Gå til innhold

smøre arctic silver 5 på en P4 cpu

fAight

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal nå bytte hovedkort - fra SiS S4533 til Aopen AX4C MAX - til det har jeg kjøpt Arctic Silver 5 da jeg regner med at jeg må føre på ny kjølepasta på cpu'en. Prosessoren er en P4 Northwood 2.0GHz BOXED, så det har vært intel's thermal pads på cpu'en tidligere.

Hvordan går jeg fram? Vet jeg skal rense med isopropanol, eller kondensfjerner. Men hvordan fører jeg på kjølepastaen? Skal jeg dekke hele heatspreader'en? Kan jeg jevne det ut med et bankkort? Hvordan pleier dere å gjøre det?

mvh

ridgea

(stikker på posten å henter det nye hk'et mitt nå, imens kan jo dere prøve å hjelpe meg ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må dekke hele heatspreaderen ja. Og jeg pleier å rense med rødsprit, men

det er vel mest fordi jeg ikke har noe annet. Det har fungert kjempegreit.

Nå vet ikke jeg om du har masse bankkort til overs, det har ikke jeg, men

om du har så er jo det sikkert en bra ting å bruke. Jeg har pleid å bruke

noe stiv plastikk av noe slag, eller en metallbit. Har fungert greit. Etter

at jeg har gjort det har jeg pleid å ta en plastpose og "smøre på" med

fingern slik at det blir trykk overalt sånn at pastaen kommer nedi alle

de små sprekkene på heatspreaderen. Til slutt setter jeg på kjøleribba.

Til en P4 så påfør ca. 2 "striper" med kjølepasta, på størrelse med et ukokt riskorn!

Håper du ble litt klokere nå. :D

Lenke til kommentar

Det tok bare 4 minutter før jeg fikk svar :wow: hw.no er jammen godt å ha! takk, Collapse Generation...

Da dekker jeg hele "greia" med kjølepasta. Men blir det ikke ujenvt når du smører med fingeren etterpå? eller er ikke det så farlig?

Tenkte at jeg kunne bruke et bank-kort, fordi jeg nettopp har fått et nytt et. Så før jeg skal makulere det gamle, kan jeg jo bruke det til "kjølepasta-utjevner" :p:

Lenke til kommentar
Da dekker jeg hele "greia" med kjølepasta. Men blir det ikke ujenvt når du smører med fingeren etterpå? eller er ikke det så farlig?

Du må sørge for å trykke hardt på når du smører på med fingeren.

Det kan være lurt på jevne det ut igjen som du sier

etterpå, med bankkortet eller hva du nå velger å bruke. :)

:)

Lenke til kommentar

Arctic Silver har endret sine anbefalinger for på føring av kjølepasta. De har gått bort i fra innsmøring med fingeren fordi AS5 har større korn enn tidligere goop hadde så metoden med å fylle de små "hullene" på ribben har ikke lenger noe særlig effekt.

De har også endret anbefalingene for påføring av goop på prosessoren siden P4 har større overflate enn tidligere intel-prosessorer. Kunne forklart deg det, men du bør se bildene også. Sjekk www.arcticsilver.com

Lenke til kommentar
Arctic Silver har endret sine anbefalinger for på føring av kjølepasta. De har gått bort i fra innsmøring med fingeren fordi AS5 har større korn enn tidligere goop hadde så metoden med å fylle de små "hullene" på ribben har ikke lenger noe særlig effekt.

De har også endret anbefalingene for påføring av goop på prosessoren siden P4 har større overflate enn tidligere intel-prosessorer. Kunne forklart deg det, men du bør se bildene også. Sjekk www.arcticsilver.com

Det er jo greit å vite. Jeg har bare brukt AS3. Takker for info!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...