Sir-Allistair Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Mange bedrevitere her ja. Unnskyld meg for å svare på det TS faktisk spør om. Og det å spise "vanlig middag" og brødskiver samsvarer ikke med vektnedgang i noen særlig grad. Kosttilskudd i form av vitaminer, omega3 osv er viktig. Men som jeg og sa istad; mye proteiner og grgrønnsaker. Det handler ikke om å spise minst mulig, men heller å spise riktig. Det er ikke snakk om bedrevitenhet her, kun ren logikk.Jenta har som mål å se 48kg på badevekta - Da bør det ringe noen bjeller her og alle tips som går i den retning av å "kutte ut mat" som inngår i et sunt og normalt kosthold burde droppes - i ditt innlegg å "kutte ut brødskiver"...hva tror du da disse brødskivene blir byttet ut med? en yoghurt og en frukt til? eller blir brødskivene kanskje ikke erstattet i det hele tatt, hvem vet? Det er ikke alltid smart "å svare på det TS spør om" som du så fint sier. God kveld! Nei, det er ikke ren logikk på noen som helst måte. Du gjennomsyrer innleggene med egne meninger om hva som er sunt.TS sitt liv er neppe i fare her, og dersom hun utvikler spiseforstyrrelser eller allerede har gjort det så er det ikke pga svarene i denne tråden. Skjønner du har gode intensjoner, men du bidrar bare til en avsporing fra hele tråden. Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Hvem bestemmer at det å gå ned i vekt fører til spiseforstyrrelse? Det er ikke farlig å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 1. Med 48 kg fordelt på 170 cm vil du få en BMI på 16.61. For å sette det i sammenheng får du ikke lov til stå som modell med BMI under 18 i Frankrike, eller under 18.5 i Israel. Det er en grunn til at disse grensene er vedtatt ved lov. 2. Det er på ingen måte sunt med en BMI på 16. Som jente vil du her sannsynligvis ha så lav og usunn fettprosent at det vil forstyrre hormonproduksjon og menstruasjon. 3. Du vil ikke på noen måte se 'strammere' ut på 48 kg. 4. Du vil få et lavere energinivå og føle deg mer sliten. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Å gå fra 58 til 48 kg er en drastisk endring både i vekt og for utseendet. Det vil jo være å miste mye fett og evt. mye muskelmasse. Du vil da måtte gå i kaloriunderskudd samtidig som du trener mye. Rett og slett brenne flere kalorier en du får til i en lang periode. Du vil nok møte mye motgang her, da jeg tror rundt 60 kg (+/-) er en veldig fin vekt på din høyde. Har du noen bilder som kan illustrere hvordan du ser ut nå, og noen bilder på hvordan du vil se ut? Ja, en kropp lik doutzen kroes, er det jeg har lyst til å oppnå. Bildet er mer likt sånn jeg ser ut nå. I følge denne nettsiden er Doutzen Kroes 178 høy og veier 54 kilo. Hvorfor skal du så langt ned som 48 kg da? http://healthyceleb.com/doutzen-kroes-height-weight-body-statistics/2392 Tror på denne vekten at du vil fort bli "beinrangel" med veldig synlige ribbein, kragebein, osv. Du kan godt være "sunn", men estetisk tror jeg kroppen vil se "usunn" ut. Endret 10. mai 2015 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Jeg er 16 år. Høyden min er 168 cm. Jeg får da en BMI på 17 noe. Det er dette jeg vil. Det er det jeg synes er pent. Jeg tar kun til meg kommentarer som omhandler tips og hjelp osv til det jeg spør om. Endret 10. mai 2015 av anonym....... Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Hvorfor er ikke denne tråden stengt? Har ikke dette forumet noen retningslinjer ang. slike vrangforestillinger, slik som forumet til Fitnessbloggen har? Tilfeldige nettdebatanter er på ingen måte kvalifisert til å gi ernæringsråd for å hjelpe noen til å bevisst ville sulte og underernære seg. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Eneste måten å gå ned i vekt er å spise mindre kalorier enn man bruker. Du sa selv du ikke var tett i pappen. Da regner jeg med du vil kunne regne ut hvordan du skal få til dette. Men sånn helt seriøst. Hva er grunne til at du vil gå ned så mye i vekt? Håper du har lyst å svare helt ærlig. Endret 10. mai 2015 av johanf 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Hvorfor er ikke denne tråden stengt? Har ikke dette forumet noen retningslinjer ang. slike vrangforestillinger, slik som forumet til Fitnessbloggen har? Tilfeldige nettdebatanter er på ingen måte kvalifisert til å gi ernæringsråd for å hjelpe noen til å bevisst ville sulte og underernære seg. Om du mener den strider mot noen retningslinjer eller har andre grunner til at du mener den burde være stengt, så er det bare å rapportere. Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Eneste måten å gå ned i vekt er å spise mindre kalorier enn man bruker. Du sa selv du ikke var tett i pappen. Da regner jeg med du vil kunne regne ut hvordan du skal få til dette. Men sånn helt seriøst. Hva er grunne til at du vil gå ned så mye i vekt? Håper du har lyst å svare helt ærlig. Dette forstår jeg meget godt! Det eneste jeg ville var om noen kunne hjelpe meg med å sette opp en dagsplan. Men det er det tydelig ingen som har tenkt til. Alle tror jeg har så dårlig selvbilde osv bare fordi jeg vil gå ned noen kg. Det har jeg absolutt ikke!! Jeg er meget fornøyd med meg selv og kroppen. Men når jeg ser på andre modeller, får jeg jo lyst til å se ut som dem? Det er jo ikke så rart. Tror nok kroppen min vil tåle noen uker med litt mindre kaloriinntak enn til vanlig Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Denne jenta veier rundt 50 kg. Du vil bli enda tynnere enn det? Ser absolutt ingen grunn til å ville gå så mye ned i vekt. Hva om du heller fokuserer på styrketrening, og få vekk noen kg med fett? Og få en strammere og finere kropp. Istendenfor å gå ned 10 kg, og se ut som en fyrstikk. 2 Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Om den jenta veier 50kg, må hun være minst 180 høy. Det er ikke sånn jeg vil se ut. Jeg har tidligere nevnt doutzen kroes. Det er en kropp som hennes, jeg ønsker meg Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Litt retusjert det bildet der. Er det virkelig dette du streber etter...? Denne Doutzen Kroes ser langt bedre ut: Endret 10. mai 2015 av afterall 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Du sier du trener 5-6 ganger i uka. Hva trener du? Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Litt retusjert det bildet der. Er det virkelig dette du streber etter...? Denne Doutzen Kroes ser langt bedre ut: Haha ja det er også et bilde av henne. Finner bare bilder som viser bedre vinkler av hvordan kroppen hennes ser ut. Dette er bildet er trolig heller ikke redigert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå