Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, men får ikke bilde på skjermen.

Anbefalte innlegg

Hei!

For et års tid siden funket ikke pcen min en dag jeg skulle slå den på, vifter starter og lignende, men får ikke noe bilde på skjermen, så jeg testet alt jeg klarte å finne på internett, og konkluderte med at jeg bare måtte kjøpte nye deler. 

Så i sommer kjøpte jeg nytt hovedkort og ny cpu. MSI B85M-E45, socket-1150 og Intel core i5-4670K, men det samme skjedde når jeg skrudde på pcen etter å ha montert det, ikke noe bilde på skjermen, så jeg bestilte også ny PSU, en Cooler Master B500, men fikk fortsatt ikke bilde i skjermen, så jeg ga litt opp, helt til nå, nå vil jeg gjerne spille litt.

Sitter med samme problemet idag, og ville bare høre om noen har noen forslag til hvordan jeg kan få liv i den, legger med et litt dårlig bilde av hvordan det er koblet. Har også prøvd med det integrerte skjermkortet, og har testet med én rambrikke i forskjellige slotter.

post-379672-0-14610500-1431189649_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok du ut skjermkortet når du forsøkt med det integrerte? 

Har du testet en annen skjerm? eller den skjermen du har på en annen pc?

Ingen pipelyder eller endring i viftehastighet el?

Ser du noen aktivitet på HDD-led? 

Lenke til kommentar

Tok du ut skjermkortet når du forsøkt med det integrerte? 

Har du testet en annen skjerm? eller den skjermen du har på en annen pc?

Ingen pipelyder eller endring i viftehastighet el?

Ser du noen aktivitet på HDD-led? 

Hei! takk for svar :) Tok ut skjermkortet når jeg forsøkte med det integrerte, har testet både annen skjerm og skjermen min på annen pc, skjermen fungerer.  Ingen pipelyder eller endringer i viftehastighet, men det blinker i hdd-led, såvidt jeg vet, er i hvert fall et rødt blikende lys under påknappen på fremsiden. 

Edit: skriveleif

Endret av DOFFIZ
Lenke til kommentar

Hei! takk for svar :) Tok ut skjermkortet når jeg forsøkte med det integrerte, har testet både annen skjerm og skjermen min på annen pc, skjermen fungerer.  Ingen pipelyder eller endringer i viftehastighet, men det blinker i hdd-led, såvidt jeg vet, er i hvert fall et rødt blikende lys under påknappen på fremsiden. 

Interessant problem :)

Er lyset rytmisk eller urytmisk? og stopper det etterhvert? (indikerer at OS er lastet og maskinen er egentlig oppe å kjører, kun video mangler)

Uendret viftehastighet tyder på at maskinen ikke har klart å boote.

Det er ikke en integrert høytaler på dette kortet, men har du koblet til speaker? (da snakker jeg ikke om audio ut, men pins på hovedkort). Høytaler vil i slike tilfeller kunne gi POST feilmeldinger, noe som er svært nyttig.

har du 2 eller 4 dimms?

Lenke til kommentar

Interessant problem :)

Er lyset rytmisk eller urytmisk? og stopper det etterhvert? (indikerer at OS er lastet og maskinen er egentlig oppe å kjører, kun video mangler)

Uendret viftehastighet tyder på at maskinen ikke har klart å boote.

Det er ikke en integrert høytaler på dette kortet, men har du koblet til speaker? (da snakker jeg ikke om audio ut, men pins på hovedkort). Høytaler vil i slike tilfeller kunne gi POST feilmeldinger, noe som er svært nyttig.

har du 2 eller 4 dimms?

Lyset er rytmisk, og stopper ikke, virker ikke som pcen klarer å boote i hele tatt. Har ikke koblet til speaker, da jeg ikke har en liggende her, skal prøve å få tak i en. Bruker 2dimm, har ikke helt navnet på ram'en her da den er kjøpt ved en tidl. anledning, men har prøvd med annen ram også.

Lenke til kommentar

Lyset er rytmisk, og stopper ikke, virker ikke som pcen klarer å boote i hele tatt. Har ikke koblet til speaker, da jeg ikke har en liggende her, skal prøve å få tak i en. Bruker 2dimm, har ikke helt navnet på ram'en her da den er kjøpt ved en tidl. anledning, men har prøvd med annen ram også.

De fleste kabinett har en speaker inkludert, men tilhørende kontakt. Det ville virkelig hjulpet med noen POST feilkoder :)

Om du har 2 rambrikker må de settes i DIMM slot 2 og 4.

Jeg lurer på om det kan være 2 forskjellige feil her. Slik at feilen du har nå på det nye oppsettet ikke er identisk med det tidligere, selv om symptom er lik. Det virker svært usannsynlig at det skal være samme feil.

Har du mulighet til å teste komponentene i en annen rig hver for seg? Det er tidkrevende, men det ville gitt nødvendig resultater.

Lenke til kommentar

Må være feilmontert prosessor da.

Det går igjen i mesteparten av selvbyggerpostene.

Hovedkort poster ikke uten en fungerende cpu i sokkelen.

"PC starter" ikke fordi det er noen 5v leds som lyser og vifter som går. Trengs ingen cpu for det.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Må være feilmontert prosessor da.

Det går igjen i mesteparten av selvbyggerpostene.

Hovedkort poster ikke uten en fungerende cpu i sokkelen.

"PC starter" ikke fordi det er noen 5v leds som lyser og vifter som går. Trengs ingen cpu for det.

Er ikke lett å feilmontere cpu i en 1150 socket.. men det kan vel gjøres :)

Så godt mulig. Men som jeg sier, det er neppe samme feil på den maskinen som sluttet å fungere, som denne nymonterte.

Lenke til kommentar

Jo , det er akkurat det det er (altfor lett å feilmontere en intel cpu). Er den bitte litt ute av posisjon når man closer lever får man en eller flere bøyde pinner i sokkelen og er det de "rette" kan en kortslutning sette cpuen ut av funksjon.

Det samme skjer ofte om man ikke strammer til kjøler på rett måte .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jo , det er akkurat det det er (altfor lett å feilmontere en intel cpu). Er den bitte litt ute av posisjon når man closer lever får man en eller flere bøyde pinner i sokkelen og er det de "rette" kan en kortslutning sette cpuen ut av funksjon.

Det samme skjer ofte om man ikke strammer til kjøler på rett måte .

Nå er det vel ikke pinner som benyttes lengre. Men jeg forstår hva du mener, selv om jeg ikke helt ser at det er enkelt å gjøre feil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...