Gå til innhold

Hjelp. NTLDR Mangler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He...ntldr mangler? ..............da har du ett gigaproblem om du har "glemt" å lage ERD-diskett. Du får ikke i verden startet OS'et uten ntldr...... Prøv repair-option fra cd-rom'en.

Men jeg lurer fryktelig på hvodan den har blitt borte. Ryddet litt på pc'en?

Lenke til kommentar

Hei

Du har en mulighet til å starte med OS cdi CDrommen. Jeg fikk dette problemet ved nyinstalering på Raid med ekstra disk på koblet. Da forsto ikke maskina at raid'n var c: selv om systemet lå der. Eneste mulighet for meg var å innstalere på ny uten ekstra disk på koblet.

Lykke til

Roger

Lenke til kommentar

Maskina mi finner ikke NTLDR naar jeg har floppy som first boot device. Fant det ut nettopp! Blei litt shaky. Men den finner NTLDR saa fort jeg setter ATA100RAID som first, second og third boot device! Mystisk problem det altsaa! Anbefaler deg aa pr0ve litt diverse i BIOS'en!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-23 16:39, mFaFa skrev:

Maskina mi finner ikke NTLDR naar jeg har floppy som first boot device. Fant det ut nettopp! Blei litt shaky. Men den finner NTLDR saa fort jeg setter ATA100RAID som first, second og third boot device! Mystisk problem det altsaa! Anbefaler deg aa pr0ve litt diverse i BIOS'en!

Er du sikker på at du ikke har en disk i diskettstasjonen da?

Lenke til kommentar

KELViN, hahaa. Naar du sier det blei jeg jaggumeg ikke sikker.. gaar og sjekker jeg.. saa skal vi se! hehhe. komisk. hadde sikkert en diskett inni :grin: var *stressa* etter jeg hadde pr0vd aa flashe BIOS'en.. ogsaa KLIKKA den 'midt inni'.. men det hadde tydeligvis ikke klart aa starte.. for pc'en funket etterpaa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...