Fribbern Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Under oppstarten på maskinen min får jeg bedskjed om at NTLDR mangler, trykk en tast for å starte på nytt. når jeg taster en tast kommer samme bedskjed opp. Hva betyr dette. Hva skal jeg gjøre. trenger hjelp. Lenke til kommentar
unique Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 He...ntldr mangler? ..............da har du ett gigaproblem om du har "glemt" å lage ERD-diskett. Du får ikke i verden startet OS'et uten ntldr...... Prøv repair-option fra cd-rom'en. Men jeg lurer fryktelig på hvodan den har blitt borte. Ryddet litt på pc'en? Lenke til kommentar
walestr Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei Du har en mulighet til å starte med OS cdi CDrommen. Jeg fikk dette problemet ved nyinstalering på Raid med ekstra disk på koblet. Da forsto ikke maskina at raid'n var c: selv om systemet lå der. Eneste mulighet for meg var å innstalere på ny uten ekstra disk på koblet. Lykke til Roger Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Oppstarstdiskett til Dos. Fdisk har en funskjon som sleter master bootrecord. Skirv fdisk /mbr eller noe, kommmer ikke på kommdandoen. Men det er vel andre her som kan den? Skal funke det, så slipper du å formatere. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hvis det er XP/2K du har tenkt å boote, må du sette inn CD'en og starte fra den, og velge recovery mode/repair mode eller noe sånt, og logge på windows installasjonen og skrive FIXBOOT kommandoen. da fikser den NTloaderen Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Eller du kan finne den under i386 på cd'n (Henta ntldr derfra mer en en gang) Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Dette bruker å hjelpe hvis NTLDR er borte Boot opp med en NT,Win2k, diskett, eller cd-rom'en. inne på i386 katalogen finner du en fil som heter ntldr._ (komprimert versjon) og kopier den inn til root katalogen din les hjelpe fila på copy funksjonen om hvordan du pakker den ut Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Maskina mi finner ikke NTLDR naar jeg har floppy som first boot device. Fant det ut nettopp! Blei litt shaky. Men den finner NTLDR saa fort jeg setter ATA100RAID som first, second og third boot device! Mystisk problem det altsaa! Anbefaler deg aa pr0ve litt diverse i BIOS'en! Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 16:39, mFaFa skrev:Maskina mi finner ikke NTLDR naar jeg har floppy som first boot device. Fant det ut nettopp! Blei litt shaky. Men den finner NTLDR saa fort jeg setter ATA100RAID som first, second og third boot device! Mystisk problem det altsaa! Anbefaler deg aa pr0ve litt diverse i BIOS'en! Er du sikker på at du ikke har en disk i diskettstasjonen da? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 KELViN, hahaa. Naar du sier det blei jeg jaggumeg ikke sikker.. gaar og sjekker jeg.. saa skal vi se! hehhe. komisk. hadde sikkert en diskett inni var *stressa* etter jeg hadde pr0vd aa flashe BIOS'en.. ogsaa KLIKKA den 'midt inni'.. men det hadde tydeligvis ikke klart aa starte.. for pc'en funket etterpaa.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Du burde kanskje sagt hvorfor den ikke finner NTloader? har du slettet filer? har du installert nytt OS? har du byttet harddisk osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå