Gå til innhold

Server til streaming av filmer til xbox one.

Anbefalte innlegg

Hei, har nå begynt å se på filmer med xbox gjennom Plex. Filmene ligger på macbook air. Det er to problemer med dette. 1 Jeg vil helst ikke at macbooken skal måtte stå på hver gang jeg skal se film og 2. Alt for lite plass!

Det jeg ønsker er en billig, lydløs liten boks som jeg kan legge filmer og serier på, for så å streame det til xbox gjennom Plex. Filmene jeg ser er enten rippet inn fra blueray, eller hentet fra andre steder  :ninja:

Noen tips? Har null peiling på dette.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært like greit å koblet en pc eller lignende til tv'n?
Intel NUC f.eks.. ingen erfaringer med den selv, men det er jo en liten pc du kan få med forskjellige konfigurasjoner, mener å huske man kan bruke 2.5" disk i disse.. men er ikke helt sikker.. isåfall er det ikke noe problem med en disk på et par TB :)

Ellers må man vel nesten gå for en eller annen NAS løsning som også støtter plex?

Lenke til kommentar

Plex støtter mange typer NAS, men det er veldig begrenset pga cpu kraft.

Beste er nok en stasjonær pc som alltid står på, men det er plasskrevende. Kanskje chromecast kan virke til ditt bruk?

Eller, det jeg ville ha gjort, kjøp en nettverksdisk, bruk den til å lagre det du har lastet ned på lovlig vis (hehe) og laptop til å transkode.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Liten hjemmesnekra NAS kanskje? 

Fractal design node 804, med en billig HK/CPU er mange ganger sterkere enn en NAS.

Legg inn Openmediavault på en disk og sett opp software raid 5 for masser av plass. Finnes egen Plex plug-in til Openmediavault

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...