Gå til innhold

Avaldsnes, - Karmøy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhhhhhh! For et fantastisk nydelig bilde! Tenkte ikke et øyeblikk at dette var tatt i Norge. Perfekt komponert. Nydelige skyer. Flotte farger! Ja dette ble snasent! :)

 

Hei Helene

Du vet, me som bor på Vestlandet, me har noen de fineste områdene for natur og foto som finnes :) :)

Hilsen Rune

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et meget flott bilde av Olavskirken på Avaldsnes, et bilde du har tatt fra fastlandssiden i Karmøy kommune nærmere bestemt like sør for den nye Coop-butikken på Moksheim slik jeg ser det. Bildet har flotte farger, bra skarphet og en fin beskjæring.

Jeg kan føye til at Marias synål, en bautastein som står på nordsiden av kirkeveggen og dersom stenen berørte kirkeveggen var det ingen bønn, da ble det dommedag. Stenen nærmet seg stygt veggen og da var det noen luringer som kappet av toppen slik at stenen ikke skulle treffe veggen i deres levetid. Det var ganske så lurt for dommedag har enda ikke kommet.

Stenen ligger i dag så vidt jeg husker 5,6 cm fra veggen. Jeg burde egentlig ha husket det nøyaktig for det var jeg som i sin tid målte avstanden fra stenen og inn til veggen på oppdrag fra kulturkontoret i Karmøy kommune.

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar

 

Åhhhhhh! For et fantastisk nydelig bilde! Tenkte ikke et øyeblikk at dette var tatt i Norge. Perfekt komponert. Nydelige skyer. Flotte farger! Ja dette ble snasent! :)

Hei Helene

Du vet, me som bor på Vestlandet, me har noen de fineste områdene for natur og foto som finnes :) :)

Hilsen Rune

Ja, det er jo veldig sant! Vi har et fortrinn der! Mye flott lys har vi også! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...