Gå til innhold

Er One Call et klokt valg?


Anbefalte innlegg

Har idag Telenor (der jeg betaler for 3 tlf - Komplett M+ 299,- kr x 3 = 897,- kr mnd (her er ikke MMS inkludert, så noen få kr mer)
Ser forbruket vårt holder til One Calls sin Familiepakke (her er også MMS inkludert)  479,- kr mnd. Hvis behov, så er det jo også lett å øke datamengden.

 

Nå har jo Telenor litt billigere abn også, men de kommer uansett høyere og man får også lavere hastighet på billigste pris.

 

418,- kr mindre i mnd er greit, hvis man får 'samme' tjeneste vel og merke. Har vært fornøyd med Telenor og er litt skeptisk til å skifte. (mener jeg husker noe rot med roaming blant annet)

 

Så spørsmålet er om noen har erfaringer (gode og dårlige) med One Call, som de kan dele med meg, og om dere har anbefalinger på hvem det lønner seg å velge som sin leverandør.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikkje korleis OneCall er no, men for 2 mnd sidan såg eg(og tusenvis av andre, har eg forstått) meg nødt til å bytte leverandør, då dei etter omlegginga til Netcom gav meg 4G med like høg fart som edge med ein prikk dekning. Umogeleg å sende meldingar også. Bur på Grunerløkka i Oslo, så ein skulle jo kunne forvente betre. Så basert på det seier i alle fall eg styr unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var godt fornøyd med onecall mens de brukte telenor sitt nett.

 

Nå bruker de netcom sitt nett som for meg er ubrukelig, så jeg måtte bytte. Er netcom sitt nett greit for deg så har jeg ingen problemer med å anbefale onecall. Oversiktlige sider og grei kundesupport.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slenger meg på gjengen her. Var veldig fornøyd kunde hos Onecall frem til de byttet til netcom.. Da forsvant mesteparten av dekningen som gjorde de ubrukelig.

 

Bruker Talkmore i dag, så om de har ca samme priser som Onecall så burde du skjekke ut de.

De har og en utrolig bra verveavtale så om du blir vervet, eller verver andre får du 2 måneder gratis. (har gratis abb i 7 måneder til nå siden jeg har værvet alle minne kompiser bort fra Onecall :p)

Lenke til kommentar

Trondheim.
 

Hadde Netcom før jeg byttet til Telenor. Grunnen var at en av deres underleverandører på salg lurte på dama noe - de lovte ut noe de ikke kunne holde iom de ikke satt med god nok info om vårt kundeforhold. Klagde til Netcom, men de kom bare med bortforklaringer. Når jeg da ga de andre advarsel og sa jeg kom til å skifte leverandør hvis jeg ikke fikk kundeservice framfor kun bortforklaringer på neste svar, så skiftet jeg når de atter en gang kom med bambus-svar. Hører med til historien at det kom omsider en annen MED kundeservice i fokus rett etter bambussvaret(før jeg byttet). Synd at denne ikke kom inn før, for holder alltid det jeg lover, så jeg skiftet til Telenor.

 

Så de skifter jeg ikke tilbake til, men var egentlig greit fornøyd med dekningen deres.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har bare gode erfaringer med Onecall. Her jeg bor har de faktisk både 3 og 4G. Mens "markedslederen" Telenor kun har Edge. Det er store variasjoner på dekning rundt om, så prøv deg fram med et kontantkort før du bestemmer deg.

Endret av mlan
Lenke til kommentar

Det er ikke lengre slik at Telenor alltid er bedre enn Netcom.

Det er høyst individuellt.

Du må sammenlikne dekning fra de to aktørene på de stedene du oftest har bruk for dekning.

 

Hjemme er Netcom og Telenor omtrent like dårlige, men det holder til telefonsamtaler.

Jeg har wifi uansett for surfing, så det går bra.

Det er ikke lenge siden Telenor var ubrukelig, selv om jeg gikk ut for å ringe. Nå har Telenor satt opp en ny basestasjon som er akkurat så langt unna at det er dårlig, men samtaler blir ikke lengre brutt.

Mobile Norway hadde fantastisk dekning, så Onecall var et fornuftig valg akkurat der. Litt usikker på hva de gjorde med den basestasjonen etter at Netcom overtok.

 

Dekningen på jobb og hytta er ganske lik.

 

Telenor har mer 3G og 4G utenfor byene. Hvis du ofte er på tur på landet så kan Telenor være raskere på data ute i Gokk.

 

Forskjellen er i ferd med å viskes ut, og Netcom forbedrer seg i mye høyere tempo enn Telenor.

For min del er Netcom bedre enn Telenor, særlig langs Sørlandsbanen. Jeg kan streame video med Netcom.

 

Gjør hjemmeleksa. Sammenlikn dekning på dine favorittsteder.

Det hjelper lite om Netcom er best hos meg, om de er ubrukelige hos deg.

 

Onecall har dekning fra Netcom.

Tidligere hadde de Mobile Norway + Netcom.

 

For et temmelig tilsvarende abonnement, men med Telenor-dekning, sjekk Talkmore.

De har mange fornøyde kunder, og en lønnsom verve-ordning der du ved bestilling oppgir telefonnummeret til en eksisterende Talkmore-kunde, så får dere begge 2 måneder gratis. Søk etter en Talkmore vervetråd i forumet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Mulig jeg rota litt der.

Men det er likevel mange som opplevde problemer med roaming-teknologien. Telefonen kunne ikke helt bestemme seg, men hoppet mellom Network Norway og Telenor hele tiden. Dette ble tregt og ustabilt, sammenliknet med å bare bruke Telenor.

Man kunne overstyre det i telefonens innstillinger, så telefonen låste seg til Telenor, og da var det ikke et problem og jeg har forstått riktig.

 

Hos oss var Onecall et bevisst valg, fordi de faktisk hadde egen basestasjon like ved. De var bedre enn Telenor og Netcom hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere mener at One Call er et dårlig valg p.g.a. at de nå bruker Netcom-nettet. Men når det gjelder Telenornett v Netcomnett så finnes det ingen fasit. Jeg er ikke i tvil om at noen fikk dårligere nett da One Call skiftet fra Telenor til Netcom og andre fikk samtidig bedre nett.

 

Jeg er en av de som fikk merkbart bedre nett (4G) da det ble skifte, og ikke minst på jobb sliter de som har Telenor i forhold til de av oss som er på Netcom. Arbeidsplassen min er på et kontrollrom bak mange hindringer (vegger og maskiner), og der Telenorbrukere sliter med signal så kan jeg streame videoer uten problem.

 

Men dette har for såvidt ingenting med One Call som selskap å gjøre, det er bare det at i mitt område så har Telenor vært tregere med utbyggingen av 4G enn det Netcom har vært.

 

Jeg har vært kunde hos One Call nærmest fra de startet opp og har ingen ting å klage på når det gjelder kundeservice og det produktet jeg har fått levert. Når det gjelder hva du skal gjøre så må du finne svaret på det, men hvis Netcomdekning fungerer for deg så ser jeg ingen problemer med det å være kunde hos One Call.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...