John-Abruzzi Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Kjøpte en billig Polo bensin fra 90-tallet til 5k som jeg skulle ha noen mnd ifm jobb. Bilen er egentlig veldig bra men lager en voldsom ulyd. Lyden er en slags knorring som kan minne om lyden som kommer når en girer uten å bruke clutch, bare noe svakere og dypere. Lyden er konstant når clutchen er ute.Regner med at den går på søppelet, men tenkte bare jeg skulle høre om noen vet hva det kan være og om det er noe som kan fikses lett. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 (endret) Knorring høres ut som "Rod Knock" eller rådebank. Ja det er ille. Men det kommer ann på hvor lyden kommer fra, hvis det er fra selve motorblokka tipper jeg rådebank, hvis ikke kan det være girkasse eller noe løst. Hvis den skal på dynga. Endret 9. mai 2015 av Sampson Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Ok. Hvis dette er tilfelle, hva er det verste som kan skje om jeg bare fortsetter å kjøre den til den skal på dynga? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Ok. Hvis dette er tilfelle, hva er det verste som kan skje om jeg bare fortsetter å kjøre den til den skal på dynga? Motoren ødelegges fra insiden. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Godt du kjøpte den til vrakpant-pris. Om jeg hadde vært deg så hadde jeg unngått å betale omregistrering til du finner ut om den er på vei til dynga. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Lyden er konstant når clutchen er ute. Mulig lyden kommer fra utløserlageret (cluth)? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Er sikkert utløserlageret som er gåen. ikke noe farlig Isåfall. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Bilen er kjøpt noen mnd tilbake og har gjort jobben den ble kjøpt til og vel så det.. Eneste jeg må vurdere nå er om jeg skal ta sjansen på å ha den som bil nummer to til desember da den skal på EU godkjenning eller om jeg skal vrake den før juni slik at jeg får tilbake halve årsavgiften. Sett vekk i fra ulyden virker bilen å være i veldig god teknisk stand. Den lave prisen skyltes i hovedsak at eier hadde byttet bil med datteren som ønsket en mer familievennlig bil, samt at den engang på 90 tallet var rød og fin, noe den ikke er i dag Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 kan nå prøve å snevre inn hva som er galt da, finn ut hvor ulyden stammer fra. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå