vanligvis forsiktig med forskuddsbetaling, men selger var en bestefar på 60 + som jeg fikk all kontaktinformasjonen til, pluss at vi hadde kontakt på facebook, så trodde jeg var trygg med den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå