Gå til innhold

Når får de fleste av oss raskere internett?

Anbefalte innlegg

Frykter det er løsningen, men syns det er litt drøyt at Get\Canaldigital og altibox har lov til dette.

Skulle gjerne gjort det om jeg hadde 2.5 milion kr på konto eller mere, men da må naboene i borettslaget leve med jeg spiller musikk, det tror jeg blir et problem. Om det skulle bli et problem får internetlevrandørene skylden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du si hva pengene blir brukt til?

Tror du det er nødvendig å ta så fet betalt, for å tilby docsis linje?

Eller er det for å bygge fiber nærmere kundene de tar så fett betalt.

Siden post og teletilsynet eller forbrukerrådet må kunne gjøre noe for å ungå folk tar seg overpris særlig markedet med lite konkuranse.

Lenke til kommentar

Snakker ikke om 1 gigabit til 100 kr månen, snakker at internetlevrandøren burde gi bedre pris.

1 gigabit til 800 kr måneden er vel kun aktuelt for fiber kunder særlig i borettslag. Eller mellom 300-500 kr.

Men særlig docsis kunder er egentlig det dårlig avtale.

De betaler dyre dommer for utdatert teknologi.

Ikke det at jeg ikke hører på deg, det er bare du ikke har mere fornuftig å si, skulle nesten tro du jobber for tilsvarende selvskaper, og prøver å forsvare dem i beste evne. Eller du er likegyldig på prisene kanskje du mener jeg burde være glad for jeg er blandt de få kundene som vant over canaldigital og fikk tilbud om dette.

Mange kunder må nok være glad for å få 100 mbit eller under desverre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du synser hva du skal betale uten å begrunne det på noe vis, eller et snev av kunnskap rundt kostnadsbildet til operatørene. Videre har du helt urimelige krav til kapasiteten du tror du trenger. Hva skal du bruke gig-linje og 10G lokalnett til? Men uavhengig av det, se litt på tallene om hvilke hastigheter som er tilgjengelig rundt om i Norge og hvor mange som kjøper det. Poenget er at det de fleste iSPer tjener penger på, er bedriftskunder. Privatkunder er bare for å få volum og spre kostnadene.

Jeg vet ikke hvilken linje du har, men har du sett på snittbruken din?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser man jo på bayonette de gir billigere priser hovedsak til borettslag.

http://www.1mtb.com/how-to-get-10-tb-free-online-cloud-storage-from-tencent-weiyun/

https://www.jottacloud.com/nb/ubegrenset-lagring-for-alle-dine-maskiner/

Tencent Cloud: 10 TB(!)

Slike tjenester vil være fordelen med raskere linjer, er usikker på hvor raske man kan dra nytte av.

Da jeg kun har hatt 500 mbit hastighet en dag.

Angående kostnader har du bedre greie på det Rim? Eller kun får å gi et svar?

Det vi vet docsis 3.1 kommer muligens i 2016, i verste fall 2017.

G.fast skulle komme tidligst neste år, det er noen som har dette i dag i oslo og har rundt 650 mbit hastighet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...