Ukulelen Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Hadde en opprydding i borettslaget og blant ting som skulle kastes fant jeg en fluestang. På den står følgende: Vangen 608 Adventure series Length: 9,6' Sec: 2 Line: DT7 Har prøvd å søke litt på nettet, men finner lite nyttig informasjon om denne stanga. Jeg fisker en god del, men kan ingenting om fluefiske. Har derimot lenge hatt lyst til å prøve. Jeg fant dessverre ingen snelle til stanga, så dette må eventuelt kjøpes i tillegg. Har lest noen steder at selv den billigste fluestanga i dag ofte er bedre enn de gamle glassfiber fluestengene. Er denne Vangen-stanga grei for en nybegynner? Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg antar at DT7 betyr klasse #7, noe som tilsier litt grøvre fiske. Hva skal du evt fiske etter? Det kan godt være seg at denne kan være fin som nybegynnerstang for å lære seg og kaste, men samtidig er det nok her de fleste detter av og aldri føler de "mestrer" kastingen på grunn av dårlig utstyr. Et raskt google søk: http://www.fluefiske.net/forum/topic/727-vangen/ Lenke til kommentar
Ukulelen Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Takk for link. Jeg fisker mest i små vann etter ørret, så da er den kanskje ikke ideell. Har derimot ingenting imot å utvide horisonten og prøve meg på større fisk. Hvis jeg skulle finne på å kjøpe en snelle til stanga, hva er en snelle som ville passet fint? Helst ikke av dyreste slaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå