Gå til innhold

Blokkering av ukjente nummer

Anbefalte innlegg

Jeg må på grunn av jobben ha telefonen på til en hver tid, også om natten. Dette har gått greit i flere år, men jeg har i det siste hatt problemer med folk (eller det er vel å ta litt hardt i å kalle slikt dritt for folk) som ringer meg midt på natten. Dette vekker meg, min datter og min samboer og stjeler store deler av søvnen vår.

Finnes det noen muligheter for å blokkere alle inngående samtaler bort sett i fra samtaler fra personer i kontaktlisten? Og er det mulig med blokkering kun om natten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en Android mobil, så har du tonnevis av apps å velge mellom. Verre med iOS, der finnes det ingen måte å blokkere numre, med mindre du manuelt legger til hvert enkel nummer/kontakt i blokkeringsfilteret. Les mer om dette her.

Edit: Apox har helt rett, der lærte jeg noe nytt :)

Denne artikkelen går igjennom noen av appene du kan få til Android.

http://www.androidheadlines.com/2014/12/featured-top-10-best-call-blocker-apps-android.html

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Både iPhone og Android har en "Ikke forstyrr" funksjon, der du blokkerer alle anrop om natten. Du kan justere den til å godta anrop kun fra favoritter, så kan du bare legge til de du ønsker skal ha mulighet til å ringe deg på natten i favorittlisten.

Det beste er at denne funksjonen kan stilles til å skru seg av og på automatisk på visse tidspunkt, som f.eks i mitt tilfelle fra 23:30 til 07:30

Lenke til kommentar

Både iPhone og Android har en "Ikke forstyrr" funksjon, der du blokkerer alle anrop om natten. Du kan justere den til å godta anrop kun fra favoritter, så kan du bare legge til de du ønsker skal ha mulighet til å ringe deg på natten i favorittlisten.

Det beste er at denne funksjonen kan stilles til å skru seg av og på automatisk på visse tidspunkt, som f.eks i mitt tilfelle fra 23:30 til 07:30

Hvorfor har ingen fortalt meg dette tidligere?!!!

(...og hvordan aktiverer man dette?)

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Hvis du har en Android mobil, så har du tonnevis av apps å velge mellom. Verre med iOS, der finnes det ingen måte å blokkere numre, med mindre du manuelt legger til hvert enkel nummer/kontakt i blokkeringsfilteret. Les mer om dette her.

Edit: Apox har helt rett, der lærte jeg noe nytt :)

Denne artikkelen går igjennom noen av appene du kan få til Android.

http://www.androidheadlines.com/2014/12/featured-top-10-best-call-blocker-apps-android.html

Er det ikke bedre å bruke True Caller hvis android.

Der har man i tillegg spam block list over alle kjente slike nummer i tillegg og blokk av sms samt nummer oppslag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Både iOS (fra iOS 6.x, i 2012), Android (fra Lollipop, i 2014) og Windows Phone (fra 8.1, 2014) har innebygget funksjon for å sperre for alt, eller sperre for alt unntatt spesifiserte numre, i programmerbare perioder.

For Windows Phone er dette en funksjon i Cortana, som foreløpig ikke støttes på norsk. Velg språk engelsk (USA), og region USA (men sett regionformat til norsk, så kommer alle tegn etc riktig), så har du det er også.

Lenke til kommentar

Både iOS (fra iOS 6.x, i 2012), Android (fra Lollipop, i 2014) og Windows Phone (fra 8.1, 2014) har innebygget funksjon for å sperre for alt, eller sperre for alt unntatt spesifiserte numre, i programmerbare perioder.

For Windows Phone er dette en funksjon i Cortana, som foreløpig ikke støttes på norsk. Velg språk engelsk (USA), og region USA (men sett regionformat til norsk, så kommer alle tegn etc riktig), så har du det er også.

Trådstarteren sier "jeg har android"

Det er ikke alle som har android 5.x enda. Noen får det ikke på sine modeller heller.

Dermed er true caller noe en bør se på.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Det er ikke alle som har android 5.x enda. Noen får det ikke på sine modeller heller.

Ordvalget får det til å høres ut som at det er bare å utelukke at trådstarter har Android 5.0. Var det det du mente med denne setningen?

Men med det sagt, har True Caller tidsstyrt blokkering? Det virker som om trådstarter egentlig kun ønsker nattero, med mobilen på soverommet. Og en åpen telefon resten av døgnet.

Er det enkelt-nummer som er problemet, og som du ikke ønsker skal ringe deg overhodet kan du blokkere det ved å lagre det nummeret som en kontakt og blokkere. Hvordan dette gjøres varierer litt fra modell til modell.

Lenke til kommentar

Ordvalget får det til å høres ut som at det er bare å utelukke at trådstarter har Android 5.0. Var det det du mente med denne setningen?

Men med det sagt, har True Caller tidsstyrt blokkering? Det virker som om trådstarter egentlig kun ønsker nattero, med mobilen på soverommet. Og en åpen telefon resten av døgnet.

Er det enkelt-nummer som er problemet, og som du ikke ønsker skal ringe deg overhodet kan du blokkere det ved å lagre det nummeret som en kontakt og blokkere. Hvordan dette gjøres varierer litt fra modell til modell.

Vi kan ikke utelukke at han er blandt den store prosent andelen brukere som ikke har android 5.0 heller.

Det er ingen opplysning om det.

Jeg kan jo stille spørsmålet tilbake motsatt.

Nei det er ingen tid styring på av på blacklist i true caller.

HOW TO SET UP CALL BLOCKING WITH TRUECALLER

http://www.99droid.com/how-to-set-up-call-blocking-with-truecaller/

True caller har derimot directory oppslag som hjelper deg til raskt å adde uvedkommende personer'til blacklist.

Samt et den har en global sperre på alle spam ringinger som microsoft hoaks osv.

Eneste jeg sier er at det bør ligge som alternativ til de andre opplistede call blocking appene listet opp tilbake i tråden.

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...