Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan defekt skjerm kræsje pcen

Anbefalte innlegg

Hola

Har fått problemer med at pcen krasjer og restarter pga bluescreen når jeg er på vei inn i et spill (Dirt rally) Når etappen er lastet ferdig blir skjermen svart, står no signal detected på skjermen, så kommer oppstartsbildet opp..

Har prøvd å reinstallere skjermkortdrivere osv, men lurer på om skjermen min kan være defekt, for den ramlet i gulvet tidligere og når det skjedde så restarta pcen seg også..

Lurte derfor på om en eller annen kortslutning i skjerm kan føre til at det fucker seg på feil tidspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol jeg fant nettopp ut problemet.. Avinstallerte avg i ste.. Installerte det nå og da funka spillet med en gang..

Gta V krasjet også..
Noen som vet hvordan jeg kan få bort avg uten at alt annet går til hel?

Nevermind.. Var ikke mer enn at jeg posta, så kræsja det igjen etter å ha kjørt en etappe og loada neste. Nå hang lyden seg i en lang during, skjermen ble svart og PCen står å sviver mens skjerm er svart

Kræsjet like fint med TVen koblet til via hdmi som benq skjermen i dvi :-( dødt skjermkort maybe?
Svart skjerm, og høyttalerene sier hurrrrrrrrrrrrrrr

Endret av Hårek
Flettet 3 innlegg
Lenke til kommentar

Jeg spilte gta v nå, det fungerte, gikk ut for å skrive post om det, så kræsja den igjen på samme vis. Har åpnet PCen, blåst litt støv og prøvd å reseate skjermkortet (i tilfelle det har blitt dislodged) av skjermen dro i kabelen når den falt etc.

Kan jeg finne specs i system menyen en plass? Husker ikke alt jeg har, lenge siden jeg kjøpte.

Er iallefall corsair tx650w strømforsyning

Geforce gtx760 gfx kort

Asus p8z68—m pro hk

Husker ikke navn på prosessor og finner ikke navn på den "under panseret"

Ssd systemdisk..

Lenke til kommentar

Du har ikke gjort noen innstillinger i BIOS? Kanskje den har resatt seg selv av en eller annen grunn.. 

Last ned GPU-Z og CPU-Z, da får du lest av spenninger og hastigheter på minne, CPU og skjermkort. 

Høres nesten ut som systemet får for lite eller ustabil strøm/spenning. Strømforsyninger har begrenset levetid, og må byttes en gang pr jubelår. Jeg hadde problemer med ustabil PC for en liten stund siden (bilde fryser, lyd hang seg opp, restart osv), og byttet ut en gammel Mist-PSU. Etter det har jeg ikke hatt problemer. 

Lenke til kommentar

Du har ikke gjort noen innstillinger i BIOS? Kanskje den har resatt seg selv av en eller annen grunn..

Last ned GPU-Z og CPU-Z, da får du lest av spenninger og hastigheter på minne, CPU og skjermkort.

Høres nesten ut som systemet får for lite eller ustabil strøm/spenning. Strømforsyninger har begrenset levetid, og må byttes en gang pr jubelår. Jeg hadde problemer med ustabil PC for en liten stund siden (bilde fryser, lyd hang seg opp, restart osv), og byttet ut en gammel Mist-PSU. Etter det har jeg ikke hatt problemer.

Jeg har ikke kunnskaper til bios ting, så det roter jeg ikke med.

Gidder ikke å gjøre mer nå siden PCen funker igjen :-P

Lenke til kommentar

Akai.. Så lenge varte det. Tror ustabilt spill (pre release av Dirt Rally) kombinert med en svak komponent i pcen sørger for krasj.

Er flere som har hatt problemer med error 41 i steam (spillet fryser, skjerm blir svart, lyden fortsetter, bildet gjør ikke, alt tabber, spillet lukker seg og error 41 dukker opp i steam.

Fikk i tillegg display driver has recovered..

Launcha spillet igjen, inn i en etappe, kjørte to svinger, så krasja pcen virkelig. Lyden han i en lang RRRRRRRRRRRRRRRRR, også stod det no signal på skjermen og deretter kom det opp en bindestrek i øvre venstre hjørne på skjermen...

Min bror skal komme å se på pcen min i morra, han lurer på om det kan være en disk som skranter på liv... 

Lenke til kommentar

Det kan liksågodt være at PSU'en din ikke klarer å gi nok strøm til kortet over en lengre periode og dermed kutter den delvis ut som resulterer i feilene du får.

Kjør en runde Heaven Benchmark og se om du får samme feil. Gjerne installer på en annen disk enn Dirt.

Lenke til kommentar

Testa med broderens skjermkort i går, ingen krasj, prøvde å fremprovosere, men kan jo ha vært fordi vi prøvde for å finne feil også da.. Er jo somregel sånn..

Fikk det til å krasje flere ganger med mitt kort før vi bytta rundt...

I dag krasja pcen igjen i en etappe i dirt rally.. Krasjer også i assetto corsa... De to steam spillene jeg har.. GTA V online funker fjell.

Tok screenshots av "krasjloggen" som windows kommer med

Funderer på om jeg må investere i nytt skjermkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...