ktm6days Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Hei! Har oppkjøring del 1 lett mc på fredag. Hva skjer her? Har ikke helt forstått, vet at man skal gjøre øvelsene 2 ganger. Men er det på del 1 man får sikkerhetsspørsmål? Skal man også utføre daglig sjekk og sikkerhetskontroll her? Var sikker på at dette skulle man gjøre på selve oppkjøringen, siden vennene mine gjorde dette men det er jo annerledes nå. Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Stemmer at oppkjøringen nå er delt opp i to deler, en trafikal del og en "ferdighetsprøve". På ferdighetsprøven før du først et sikkerhetsspørsmål om sykkelen. Du bør ha fått et ark med spørsmålene av kjørelæreren din. Etter det må du gjøre alle kjøregårdsoppgavene. Har du bestilt deg den trafikale delen enda? Lenke til kommentar
ktm6days Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Ja, har bestilt alt har oppkjøring 22! Men skal man også ta daglig sjekk og kontroll av sykkelen på del 1? Så på den trafikale delen er det bare kjøring? Ingen spørsmål? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Nei, på del 2 (trafikal) så skal du ta en daglig kontroll og deretter skal du kjøre. På del 1 får du et sikkerhetsspørsmål og en del ferdighetsprøver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Men for sikkerhetsskyld ta bare en kjapp kontroll likevel. Mener sensor at du ikke skal gjøre det sier han ifra. Jeg fikk nemlig påpakk om det når jeg tok C og CE i en "dobbel time". Jeg måtte koble av tralla før jeg kunne ta første oppkjøring og tok like godt kontrollen over hele vogntoget slik at jeg ikke trengte det timen etterpå. Så jeg ble overrasket når dommen falt på CE biten og jeg fikk en 2 er feil pga manglende kontroll før vi kjørte. Lenke til kommentar
ktm6days Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Åja, skjønner. Så på del 2 får man ikke sikkerhetsspørsmål. Men på del 1, kan man måtte gå gjennom hele sykkelen, sånn støtdempere, hjullager osv? Eller er det bare daglig sjekk også kan man få et spørsmål hvor man evt må snakke om hjullager og vise osv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Går vel ikke ned på hjullager nivå, men du vil vel få spørsmål om hva som skal sjekkes under daglig kontroll etc. Har ikke tatt mc lappen så aner ikke hva spm er der, men på bil er det jo hvordan fylle på spyle veske etc..Det mest mekaniske spm der er jo hvordan man kan merke dårlige bremser. Lenke til kommentar
ktm6days Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Har noen noen tips til oppkjøringen? Del 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Følg med på trafikken, hør på sensor og ikke bryte trafikklover? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå