SirreStrikk Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Har jeg krav på sletting av renter om jeg jobber som tilkalling som pleieassistent og ikke tjener mer enn 150 000,- ila av en 8mnd periode? Ser de som er i fulljobb har krav på sletting, men ikke deltidsansatte/tilkalling. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Nei, tildelingsforskriften åpner bare for rentefritak ved fulltidsarbeid og lav inntekt, jfr. forskriften § 12-3. Andre kombinasjoner av arbeid og lav inntekt forutsetter soning i fengsel (§ 12-4), førstegangstjeneste (§ 12-1 b), eller omsorgsarbeid (§ 12-1 d). Sykdom/arbeidsledighet (§ 12-1 a) og fødsel/adopsjon (§ 12-1 c) forutsetter at tilstanden er "fulltid". Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Så selv om jeg tjener elendig og ikke får jobbe fulltid så får jeg ikke rentefritak?? Virkelig forskjell på folk. Kan vell like greit slutte jobben og gå på nav og sitte igjen med mer penger hver mnd enn det jeg gjør nå. Det lønner seg virkelig ikke å jobbe i Norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå