Gå til innhold

ny psu?

Gjest Slettet-imMmrOha

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-imMmrOha

den siste tiden har datan min plutselig begynt å slå seg av med beskjed om fordi det er unstable power surges from the power supply unit had to turn off to protect itself.

så regner med det er på tide å bytte ut psu'en nå.

Jeg har nå 

https://www.dustinhome.no/product/5010609120/enthusiast-series-modular-tx750m

Corsair Enthusiast Series Modular TX750M

som er gått ut av produksjon.
Er det slik med psu som med øvrige datakomponenter, at man må kjøpe inn slik at det passer til hovedkort og andre deler som skal ha strøm, eller er det bare å jåte på og kjøpe en hvilken som helst psu?

er det noen som eventuelt vet om en psu som har nogelunde samme spesifikasjoner som den jeg har, jeg har aldri byttet psu før så vet ikke hva jeg må se etter der.

Jeg finner liksom ikke noen som har lik strømtilkobling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke være dårlig PSU, mer sannsynlig at det skyldes problemer i strømnettet. Det skal svært lite til før en PC blir påvirket. 

Har opplevd flere ganger at det er et ørlite blink i lyset, alt annet fungerer som det skal, men alle PC'ene har slått seg av.

Da får man slike 'anti-surge' meldinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

strømmen her er veldig stabil da. vi har bodd her snart ett år, og strømmen har kun gått en gang i løpet av den tiden, og vi sliter ikke med blinkende lys heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

den jeg har nå er 750w, tenker det kan være like greit å gå opp til 800-850 om jeg først skal bytte ut.

jeg må jo også si at jeg ikke har opplevd slike feilmeldinger før nå de siste mnd hvor det har skjedd 3-4 ganger over kort tid.
pcn er selvbygd, og har fungert fint i flere år.

syns denne kanskje så lovende ut

https://www.dustinhome.no/product/5010752538/rm850

Lenke til kommentar

Denne her anbefales varmt, bedre enn RM serien (den har dessverre hatt mye problemer) 

https://www.dustinhome.no/product/5010798602/supernova-750-g2

Finnes også i en 850 variant. :)

Støtter denne EVGA sine siste PSU serier er meget gode og et lett valg over f.eks mange corsair modeller. Er vel kun AX serien til corsair som jeg regner som helt topp strømforsyninger fra corsair. CX/RM er et godt steg ned kvalitetsmessig, ikke dårlige, men hvorfor ikke velge det beste når prisforskjellen er liten.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

takker så mye for svar her.

Dustinhome har bestandig kundeservice utover hva man forvente synes jeg.
For å løse dette så smidig som mulig sender de meg en Evga

(som jeg ba om grunnet bedre ytelse enn cx/rm serien her, som dere har hjulpet meg å komme frem til)

slik at jeg slipper å være uten pc de 3-4 ukene det ville ha tatt for å kjøre den defekte psu'en på verksted for testing.

jeg kunne ikke vært mer fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...