Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Det at mange stryker er ikke ekvivalent med at faget er vanskelig. Det kan være at elevene har dårligere kunnskap innenfor matematikk og at eksamen var middels vanskelig. Det du sier der går jo mot hverandre. Har man ikke kunnskaper så blir et fag vanskelig for den personen det gjelder uansett hvor lett du danser deg til en 6 om eksamenen enter er lett, middels eller vanskelig. Har man interesse for et fag eller andre ting så blir det enklere å lære. Jeg synes det å rygge med henger uansett størrelse er den letteste tingen i verden, brodern hadde jo ikke greid å rygge inn på tomta her om han fikk en uke engang med den lille hengeren jeg bruker til hageavfall. Så det å si at et fag er enkelt er bare piss, ja et fag er enkelt hvis man har kunnskapene og interesse, for alle andre kan det kanskje være det vanskeligste faget på skolen! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Fysikk 1, R1 og R2 er ikke vanskelig. Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6'er (standpunkt), men nå elsker jeg disse fagene og jeg kan tenke meg at det er vanskeligere for deg å ta fagene når du har dårlig grunnlag (altså bare 1P og ikke 1T). Om du faktisk var god i realfag ville du innse at selv om noe er lett for deg er ikke det ekvivalent med at det er lett for alle.. De aller fleste synes det å ta forkurs er vanskelig og krever arbeid. Det kan man jo lett se ut i fra statistikken til eksamen der rundt 50% stryker hvert år. Du har rett, men det er fortsatt ikke vanskelig mener jeg. Jeg har også poengtert at TS har dårlig grunnlag, dermed kan matematikken oppfattes som vanskeligere. Det at mange stryker er ikke ekvivalent med at faget er vanskelig. Det kan være at elevene har dårligere kunnskap innenfor matematikk og at eksamen var middels vanskelig. Ikke når det gjentar seg år ett år... Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg mener at Fysikk 1, R1 og R2 ikke er vanskelig. Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6'er (standpunkt), men nå elsker jeg disse fagene og jeg kan tenke meg at det er vanskeligere for deg å ta fagene når du har dårlig grunnlag (altså bare 1P og ikke 1T). Edit: Endret setningen, slik at mitt synspunkt som tydeligere fram. Beklager for det. "Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6er(standpunkt)" Den var ny. Velkommen etter. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Fysikk 1, R1 og R2 er ikke vanskelig. Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6'er (standpunkt), men nå elsker jeg disse fagene og jeg kan tenke meg at det er vanskeligere for deg å ta fagene når du har dårlig grunnlag (altså bare 1P og ikke 1T). Om du faktisk var god i realfag ville du innse at selv om noe er lett for deg er ikke det ekvivalent med at det er lett for alle.. De aller fleste synes det å ta forkurs er vanskelig og krever arbeid. Det kan man jo lett se ut i fra statistikken til eksamen der rundt 50% stryker hvert år. Du har rett, men det er fortsatt ikke vanskelig mener jeg. Jeg har også poengtert at TS har dårlig grunnlag, dermed kan matematikken oppfattes som vanskeligere. Det at mange stryker er ikke ekvivalent med at faget er vanskelig. Det kan være at elevene har dårligere kunnskap innenfor matematikk og at eksamen var middels vanskelig. Ikke når det gjentar seg år ett år... Jo, det viser bare at norske elever ikke har den matematikk kunnskapen som kreves pr tidspunkt. Sett i verdensperspektiv, så ligger Norge ganske ned i forhold andre land vi kan sammenligne oss med. Med andre ord har den gjennomsnittlige norske eleven lavere kompetanse i forhold til hva som kreves. Det hjelper ikke å gjøre eksamen enklere, da får enda flere dårligere kompetanse enn i forhold hva man har idag. Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg mener at Fysikk 1, R1 og R2 ikke er vanskelig. Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6'er (standpunkt), men nå elsker jeg disse fagene og jeg kan tenke meg at det er vanskeligere for deg å ta fagene når du har dårlig grunnlag (altså bare 1P og ikke 1T). Edit: Endret setningen, slik at mitt synspunkt som tydeligere fram. Beklager for det. "Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6er(standpunkt)"Den var ny. Velkommen etter. Jeg regner med at du forstår at det du skriver er svada? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg mener at Fysikk 1, R1 og R2 ikke er vanskelig. Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6'er (standpunkt), men nå elsker jeg disse fagene og jeg kan tenke meg at det er vanskeligere for deg å ta fagene når du har dårlig grunnlag (altså bare 1P og ikke 1T). Edit: Endret setningen, slik at mitt synspunkt som tydeligere fram. Beklager for det. "Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6er(standpunkt)"Den var ny. Velkommen etter. Jeg regner med at du forstår at det du skriver er svada? Nei. Du kan tenke deg om noen ganger, kan det være at jeg har en form for autisme? - Det er derfor jeg skriver det jeg skriver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 At du kanskje har en form for autisme har jo vi 0 sjanse for å gjette når vi hverken ser eller snakker direkte med deg... Det blir som du skal gjette vekten min av hva jeg skriver her, eller om jeg sliter med depresjoner... Men som jeg skrev tidligere, man kan ikke ta utgangspunkt i at alle er som deg, det er over 6 milliarder mennesker på kloden, og merkelig nok er ingen like. Men nok om det, tror TS kan sette denne som løst da han har fått svarene han trenger, eventuelt kan spørre andre spørsmål i forbindelse med skole søking. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Fysikk 1, R1 og R2 er ikke vanskelig. Du trenger ikke jobbe mye for å få en 6'er (standpunkt), men nå elsker jeg disse fagene og jeg kan tenke meg at det er vanskeligere for deg å ta fagene når du har dårlig grunnlag (altså bare 1P og ikke 1T). Om du faktisk var god i realfag ville du innse at selv om noe er lett for deg er ikke det ekvivalent med at det er lett for alle.. De aller fleste synes det å ta forkurs er vanskelig og krever arbeid. Det kan man jo lett se ut i fra statistikken til eksamen der rundt 50% stryker hvert år. Du har rett, men det er fortsatt ikke vanskelig mener jeg. Jeg har også poengtert at TS har dårlig grunnlag, dermed kan matematikken oppfattes som vanskeligere. Det at mange stryker er ikke ekvivalent med at faget er vanskelig. Det kan være at elevene har dårligere kunnskap innenfor matematikk og at eksamen var middels vanskelig. Ikke når det gjentar seg år ett år... Jo, det viser bare at norske elever ikke har den matematikk kunnskapen som kreves pr tidspunkt. Sett i verdensperspektiv, så ligger Norge ganske ned i forhold andre land vi kan sammenligne oss med. Med andre ord har den gjennomsnittlige norske eleven lavere kompetanse i forhold til hva som kreves. Det hjelper ikke å gjøre eksamen enklere, da får enda flere dårligere kompetanse enn i forhold hva man har idag. Dette er tall fra forkurs det en skal igjennom nesten 3 år med pensum på ett år, så ikke dra inn generell utdanning når det ikke samsvarer med diskusjonen. Er Forøvrig enig i at vi er generelt dårlig i realfag i Norge. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Dette er tall fra forkurs det en skal igjennom nesten 3 år med pensum på ett år, så ikke dra inn generell utdanning når det ikke samsvarer med diskusjonen. Er Forøvrig enig i at vi er generelt dårlig i realfag i Norge. Jeg er helt enig med deg. Det visste jeg ikke. Endret 11. mai 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
fapmonsta Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Jeg avsluttet vgs i 2011 og har siden da gått i militæret og jobbet . Nå ønsker jeg å utvide kunnskapene mine og ta meg en utdanning . Jeg ser mange muligheter til dataingeniør, men jeg har bare P matte fra vgs og ikke fysikk . (Har GENS) Kan jeg kontakte kommunen for å søke de fagene på en vgs eller må jeg ta det privatist og betale for det ? Noen som vet? Er fysikk 1 , matte R1 og r2 vanskelig ? Fysikk 1 er ikke så vanskelig om du legger inn litt arbeid, R1 er overkommelig, men R2 er litt vanskelig. Ja du må betale for å ta fagene, aner ikke hvor mye. Blir kanskje litt vanskelig å studere fagene på egenhånd men med nok motivasjon skal det nok gå greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå